چگونه تکنولوژی، سفرهای هوایی را راحت تر می نماید؟

به گزارش استدیو مرینا، پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلف از امنیت پرواز تا پذیرش مسافران باعث شده تا سفرهای هوایی راحت تر و با کیفیت تری را تجربه کنیم.

چگونه تکنولوژی، سفرهای هوایی را راحت تر می نماید؟

شرکت تکنولوژی خط هوایی SITA اعلام نموده است که در سال تازه به لطف پیشرفت تکنولوژی مسافران شاهد پروازهای راحت تری خواهند بود.

متیس سرفونتین (Matthys Serfontein)، نایب رییس شرکت SITA می گوید:

وقتی خطوط هوایی مسائل معمولی را که باعث استرس مسافران می گردد حل نماید، فرودگاه ها کارآمدتر خواهند شد.

در ادامه با این تکنولوژی ها بیشتر آشنا می شویم.

1. استفاده از برچسب سامانه شناسایی با امواج رادیویی روی چمدان ها

سامانه شناسایی با امواج رادیویی یا RFID، تکنولوژی تازهی نیست. سرفونتن می گوید:

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ و فرودگاه بین المللی مک کرن (McCarran) در لاس وگاس سال ها است که از این طرح موفقیت آمیز استفاده می نمایند. تفاوت آن در سال 2017 این است که فرودگاه های بین المللی بزرگ نیز از این طرح در کنار شبکه های خود استفاده خواهند کرد.

خطوط هوایی دلتا اخیرا خبر داده است که 50 میلیون دلار روی سیستم RFID در 344 شعبه خود در سراسر دنیا سرمایه گذاری نموده است تا 120 میلیون چمدانی که جا به جا می نماید را بتواند مسیریابی کند. در آینده خطوط هوایی بیشتری در این کار سرمایه گذاری می نمایند. در حال حاضر، دلتا اپلیکیشن خود را آپدیت نموده تا به وسیله گوشی ، رویدادها را به مسافران گزارش کند.

2. پیش بینی و به حداقل رساندن زمان انتظار

در سالی که گذشت، انتظار در صف بازرسی امنیتی باعث سردرد های شدید برای مسافران آمریکایی شد. اما تکنولوژی در سال تازه این صف ها را قابل مدیریت تر خواهد نمود.

سرفونتین می گوید:

فرودگاه ها امروزه از تکنولوژی پیچیده ای برای آنالیز و پیش بینی صف های انتظار در فرودگاه ها استفاده می نمایند. چیزهایی مانند سنسور بلوتوث و وای فای، دوربین ها و سیستم آنالیز فرودگاه و خط هوایی، در کنار هم قرار می گیریند تا با استفاده از الگوریتمی پیچیده، زمان انتظار در صف ها را پیش بینی نمایند. حالا شما می توانید به فرودگاه بروید و بدانید که چقد طول می کشد تا از محل های بازرسی عبور کنید.

بعلاوه این تکنولوژی به خطوط هوایی و فرودگاه ها در برنامه ریزی برای کوتاه نگه داشتن صف ها یاری می نماید.

برای مثال، هنگامی که سیستم پیش بینی می نماید که زمان انتظار زیاد است، می توان تعداد بیشتری مامور امنیتی مستقر کرد. تکنولوژی پیش بینی زمان انتظار صف ها یک نتیجه برد - برد برای مسافران است و این مربوط به آینده نیست، بلکه در حال حاضر دارد استفاده می گردد. فرودگاه بین المللی اورلاندو (Orlando) و فرودگاه بین المللی فونیکس اسکای هاربر (Phoenix Sky Harbor)، دو فرودگاهی هستند که از این طرح موفقیت آمیز استفاده می نمایند.

3. بالا بردن امنیت

امن نگه داشتن پروازها نباید به معنی سفری خسته نماینده تر باشد. چالش اصلی این است که چگونه تعادل بین سفری آرام برای مسافران و امنیت عالی برقرار کنیم. توسعه استفاده از پاسپورت های الکترونیک باعث شده تا اندازه سواستفاده افراد سودجو و کلاه بردار کمتر گردد و در حال حاضر مسافران می توانند با استفاده از این پاسپورت ها که تکنولوژی تشخیص بیومتریک در آن ها به کار رفته، راحت تر و امن تر از ایست های بازرسی امنیتی عبور نمایند.

SATA، سیستم اسمارت پچ (Smart path) را که به مسافران اجازه می دهد مسیر فرودگاه به هواپیما را به راحتی و با چک کردن بیومتریک از فرودگاه به هواپیما بروند، طراحی نموده است.

اطلاعات بیومتریک مسافران به وسیله یک اسکنر چهره در ابتدای ورود، دریافت می گردد. اطلاعات ذخیره شده برای آنالیز مدارک و پاسپورت مسافران کنترل و یک ژتون امنیتی برایشان ساخته می گردد. سپس در هر مرحله از بازرسی فرودگاه، مسافران به راحتی و فقط با اسکن چهره و بدون نشان دادن پاسپورت، از بازرسی های امنیتی عبور نمایند.

4. check-in به وسیله مسافر

فرودگاه ها و خطوط هوایی روی مکانیزه شدن سرمایه گذاری نموده اند تا مسافران بجای خط check-in به صورت مستقیم از مغازه و رستوران ها خرید نمایند. بیش از 90 درصد فرودگاه ها باجه check-in دارند. امروزه انجام این کار به وسیله خود مسافر، محبوب تر شده است. 61 درصد فرودگاه ها به مسافر در تحویل چمدان ها یاری می نماید اما بیش از یک چهارم فرودگاه ها اجازه می دهند تا همه کارها را خود مسافر انجام دهد. انجام دادن کارها به وسیله خود مسافر سریع تر انجام می گردد و دیگر نیازی ندارند که زمان زیادی برای یاری یکی از کارکنان فرودگاه منتظر بمانند. در سال 2017 استفاده از این سرویس در حال افزایش است و تحقیقات SITA نشان می دهد که بیش از 72 درصد فرودگاه ها برنامه ریزی نموده اند که تا سرانجام سال 2019 این سرویس را ارائه دهند.

5. اطلاعات مسافران

فرودگاه ها و خطوط هوایی، در حال افزایش استفاده از تکنولوژی برای ارسال اطلاعات شخصی سازی شده در خصوص پرواز مسافران به آن ها هستند.

در حال حاضر، ما می توانیم در هرزمان به وسیله تلفن ها و ساعت های هوشمند خود و با استفاده از اپلیکیشن های خطوط هوایی، مسنجر یا اپلیکیشن هایی مانند خبرنگاران به روز باشیم.

چیزی که مسافران می خواهد اطلاعات است که باید دقیق و در زمان مناسب باشد. امروزه خطوط هوایی و فرودگاه ها می توانند اطلاعات مربوط به چمدان ها، زمان انتظار در صف و اطلاعات پرواز را در لحظه در اختیار مسافران قرار دهد. SITA اطلاعات زیادی در این موارد، در اختیار سازندگان اپلیکیشن ها که بر روی طراحی اپ برای فرودگاه ها کار می نمایند، قرار داده است. این سرویس وقتی که با تکنولوژی بیکن (Beacon) ادغام می گردد این قابلیت را به فرودگاه ها می دهد تا به مسافران اطلاعات مفید را بسته به جایی که در فرودگاه ایستاده اند بدهد.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران ، مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 27 آذر 1403 بروزرسانی: 27 آذر 1403 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2339

به "چگونه تکنولوژی، سفرهای هوایی را راحت تر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تکنولوژی، سفرهای هوایی را راحت تر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید