تور استرالیا ارزان: سفر به 47 کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی

به گزارش استدیو مرینا، امروزه هیچ هایکینگ به مفهومی متداول در بین جوانان عاشق سفر تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا جوانی را ببینیم که به 47 کشور جهان بدون پرواز سفر نموده است.

تور استرالیا ارزان: سفر به 47 کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

سفر به دور دنیا از مدت ها قبل یکی آرزوهای بشریت بوده است. امروزه با تحول صنعت گردشگری و رونق گرفتن هیچ هایک و کوله گردی بسیاری از جوانان در دنیا بار خود را می بندند و در پی کشف تجربیات تازه و تحقق آرزوهایشان دنیاگردی را شروع می نمایند. تیلور دالیز، جوان استرالیایی که در سه سال گذشته به 47 کشور دنیا سفر نموده است، آن هم بدون پرواز و هواپیما! دالیز یکی از همین جوانان است که برای کسب تجربیاتی متفاوت تر، کوله بار خود را بسته است.

دالیز که در استرالیا در مزارع کشاورزی کار می کرد، بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه یک وانت کامیون اجاره کرد و حدود 6 ماه را در اطراف کشورش سفر کرد. اما سفر اصلی او با خروج از استرالیا و بازدید از 47 کشور دنیا شروع شد.

او در مصاحبه با مجله گردش و فراغت گفته است:

به نظر من ماجراجویی و هیجان، رفتن از مکانی به مکان دیگر است نه اینکه به مقصد مشخصی سفر کنیم.

دالیز از سال 1392 سفر خود را با اتوبوس، قایق، قطار، موتورسیکلت و ماشین در سراسر دنیا شروع نموده است و حتی گاهی پای پیاده جهتی را طی نموده است.

سخت ترین قسمت برای او، خارج شدن از استرالیا بود چراکه این کشور هیچ مرز زمینی ندارد و در میان آب ها واقع شده است.

او از سایر کوله گردان شنیده بود که برای خروج از استرالیا به وسیله دریا می تواند در یک کشتی یا قایق شخصی و غیرتجاری به عنوان خدمه خدمت کند، به نوعی بوت هایکینگ را تجربه کند. او به وسیله وب سایت های استخدام خدمه کشتی با یک زوج بازنشسته آشنا شد و در ازای راهنمایی بادبان قایق، توانست رایگان با قایق آن ها از استرالیا به سنگاپور برود.

اگر بخواهید با قایق هیچ هایک کنید یا همان بوت هایک، باید در قایق به میزبان یاری کنید. شاید به رایگان کار کنید اما قطعا کار در دریا تجربه بزرگی خواهد بود.

او از اندونزی به مالزی نیز به وسیله قایق بوت هایک کرد و در این بین با قایقی آشنا شد که حاضر شد او را به سمت پوکت ببرد.

دالیز از تایلند به سمت چیانگ مای هیچ هایک کرد و تمام جهتش را به سمت کامبوج و ویتنام با دوچرخه و تاکسی پیمود و تقریبا 3 هزار کیلومتر را پیاده طی کرد.

در ویتنام، او یک موتور مقرون به صرفه قیمت خرید و از آن برای گردش در کشور استفاده کرد و نهایتا قبل از خروج از کشور آن را فروخت.

موتورسواری یکی از برترین تجربیات من بود چرا که حس آزادی را به من منتقل می کرد و هر کجا که میخواستم، می توانستم بروم، در صورتی که در هیچ هایک شما آزادی عملی برای انتخاب جهت ندارید و پیرو جهت میزبان خواهید بود.

او از هانوی با قطار به چین رفت و در کشور چین با قطار گردش کرد و در نهایت از راه آهن مغولستان به سمت مسکو سفر کرد.

ما در بهار به این منطقه رفتیم تا بتوانیم طبیعت سرسبز و خانه های روستایی چوبی آن را در میان جنگل ببینیم.

در اروپا او از اتوبوس برای جابه جایی استفاده کرد و در نهایت با هیچ هایک به سمت فنلاند برای تماشای شفق قطبی سفر کرد.

حدود یک سال را در اروپا سفر کرد و به تماشا اقیانوس اطلس، جزایر قناری، کارائیب، کانال پاناما و هاوایی رفت و انتها به سمت آمریکای جنوبی تغییر جهت داد.

او هم چنان در حال سفر است و احتمالا مقصد بعدی وی کانادا خواهد بود. بعلاوه در حال حاضر در رقابت طولانی ترین شنا از توکیو به سانفرانسیسکو شرکت نموده است.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2003

به "تور استرالیا ارزان: سفر به 47 کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: سفر به 47 کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید