سناتورهای آمریکایی: ترکیه را تحریم کنید

به گزارش استدیو مرینا، همزمان با برگزاری اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، سناتورهای آمریکایی به دولت ترامپ فشار آوردند تا ترکیه را به خاطر خرید سامانه پدافند موشکی از روسیه، تحریم کند.

سناتورهای آمریکایی: ترکیه را تحریم کنید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

لیندزی گراهام جمهوریخواه و کریس ون هولن دموکرات در نامه ای از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا ترکیه تحریم گردد. در این نامه آمده است: زمان صبوری مدتهاست که به سر آمده و اکنون وقت اعمال قانون است. قصور در چنین عملی به دیگر کشورها نشان می دهد که می توانند بدون پیامدی قوانین آمریکا را بی ارزش شمارند.

به نوشته رویترز، واشنگتن و آنکارا بر سر خرید سامانه های پدافند موشکی اس 400 روسیه که آمریکا آن را ناسازگار با سامانه های دفاعی ناتو و تهدیدی علیه جنگنده های پنهانکار اف 35 می داند، درگیر بوده اند.

تحریم ترکیه

ترکیه با بی توجهی به تهدید تحریم های آمریکا، از ابتدای تابستان سال جاری اولین محموله های اس 400 را تحویل گرفته و اعضای کنگره را خشمگین نموده است. واشنگتن در واکنش به این اقدام، آنکارا را از برنامه اف 35 حذف کرد.

دولت ترامپ هنوز تحریم های قانون کاتسا علیه مشتریان محصولات نظامی روسیه را بر ترکیه اعمال ننموده است. پس از حمله ترکیه به سوریه و درگیری ارتش این کشور با نمودهای متحد آمریکا، خشم قانونگذاران آمریکایی از ترکیه شدت گرفت.

از سوی دیگر، جیم ریش رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا اطلاع داد که این کمیته در روزهای آینده برای آنالیز طرح تحریم های شدید علیه ترکیه جلسه ای برگزار خواهد نمود.،ایرنا

بیشتر بخوانید

وزیر خزانه داری آمریکا: در صورت لزوم سراغ لیست تحریم ترکیه می رویم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 563

به "سناتورهای آمریکایی: ترکیه را تحریم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکایی: ترکیه را تحریم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید