سفر به دبی ، هر آنچه باید درباره برج خلیفه بدانیدمعرفی برج خلیفه دبی

به گزارش استدیو مرینا، برج خلیفه یا برج دبی بلند ترین آسمان خراش جهان است. این برج شگفت انگیز 163 طبقه و 828 متر ارتفاع دارد. ساخت این برج در سال 2004 در شهر دبی امارات متحده عربی آغاز شده و در 6 سال بعد یعنی سال 2010 میلادی به اتمام رسید.

سفر به دبی ، هر آنچه باید درباره برج خلیفه بدانیدمعرفی برج خلیفه دبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا پاییز 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این برج در همان سال های آغاز ساخت با نام برج دبی شناخته می شد تا این که در روز افتتاح برج شیخ محمد که حاکم دبی است به افتخار حاکم فعلی امارات یعنی خلیفه بن زاید اسم برج دبی را به برج خلیفه تغییر داد و از آن موقع تا به امروز، این آسمان خراش عظیم الجثه را برج خلیفه می نامند.

و جالب که بدانید این آسمان خراش مشهور توسط چندین شرکت آمریکایی به نام های اوینگز، مریل، ادرین اسمیت و اسکیدمور طراحی شده و طرح این برج از شیوه معماری اسلامی و یک گل صحرایی با نام هایمنا کالس (Hymenocalli) گرفته شده است.

امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی دارای چندین هزار واحد مسکونی، 4 استخر شنا و یک کتابخانه مختص اهالی برج دارد و همچنین در برج خلیفه دبی 49 طبقه اداری و یک هتل بسیار باشکوه و زیبا به نام هتل آرمانی نیزساخته شده است. طراح این هتل زیبا که 11 طبقه از این برج را به خود اختصاص داده جورجیو آرمانی است. هتل آرمانی 160 سوییت با متراژ های متفاوت و 7 رستوران دارد.

میهمانان این هتل می توانند از خدمات گسترده اسپای آرمانی و انواع ماساژ و حمام سنتی بهره مند شوند. این هتل یک جهت اختصاصی به دبی مال دارد و همچنین امکان کرایه کردن ماشین با هماهنگی هتل نیز وجود دارد در این هتل خدمات نگهداری از بچه ها نیز انجام می گیرد.

هتل آرمانی یکی از لوکس ترین هتل های شهر دبی است و هزینه اقامت در این هتل اعجاب انگیز چیزی در حدود 1630 درهم برای یک شب می باشد.

طراحی برج خلیفه دبی

این برج زیبا که توانسته تاریخ و فرهنگ دبی را در طراحی بیرونی و داخلی خود جای دهد دارای مناره های مارپیچی است که طراحی آن الهام گرفته شده از تاریخ و تمدن دبی می باشد و بد نیست بدانید که مناره های مارپیچ این برج به شکل Y می باشند تا حداکثر نور خورشید را به درون برج بکشانند.

و همچنین جالب تر این که نمای بیرونی برج کاملا از شیشه ساخته شده و برای تمیز نمودن آن ها باید 2 تا 3 ماه وقت گذاشت البته تمام برج از شیشه نیست و در ساخت آن از فولاد با آلیاژ خاص و همچنین 400 تن استیل نیز استفاده شده.

اما با این حال نگرانی معماران از تخریب برج به خاطر ارتفاع بیش از حد آن از بین نرفت تا این که بالاخره معمارن و طراحان برج خلیفه تصمیم گرفتند در مجاورت برج در فاصله های بسیار دقیق و مشخصی چندین تونل برای ورود خروج باد از آن ها حفر نمایند و از این طریق ایمنی و استحکام برج را تضمین نمایند.

نکته جالب دیگر در خصوص برج عدم استواری کامل آن است و این یعنی معماران به گونه ای این برج را ساخته اند که می توانید به هر سمت 1.5 متر بچرخد بدون اینکه مسئله ای به وجود بیاید و این هم یکی دیگر از روش هایی است که مهندسان برای دفع خطرات احتمالی ناشی از باد و طوفان به کار برده اند و این خود یعنی اوج قدرت و شگفتی در طراحی و مهندسی برج خلیه دبی است.

سکو های تماشای برج خلیفه دبی

سکو های همگانی

برج خلیفه سه تا سکوی تماشا دارد؛ اسم دو سکوی اول At The Top است. این دو سکو در واقع در طبقات 124 و 125 و در ارتفاع 452 متری هستند و اینجا تازه نیمه برج است! اگر در اوج شلوغی به بازدید از این برج بروید برای رسیدن به سکوی تماشای At The Top باید 200 درهم پول بلیط بدهید. این دو سکو محدودیت زمانی ندارند و هر چقدر که بخواهید می توانید روی آنها بمانید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

طبقه 124 یک بخش داخلی نیز دارد که در آن مغازه های زیادی هست که می توانید اجناس شان را ببینید و اگر خواستید خریدی هم انجام دهید.

آسانسور این برج یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیاست و در یک چشم به هم زدن و تنها در عرض یک دقیقه شما را به طبقه 124 می رساند. از طرفی حرکت آسانسور آنقدر نرم و روان است که اصلا باورتان نمی گردد که بر روی آسانسور در حال حرکت به سمت بالا هستید. سعی کنید از بودن در آسانسور نهایت استفاده را ببرید و چشم اندازهای دبی را تماشا کنید چون خیلی زود باید از آن پیاده شوید.

سکو vip

سکوی سوم و لوکس برج در طبقه 148 و در ارتفاع 555 متری قرار گرفته است و آنقدر ارتفاع زیادی دارد که به آن اسکای می گویند.

سکوی اسکای نسبت به دو سکوی دیگر هم ساکت تر است و هم جایگاه های راحتی زیادی دارد که می توانید در حالی که بر روی آن ها نشسته اید چشم اندازهای دبی و بیابان های اطرافش را ببینید. بلیط سکوی اسکای 500 درهم برای نیم ساعت است. البته با این مبلغ می توانید برای مدتی هم بر روی سکوی های At The Top توقف کنید.

برای رفتن به سکوی اسکای شما در یک لانج اختصاصی در طبقه همکف منتظر می مانید تا نوبتتان گردد. در داخل این لانج با قهوه و خرما از شما پذیرایی می گردد و همین که نوبتتان شد با آسانسور وی آی پی به طبقه 148 می روید.

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 636

به "سفر به دبی ، هر آنچه باید درباره برج خلیفه بدانیدمعرفی برج خلیفه دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دبی ، هر آنچه باید درباره برج خلیفه بدانیدمعرفی برج خلیفه دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید