خطرناک ترین مکان های جهان ، جاذبه هایی که دیدنشان خطرناک است!

به گزارش استدیو مرینا، همواره سفر به دامان طبیعت و حیات وحش یکی از جذاب ترین سفرهای ما بوده است، تا جایی که برای دیدن زیباترین جاذبه های طبیعی از کار و زندگی خود جدا شده و هزینه های زیادی را بابت تماشای آن ها می پردازیم. اما بعضی از این جاذبه های دیدنی برخلاف چشم اندازهای جذاب و فوق العاده ای که دارند، می توانند برای انسان خطراتی را به همراه داشته باشند. در ادامه مطلب خطرناک ترین مکان های کره زمین با خطرناک ترین مکان های جهان شما را آشنا خواهیم کرد.

خطرناک ترین مکان های جهان ، جاذبه هایی که دیدنشان خطرناک است!

دره مرگ

یکی از خطرناک ترین مکان های کره زمین، دره مرگ (Death Valley) بوده که در یکی از بیابان های کالیفرنیای شرقی آمریکا قرار گرفته است. دمای این دره در حدود 57 درجه سانتیگراد تخمین زده شده است. شاید فکر کنید می توانید این گرما را تاب بیاورید و دمای بالای این دره بیابانی نمی تواند شما را به کام مرگ بکشاند، اما با توجه به آنالیز های صورت گرفته، تنها 14 ساعت می توان در این دره و زیر گرمای طاقت فرسای خورشید و عطش دوام آورد.

بیابان دناکل

بیابان دناکل (Danakil Desert) در جنوب اریتره (Eritrea) و در مثلث عفار واقع شده است. دمای 50 درجه این بیابان در کنار آتشفشان های فعالی که گازهای سمی به اطراف پرتاب می نمایند، محیطی رعب آور و وحشتناک را ایجاد کرد تا جایی که این منطقه را جهنم زمین نامیده اند. با تمام این تفاسیر هنوز هم هستند ماجراجویانی که به این صحرا سفر می نمایند تا همه چیز را با چشمان خود ببینند.

کوه واشنگتن

کوه واشنگتن (Mount Washington) یکی از بلندترین قله های شمال شرقی آمریکا بوده که در شرق رودخانه می سی سی پی واقع شده است. با اینکه این کوه در یک منطقه با آب و هوای معتدل قرار گرفته است، اما شرایط آب و هوایی آن از اعتدال خارج و باعث شده تا این کوه به عنوان بدترین نقطه آب و هوایی جهان شناخته گردد. سرمای طاقت فرسای این منطقه به منفی 40 درجه زیر صفر می رسد. بادهای شدید و بارش های سنگین و بی وقفه برف، این منطقه را تبدیل به یکی از خطرناک ترین مکان های کره زمین نموده است. گفته می گردد فشار قله واشنگتن با فشاری که قله اورست به انسان وارد می نماید، برابر است.

کوه سینابونگ

کوه سینابونگ (Sinabung Volcano) در استان سوماترای شمالی کشور اندونزی قرار گرفته است. سینابونگ یک کوه آتشفشانی فعال بوده که هر لحظه امکان فوران آن وجود دارد. مردم این منطقه بارها خانه و زندگی خود را بر اثر فواران این کوه آتشفشان از دست داده اند. آخرین آتشفشان این کوه در تاریخ 27 فوریه 2016 رخ داد که در اثر گازهای آتشفشانی و پرتاب سنگ، تمامی منطقه تا ارتفاع 2500 پوشیده از خاکستر و مواد مذاب مملو شد.

جزیره مارها

جزیره مارها (Snake Island) یکی از همان جزایر زیبا و سرسبزی بوده که هر انسانی آرزوی سفر به آن را دارد. اما این جزیره با تمام جزایر مشابه فرق می نماید و این تفاوت، وجود تعداد زیادی از مارهای سمی در این جزیره است. گفته می گردد در هر متر مربع از این جزیره 1 تا 5 مار زندگی می نمایند! انوع گوناگونی از مارهای سمی در اندازه های مختلف را می توانید در این جزیره پیدا کنید. یک نوع افعی در این مکان زندگی می نماید که زهر آن بسیار خطرناک و کشنده است تا جایی که اطراف ناحیه گزیدگی را آب می نماید. این افعی از حیوانات بومی این منطقه به شمار می آید و بزرگترین عامل مرگ و میر در این منطقه هست. دولت برزیل به دلیل خطرناک بودن این منطقه ورود سایر افراد به غیر از تعداد محدودی محقق را به آنجا ممنوع نموده است.

پارک ملی مدیدی

پارک ملی مدیدی (Madidi National Park) از جمله پارک های سرسبز و زیبایی است که در نگاه اول مکانی بسیار آرام و دنج به نظر می رسد. اما در کنار همین مناظر زیبا و چشم نواز، گیاهان و جانورانی زندگی می نمایند که حتی یک تماس کوچک با آن ها می تواند برای انسان خطر مرگ را به همراه داشته باشد. وحشی ترین گیاهان و جانوران جهان در این پارک زندگی می نمایند. کم خطرترین گیاهان این مکان می توانند موجب سرگیجه و خارش شدید در انسان شوند. انگل های استوایی می توانند به وسیله یک زخم یا بریدگی کوچک بدن انسان را دچار عفونت نمایند.

دره مرگ

دره مرگ (Valley of Death) به دلیل آتشفشانی بودن منطقه گازهای سمی و خطرناکی را فراوری می نماید. این گازها که شامل سولفید هیدروژن، کربن دیوکسید، کربن سولفید و حتی سیانید بوده، در همه جای این منطقه پراکنده اند. هیچ گیاه و حیوانی قادر به زندگی در اینجا نخواهد بود و به سرعت از بین خواهد رفت. تنفس در فضای این دره برای انسان بیماری، سرگیجه، تب و ضعف را به همراه دارد. تا سال 2011 دولت روسیه فقط اجازه ورود مقامات و محققان را به این دره می داد، اما از سال 2012 حضور گردشگر ها نیز آزاد شد. اگر قصد رفتن به این منطقه را دارید، باید بتوانید از مخزن هوا برای تنفس استفاده نمایید. در صورت بروز هر نوع مسئله ای به سرعت منطقه را ترک نمایید.

جزایر مارشال

جزایر مارشال (The Marshall Islands) یک جزیره دورافتاده در اقیانوس آرام هست. از آنجایی که از این جزیره برای آزمایش سلاح های اتمی استفاده می گردد، این منطقه همواره پوشیده از مقادیر بالایی رادیواکتیو است. مواد رادیواکتیو برای جانداران خطرناک بوده و باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان در انسان می شوند. ساکنان این جزیره مدت ها پیش خانه های خود را ترک نموده اند.

مزرعه کروکودیل

مزرعه کروکودیل (Elephant Kingdom in Chonburi) همانطور از نامش پیداست، جایی بوده که کروکودیل های زیادی در آن زندگی می نمایند. با وجود خطرناک بودن این حیوانات، گردشگران دوست دارند از این مکان بازدید نموده و حتی به کروکودیل ها غذا دهند. گردشگر های علاقمند می توانند بر روی یک حفاظ چوبی شناور بر روی آب سوار شده و با یاری یک چوب دستی بلند به کروکودیل ها گوشت و غذا دهند. این حفاظ از تور و چوب های نازک ساخته شده است.

گودال آتشین آفار

منطقه آفار (Afar) در اتیوپی یکی از خطرناک ترین آتشفشان های جهان را دارد. در این مورد از خطرناک ترین مکان های جهان، شکاف های عمیقی در اثر زمین لرزه ایجاد شده که این شکاف ها باعث زیادتر شدن مواد مذاب نسبت به آتشفشان های معمولی شده اند. همین مواد دوباره باعث زمین لرزه شده و تعداد این گودال ها بیشتر نیز خواهد شد.

دریاچه ناترون

دریاچه ناترون (Natron) را می توان یکی از خطرناک ترین مکان های جهان نامید. بر روی این دریاچه پوسته های ضخیمی از نمک وجود دارند. این پوسته ها به حدی خطرناک بوده که هر موجود زنده ای در صورت تماس با آنها از بین خواهد رفت. سراسر این منطقه از بوی بد سولفید هیدروژن پر شده و این بو به حدی آزار دهنده است که گردشگران هیچ لذتی از حضور خود در این مکان نخواهند برد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 876

به "خطرناک ترین مکان های جهان ، جاذبه هایی که دیدنشان خطرناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین مکان های جهان ، جاذبه هایی که دیدنشان خطرناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید