رهبران روسیه و کوبا در مسکو ملاقات کردند

به گزارش استدیو مرینا، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای کوبایی خود در شهر مسکو به تحسین انعطاف پذیری هاوانا در مواجهه با فشارهای واشنگتن پرداخت.

رهبران روسیه و کوبا در مسکو ملاقات کردند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که میزبان میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا و هیات همراه وی در خاک کشور خود بود، اظهار کرد: مسکو همواره حامی هاوانا بوده است.

او در ادامه صحبت هایش شرح داد: حل مسائل اقتصادی و اجتماعی در شرایطی که کوبا در آن قرار گرفته کار آسانی نیست اما شما با موفقیت توانسته اید این کار را انجام دهید و ما نیز از مشاهده تقویت دولت کوبا راضی هستیم.

در عین حال دیاز کانل نیز در گفت وگو با پوتین اظهار کرد، دولتش توسعه روابط با روسیه را از اولویت های اصلی خود می داند. او در عین حال از سفر اخیر دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به کشورش تحسین کرد.

وی اظهار کرد: ما شاهد تقویت و افزایش نقش روسیه ای که در برابر تلاش های سلطه جویانه آمریکا مقاومت می کند هستیم. رئیس جمهور کوبا در عین حال با مدودف نیز به صورت جداگانه دیدار و مذاکراتی با موضوع توسعه روابط اقتصادی داشت.

از سال 2013 تا کنون تجارت روسیه و کوبا بیش از دو برابر شده و در سال جاری میلادی به رقم مورد انتظار 500 میلیون دلار رسیده که عمده آن را صادرات روسیه به کوبا تشکیل می دهد. آمارها نشان می دهد که روسیه در سال گذشته میلادی حدود 1000 مینی بوس، 50 لوکوموتیو و دهها هزار توریست به کوبا فرستاده و در عین حال به دنبال بهبود وضعیت شبکه برق رسانی کوبا از طریق یک برنامه چند میلیون دلاری است.

پوتین همچنین در دیدارش با دیاز کانل مطرح نمود: روسیه همواره درک خوبی از سیاستها و مواضع مستقل کوبا داشته است.

او به این موضوع اشاره کرد که تجارت روسیه-کوبا سال گذشته میلادی به میزان 33 درصد رشد پیدا کرده است.رئیس جمهور روسیه همچنین دعوت دیاز کانل برای سفر به کوبا در آینده نزدیک را قبول کرد.

دیاز کانل نیز اظهار کرد، اولین مقصد سفرش به اروپا به عنوان رئیس جمهور کوبا را روسیه قرار داده چرا که هاوانا برای روابط با مسکو اولویت قائل است.

آرتورو لوپز لوی، یک استادیار کوبایی حوزه روابط بین الملل در دانشگاه هولی نِیمز در کالیفرنیای آمریکا گفت: روسیه تلاش می کند حوزه نفوذی که در زمان اتحاد شوروی سابق داشت را حفظ کند و به دنبال شرکایی در آمریکای لاتین بوده و می خواهد واشنگتن بداند که همچنان یک ابرقدرت محسوب می شود.

همچنین کونستانتین کوزاچف، رئیس کمیته امور خارجه مجلس عُلیای مجلس روسیه نیز گفت: ما در دهه 1990 با پشت کردن هایمان به کوبا اشتباه های بزرگی مرتکب شدیم. اما آن دوره کاملا تمام شد و من کاملا مطمئن هستم که روابط ما مستحق توجه بیشتری است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 510

به "رهبران روسیه و کوبا در مسکو ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران روسیه و کوبا در مسکو ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید