رشد 4 درصدی معاینات پزشکی ناشی از نزاع در مازندران

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، علی عباسی، آمار معاینات صورت گرفته نزاع طی 10 ماه سالجاری در استان را 20 هزار 299نفر شامل 13 هزار و 370 نفر مرد و مابقی زن اظهار داشت و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهاردرصد افزایش داشته است.

رشد 4 درصدی معاینات پزشکی ناشی از نزاع در مازندران

وی توضیح داد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد 4 هزار 521، بابل با عدد 2هزار 517 و آمل با عدد هزار و 978نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس آباد با عدد 290نفرثبت شده است.

وی اضافه نمود:بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، شهریور با دو هزار و 340 ،مرداد بادو هزار و 302، اردیبهشت با دو هزار و 221به ترتیب بیشترین و دی ماه با 1639کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است ، توضیح داد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می گردد که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میگردد.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی با بحث ، تبادل نظر و تفاهم مسائل فی ما بین را حل و فصل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 139

به "رشد 4 درصدی معاینات پزشکی ناشی از نزاع در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 4 درصدی معاینات پزشکی ناشی از نزاع در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید