دوئل ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی

به گزارش استدیو مرینا، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2023 به عنوان اولین مرحله کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس، از 25 شهریور به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می گردد. در ادامه آنالیز مدعیان حاضر در این مسابقات، حضور چهره های شاخص و عنوان دار دنیا و المپیک را در 2 وزن 86 و 92 کیلوگرم آنالیز می کنیم.

دوئل ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی

وزن 86 کیلوگرم: بلگراد در انتظار ششمین دوئل یزدانی و تیلور

بدون شک حساس ترین وزن در مسابقات دنیای برای مردم ایران وزن 86 کیلوگرم است؛ جاییکه حسن یزدانی شاخص ترین چهره کشتی ایران و دارنده 8 مدال دنیا و المپیک و دیوید تیلور دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک از آمریکا در انتظار ششمین رویارویی خود در بلگراد هستند.

یزدانی و تیلور تا به امروز 5 مرتبه برابر هم به میدان رفته اند که حاصل آن یک پیروزی برای یزدانی و 4 فزونی برای دیوید تیلور بوده است. این دو چهره عنوان دار کشتی دنیا آخرین بار در فینال مسابقات دنیای سال گذشته در بلگراد به مصاف هم رفتند که با شکست 7 بر یک یزدانی همراه بود.

یزدانی نیز پس از شکست در فینال المپیک توکیو، در جریان ملاقات نهایی مسابقات دنیای 2021 نروژ بالاخره طلسم شکنی کرد و برابر تیلور به پیروزی رسید.

این دو چهره در رنکینگ نهایی اتحادیه دنیای کشتی برای حضور در این مسابقات جایی در بین 4 نفر برتر رنکینگ نداشتند و به همین علت امکان رویارویی آن ها قبل از مراحل نهایی وجود دارد.

هر چند کارشناسان از یزدانی و تیلور به عنوان بخت های اصلی کسب مدال طلا در بلگراد نام می برند، اما نگاهی به فهرست نفرات حاضر در وزن 86 کیلوگرم نشان می دهد رقبای مطرح دیگر نیز در این وزن حضور دارند که می توانند معادلات این وزن را بر هم بزنند.

مایلس آمینه از کشور گمنام سن مارینو یکی از مدعیان این وزن محسوب می گردد. آمینه در المپیک توکیو به مدال برنز رسید و با قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ راهی بلگراد خواهد شد.

ابوبکر آباکاروف آذربایجانی یکی از مدعیان این وزن در بلگراد خواهد بود. او در مسابقات دنیای 2021 به مدال برنز دنیا رسید و اینبار به امید کسب دومین مدال دنیای خود راهی بلگراد می گردد.

عظمت دولتبکوف قزاق سال گذشته به مدال برنز دنیا و طلای آسیا در وزن 86 کیلوگرم رسید و سال جاری نیز برای دومین مرتبه بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

بوریس ماکوئف دارنده مدال های نقره و برنز دنیا از اسلواکی و نفر دوم رنکینگ نیز از چهره های شاخص این وزن در بلگراد هستند.

سباستین جزیرانسکی لهستانی و نفر اول رنکینگ نیز با پشتوانه 2 مدال اروپایی از مدعیان نه چندان مطرح این وزن محسوب می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2246

به "دوئل ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید