تور آلمان: راهنمای سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور

به گزارش استدیو مرینا، سفارت آلمان

در این سری از راهنماهای سفر سفارت تصمیم گرفتیم تا دانستنی های سفارت آلمان و چگونگی اخذ ویزای این کشور را در اختیارتان قرار دهیم. برای این که بتوانید به آلمان سفر کنید باید ویزای این کشور را داشته باشید، اما چه مدارکی احتیاج دارید؟ باید چه مراحلی را پشت سربگذارید؟ چطور وقت بگیرید؟ خبرنگاران به تمام این سوالات در راهنمای سفارت آلمان جواب می دهد.

تور آلمان: راهنمای سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

اطلاعات کلی از سفارت آلمان

برای اینکه بتوانید به آلمان سفر کنید اول از همه باید ویزای این کشور را داشته باشید.

آدرس: سفارت کشور آلمان در تهران، خیابان فردوسی، پلاک 320-324 قرار گرفته است.

تلفن تماس سفارت: 39990000

صندوق پستی: 179-11365

شماره فکس: 39991860

ساعات کاری: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه

بخش حقوقی و کنسولی سفارت

در صورتی که آلمانی ها در کشورهایی خارج از آلمان باشند و بخواهند با آلمان در ارتباط باشند باید به وسیله بخش کنسولی اقدام نمایند و در واقع این بخش مانند پلی ارتباطی بین آلمان و این افراد در خارج از آلمان است. در این بخش خدمات گوناگونی ارائه می گردد.

ساعات کاری باجه ها

ساعت کاری بخش حقوقی کنسولی: 7:30 تا 10:30

ساعت کاری تحویل مدرک تحصیلی برای تایید: 8:30 تا 10:30

ساعت کاری دریافت مدارک: 14:30 تا 15:30 که البته در ماه های ژوئیه تا اوت این زمان تغییر می نماید و بین 14:00 تا 14:30 می گردد.

ساعت دریافت گذرنامه: 10:00 تا 12:00 و 13:00 تا 15:00

ساعت کاری دریافت تایید مدارک: این دفتر در سفارت آلمان روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت های 7:00 صبح تا 14:30 بعدازظهر به همه مراجعان خدمات ارائه می نماید و ضمناً احتیاجی به گرفتن وقت قبلی هم نیست.

چطور وقت سفارت آلمان بگیریم؟

برای گرفتن وقت سفارت می توانید آنلاین و به وسیله ارسال ایمیل اقدام کنید. این کار باعث می گردد تا احتیاجی به انتظارهای طولانی مدت در پشت درب های سفارت نباشد و دقت داشته باشید که این کار رایگان است و هیچ هزینه ای را برای شما در بر ندارد. در صورتی که وقت بگیرید و زودتر از وقت در جلوی سفارت باشید مجبورید تا آن موقع را منتظر بمانید و اگر دیرتر از وقتتان هم به سفارت بروید، باعث می گردد تا وقتتان باطل گردد.

برای این که بتوانید وقت سفارت آلمان را بگیرید حتما باید پاسپورت داشته باشید و بعد از اینکه بصورت آنلاین وقت را گرفتید باید در روز موعد برای مصاحبه به این سفارت بروید تا بتوانید ویزای آلمان را بگیرید.

مدت زمان اخذ ویزا

از آن جا که سفارت آلمان محدودیت در دادن ویزا دارد و از طرفی تعداد مراجعه نماینده ها هم زیاد است معین وقت چندین هفته و یا چندین ماه بسته به نوع ویزایی که می خواهید ممکن است متغیر باشد، بنابراین این نکته را مد نظر قرار بدهید. دقت داشته باشید که برای اخذ ویزای آلمان باید تمام مدارکتان کامل باشد در صورت ناقص بودن، نقص مدرک می خورید و درخواستتان رد می گردد. اگر شخصی که خواهان ویزای آلمان است زیر16 سال داشته باشد باید هم پدر و هم مادر او امضا نمایند. البته اگر برگه راهنمای سفارت را بخوانید به راحتی می توانید ببینید که چه مدارکی ضروری است و احتیاج دارید، حواستان باشد که قوانین زود به زود تغییر می نمایند پس حتما خودتان را در این مورد به روز نگه دارید.

چند نکته از سفارت آلمان

  • در اطراف سفارت موسسه ها و حتی افرادی دیده می شوند که ادعا می نمایند با سفارت ارتباط دارند و می توانند شما را یاری نمایند، دقت کنید که سفارت هیچ ارتباطی با افراد و موسسه های خارج از سفارت ندارد.
  • فرم معین وقت و درخواست ویزا رایگان است و احتیاج به پرداخت هزینه ای ندارد.
  • مدارک باید کاملا درست و صادقانه باشند و هیچ ادعای دروغی در آن ها نباشد در غیر این صورت هیچ ویزایی برای شما صادر نخواهد شد.
  • در صورتی که وقت بگیرد نمی توانید آن را باطل کیند بنابراین بهتر است در این مورد دقت کنید و زمانی مراجعه کنید که مطمئن هستید در وقت معین شده می توانید به سفارت بروید.

هزینه ویزای آلمان

برای ای که بتوانید هزینه ویزا را پرداخت کنید باید آن را به صورت نقدی و به یورو بپردازید و پیشنهاد می کنیم که مبلغ را دقیقا همراه داشته باشید و پرداخت کنید. ضمناً این هزینه را فقط با اسکناس می توانید بپردازید و نمی توانید آن را با سکه پرداخت کنید.

ویزای ترانزیت نوع A

پایین 6 سال: رایگان

بین 6 تا 12 سال: 35 یورو

بالاتر از 12 سال: 60 یورو

ویزای شینگن نوع C

پایین 6 سال: رایگان

بین 6 تا 12 سال: 35 یورو

بالاتر از 12 سال: 60 یورو

ویزای طولانی مدت برای اقامت

پایین 18 سال: 30 یورو

بالای 18 سال: 60 یورو

چه مدارکی برای اخذ ویزای آلمان احتیاج داریم؟

برای این که بتوانید ویزای توریستی آلمان را داشته باشید باید مدارکی که در پایین گفته می گردد را همراهتان داشته باشید، توجه کنید که حتما از مدارک کپی تهیه کنید چون باید به سفارت تحویل دهید با این وجود درآخر هم اصل مدرک و هم کپی ها به شما تحویل داده می گردد.

  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
  • شناسنامه
  • پاسپورتی که حتما اعتباری بیشتر از 6 ماه داشه باشد.
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت که در آن ها مهر ویزا خورده است به علاوه صفحات اول تا پنجم
  • 3 قطعه عکس رنگی با زمینه سفید، تمام رخ و با سایز 46
  • برگه ای که نشان دهد شما در مدتی که در آلمان هستید هتلتان را رزرو نموده اید و یا اینکه در آلمان صاحب خانه هستید.
  • منبع اقتصادی: باید امکانات اقتصادی تان در سطح مناسبی باشد (میزان آن را حتما چک کنید) بعلاوه ضروری است تا پرینت حساب بانکی تان را روی سربرگ انگلیسی و بصورت مهر شده تحویل سفارت بدهید.
  • بلیط هواپیمای رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی که در کشور آلمان نماینده معتبر داشته باشد با حداقل پوشش 30 هزار یوور برای هر شخص.

سخن آخر

تمام ایمیل هایی که به سفارت آلمان می فرستید باید به زبان آلمانی و یا انگلیسی باشد، به ایمیل هایی که به زبان دیگری مثلا فارسی باشد جواب داده نمی گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور آلمان: راهنمای سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: راهنمای سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید