دکوراسیون طوسی از دید کارن هالر، مشاور و کارشناس رنگ!

به گزارش استدیو مرینا، هرچند که استفاده از دکوراسیون طوسی در فضاهای داخلی نسبت به قبل محبوب تر شده، اما هنوز هم موضوعی بحث برانگیز است. زیرا بعضی از افراد آن را کاملاً افسرده می دانند. اما همین رنگ افسرده اگر با رنگ های دیگر به درستی ترکیب گردد همه چیز عوض می گردد. در این مقاله از ویکی ساختمون می خواهیم با برداشتی از مصاحبه کارن هالر کارشناس و مشاور رنگ همراه شما باشیم تا نگاهی دقیق تر به استفاده از تناژهای رنگ خاکستری در فضای داخلی بیندازیم. منظور ما از تناژهای رنگ خاکستری در واقع طیف رنگی ترکیبی از سیاه و سفید است و نه رنگ های دیگر که با خاکستری مخلوط شده اند. اگر شما هم برای استفاده از رنگ خاکستری در فضاهای داخلی تردید دارید، این مقاله را از دست ندهید.

دکوراسیون طوسی از دید کارن هالر، مشاور و کارشناس رنگ!

جهت دریافت خدمات آلاچیق در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

دکوراسیون طوسی را بیشتر در محیط های صنعتی می بینیم. این امر چگونه می تواند بر روی درک ما از رنگ طوسی تأثیر بگذارد؟

اگر به رنگ خاکستری نگاه کنیم، رنگی می بینیم که نه سیاه و نه سفید است. با توجه به اینکه رنگ خاکستری خالی از رنگ است معمولا هیچ توجهی به خود جلب نمی نماید. این ویژگی در خصوص محیط های صنعتی به نوعی سودمند و کارآمد است. چرا که لزوماً لازم نیست محیط های صنعتی دیده شوند، بنابراین دکوراسیون طوسی برای محیط های صنعتی معمولا مناسب است.

فکر می کنید چرا اخیرا استفاده از دکوراسیون طوسی در فضاهای داخلی محبوبیت بیشتری پیدا نموده است؟

دلایل زیادی وجود دارد. این مسئله می تواند متاثر از مد روز باشد. تابع مد بودن به نوعی حس احتیاج به تعلق را ارضا می نماید. یا ممکن است در جوامع غیر قطعی امروز، مردم به دنبال امنیت باشند.

رنگ طوسی از نظر روانشناختی چه خصوصیاتی دارد؟

خاکستری تنها رنگی است که هیچ ویژگی روانشناختی مثبتی ندارد. خاکستری رنگی است که وقتی آن را می پوشید که بخواهید دیده نشوید. به همین دلیل است که دکوراسیون طوسی اغلب برای دکوراسیون شرکت ها و فضاهای بیزینسی مورد توجه قرار می گیرد.

چرا رنگ خاکستری اغلب یک رنگ کاملا منفی احساس می گردد؟

رنگ خاکستری باعث ایجاد حس عدم اعتماد به نفس، ترس از دیده شدن و پنهان شدن می گردد. اگر از طراحی و دکوراسیون طوسی در خانه خود به صورت افراطی بهره ببرید با گذشت زمان این می تواند باعث کاهش سطح انرژی در شما گردد. بسیاری از رنگ های دیگر وجود دارند که از احساسات پشتیبانی می نمایند بدون این اینکه آن ها را کاهش دهند.

مطلب پیشنهادی: نقش رنگ در دکوراسیون داخلی؛ نکات ضروری ترکیب رنگ در چیدمان خانه

آیا رنگ هایی که برای تزیین منازل خود انتخاب می کنیم نشان دهنده روان جمعی ما است؟

بله اغلب درست است. گفته می گردد رنگ هایی که برای تزیین منازل خود انتخاب می کنیم اغلب نشان دهنده روان جمعی ما هستند. افزایش چشمگیر علاقه به دکوراسیون طوسی نیز می تواند به عنوان پاسخی به اوضاع سخت مالی که در حال حاضر تجربه می کنیم باشد.

ما از خود محافظت می کنیم ، ممکن است از ناشناخته ها وحشت داشته باشیم. از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد. ما ممکن است به صورت ناخودآگاه از احساسی که از رنگ خاکستری و دکوراسیون طوسی می گیریم به عنوان وسیله ای برای محافظت از احساس ایمنی و امنیت خود استفاده کنیم.

اگر مضطرب و عصبی هستیم، ممکن است برای کسب آرامش به رنگ خاکستری گرایش پیدا کنیم، که روشی کاملاً افراطی برای انجام آن است. چرا که طوسی رنگی خنثی، بدون احساس و خنثی است و همانطور که گفتم، رنگ های بهتری وجود دارد که بدون کاهش سطح انرژی انسان در بلندمدت، از احساسات انسانی نیز پشتیبانی می نمایند.

انتخاب سایه های رنگی از خاکستری تا چه اندازه باعث تغییر در دکوراسیون طوسی فضای داخلی می گردد؟

بهتر است از سایه هایی از خاکستری بهره ببرید که باعث باز شدن فضا و انبساط خاطر در شما گردد. خاکستری های گرم (بر پایه زرد) و خاکستری های خنک (بر پایه آبی) از جمله رنگ هایی هستند که توصیه می شوند.

آیا مناطقی از خانه هستند که باید از دکوراسیون طوسی در آن اجتناب کنیم؟

بهتر است از دکوراسیون طوسی در اتاق خواب، مهد کودک و هر اتاقی برای نوزادان و بچه ها جلوگیری گردد. به طور کلی در هر فضایی که در آن احتیاج به خلاقیت خواهید داشت، بهتر است که از دکوراسیون طوسی در آن فضا اجتناب کنید.

به نظر شما چه رنگ هایی با دکوراسیون طوسی مناسب هستند و چرا؟

از آن جایی که رنگ طوسی رنگی کاملا خنثی می باشد، با هر رنگ دیگری مطابقت دارد و اجازه می دهد تا آن رنگ با تاکید بیشتری قابل مشاهده باشد. نکته اصلی در واقع انتخاب تناژی از خاکستری است که با سایر رنگ هایی که استفاده می کنید هارمونی داشته باشد. اگر رنگی دارید که بیش از حد قدرت دارد، می توانید با استفاده از رنگ خاکستری انرژی آن را تعدیل کنید.

در مقاله ترکیب رنگ طوسی با 10 رنگ جذاب برای دکوراسیون چشمگیر! که پیش از در ویکی ساختمون منتشر کردیم، پالت های رنگی متنوعی از رنگ طوسی با 10 رنگ دیگر را نشان دادیم که حتما دوست خواهید داشت.

سخن آخر:

با درک تأثیرات روانشناختی دکوراسیون رنگ طوسی، می توانید تصمیم بگیرید که استفاده از رنگ خاکستری برای شما مناسب است یا خیر. شما همچنین می دانید که اگر احساس کمبود انرژی یا خستگی دارید، می تواند اثرات رنگ خاکستری باشد. نظر شما چیست؟ در خصوص دکوراسیون طوسی و استفاده از خاکستری در فضای داخلی چگونه فکر می کنید؟ آیا در خانه خود از خاکستری استفاده نموده اید؟ به ما بگویید که چگونه و کجا از دکوراسیون طوسی استفاده نموده اید و چه رنگ های دیگری را با خاکستری به کار برده اید؟

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 983

به "دکوراسیون طوسی از دید کارن هالر، مشاور و کارشناس رنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون طوسی از دید کارن هالر، مشاور و کارشناس رنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید