ثبت 85 درصدی کتب دانش آموزان خراسان شمالی برای سال تحصیلی نو

به گزارش استدیو مرینا، ابوالقاسم اکبری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد، اظهار کرد: تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه دانش آموز (سیدا) که ثبت سفارش کتاب های خود را نهایی کرده اند 167 هزار نفر هستند.

ثبت 85 درصدی کتب دانش آموزان خراسان شمالی برای سال تحصیلی نو

وی با اشاره به دلایل به تاخیر افتادن ثبت سفارش ها گفت: دلایلی از جمله مهاجرت، انتقالی، ترک تحصیل و آزمون مجدد برای گذرندان پایه تحصیلی از عموده تربن عوامل تاخیر در ثبت سفارش ها بوده است.

اکبری افزود: پیش بینی ما از تعداد ثبت نام کنندگان دانش اموز در این سامانه 196 هزار است؛ اما نکته مهم این است که انتظار می رود ثبت نام ها و سفارش ها قطعی کتاب هر چه سریعتر انجام شود.

وی در سرانجام شرح داد: هزینه کتاب ها در پایه اول ابتدایی 47 هزار تومان، پایه دوم 53 هزار تومان، پایه سوم تا پایه پنجم 58 هزار تومان، پایه ششم 69 هزار تومان، پایه هفتم پسران 114 هزار تومان، پایه هفتم دختران 116 هزار تومان، پایه هشتم پسران 100 هزار تومان، پایه هشتم دختران 98 هزار تومان و پایه نهم پسران و دختران 104 هزار تومان در نظر گرفته شده است و در مقطع میانهه دوم با توجه به اینکه رشته های تحصیلی و تعداد کتاب ها فرق دارد، رقم دریافتی برای خرید کتاب با یکدیگر تفاوت دارد که میانه قیمت ها در بیشترین مقدار به 142 هزار تومان می رسد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2245

به "ثبت 85 درصدی کتب دانش آموزان خراسان شمالی برای سال تحصیلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 85 درصدی کتب دانش آموزان خراسان شمالی برای سال تحصیلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید