دوازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید

به گزارش استدیو مرینا، دوازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، به میزبانی آموزشگاه هوش اقتصادی، با حضور بیش از 70 مجموعه فعال در حوزه کودک و نوجوان، در کمیسیون ملی یونسکو برگزار گردید.

دوازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، این دورهمی، در روز ملی کودک و با رونمایی از کتاب سواد اقتصادی در اروپا، چهل و هفتمین کتاب منتشرشده آموزشگاه هوش اقتصادی همراه بود.

در این دورهمی ابتدا فعالان حوزه کودک و نوجوان به معرفی مجموعه و فعالیت خود پرداختند و پس از آن، دکتر حجت اله ایوبی به معرفی ظرفیت های یونسکو در حوزه کودک پرداخت و به اهمیت سواد اقتصادی و صندلی سواد اقتصادی به عنوان یکی از 11 سواد اساسی تعریف شده توسط سازمان جهانی یونسکو اشاره نمود.

سپس نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی گفت: ما در هر دوره کوشش کردیم بر مهم ترین موضوعات مورد احتیاج خانواده ها و بچه ها متمرکز باشیم و در این دوره، آموزش سواد اقتصادی اهمیت فوق العاده ای دارد و ما با همکاری آموزشگاه هوش اقتصادی، یک مجموعه 17 جلدی منتشر نموده ایم که تا کنون 170،000 نسخه از آن چاپ شده است. وی اضافه نمود: به زودی نیز یک مجموعه 27 جلدی آموزش سواد اقتصادی برای دوره دوم دبستان منتشر خواهد شد.

در ادامه، دکتر رودی، مدیر آموزشگاه هوش اقتصادی، به بیان ضرورت های آموزش سواد اقتصادی پرداخت و گفت: انجام کارهای اثربخش در حوزه آموزش سواد اقتصادی به بچه ها، احتیاجمند سه رکن اساسی تخصص، همکاری و بلندمدت بودن این همکاری است.

تخصص به معنای آگاهی دقیق از استانداردهای سواد اقتصادی است؛ یعنی هر کدام از سرفصل های دانشی، نگرشی و مهارتی سواد اقتصادی در چه زمانی و با چه محتوایی آموزش داده گردد. با این نگاه، صرفِ علاقمندی یا تعهد به این امر، مجوزی برای ورود به این حوزه سرنوشت ساز نیست. رکن دوم، ضرورت استفاده از ابزارهای گوناگون برای آموزش است؛ ابزارهایی مثل بازی سازی، انیمیشن، نمایش و ....؛ رکنی که ایجاد همکاری میان فعالان کودک و نوجوان را ضروری می نماید. در آخر هم باید توجه داشت که این همکاری باید بلندمدت باشد؛ چرا که کار با کودک، فرایندی بلندمدت است.

در ادامة این نشست، حاضران به مصاحبه در خصوص سواد اقتصادی و روینمودهای متفاوت به این موضوع پرداختند.

رونمایی از کتاب سواد اقتصادی در اروپا

در سرانجام، از کتاب سواد اقتصادی در اروپا، چهل و هفتمین کتاب فراوریشده توسط آموزشگاه هوش اقتصادی رونمایی شد.

فراوری کتاب جامع معرفی فعالان حوزه کودک و نوجوان

اسم حسینی، دبیر دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان در این نشست اظهار داشت کتاب فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور، پروژه ای است که مدتیست اغاز شده و نسخه اولیه کتاب در آبان ماه منتشر خواهد شد و کوشش مجموعه کودک پرس بر آن است که نسخه نهایی این کتاب در دی ماه امسال منتشر گردد.

دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، هر ماه یک مرتبه و به همت مجموعه کودک پرس، برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 437

به "دوازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید