عملکرد آسیایی شمشیربازان پنج اسلحه مبنای اعزام آنها به هانگژو است

به گزارش استدیو مرینا، فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه اعزام شمشیربازان اسلحه سابر در بخش مردان به بازی های آسیایی 2022 قطعی است، گفت: البته در ثبت نام اولیه اجرا شده برای کاروان اعزامی به بازی ها، نام نویسی ورزشکاران مان در اسلحه های فلوره و اپه مردان و هر سه اسلحه بانوان هم اجرا شده است اما هیچ قطعیتی در رابطه با اعزام این پنج اسلحه وجود ندارد.

عملکرد آسیایی شمشیربازان پنج اسلحه مبنای اعزام آنها به هانگژو است

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد عالی، مسابقات قهرمانی آسیا و نتیجه و چگونگی عملکرد شمشیربازان مان در این رقابت ها مبنای تصمیم گیری برای اعزام آنها به بازی های آسیایی است. این رقابت ها خردادماه سال آینده با حضور کامل کشورهای آسیایی در کره جنوبی برگزار می گردد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی توضیح داد: البته در حال حاضر شرایط کلی شمشیربازان در این اسلحه ها بد نیست اما از آنجا که مبنای کار برای اعزام کاروان کیفی به هانگژو است، مسابقات قهرمانی آسیا و نتایج به دست آمده در آن ملاک تصمیم گیری خواهد بود. بر همین اساس فدراسیون برای 6 ماه آینده شمشیربازان برنامه هایی جهت اردو و حضور در میادین مختلف خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور تیم اسلحه اپه مردان در مسابقات روسیه اعلام کرد: در همین رقابت هاکه با حضور نزدیک به 200 شمشیرباز برگزار گردید، محمد رضایی یکی از قهرمانان کشور میزبان را با نتیجه نزدیگک 15 بر 13 شکست داد و در نهایت هم هفدهم شد. او نشان داد که شرایط خوبی دارد اما این شرایط خوب باید تا مسابقات قهرمانی آسیا حفظ گردد و در این رقابت ها اثبات گردد.

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که شمشیربازان ایران باید در مسابقات قهرمانی آسیا مدال آور شوند تا مجوز اعزام آنها به بازی های آسیایی صادر گردد یا ملاک دیگری برای تصمیم گیری در نظر گرفته شده است؟، اعلام کرد: تنها کسب مدال ملاک نیست، در بازی های آسیایی عنوان مشترک سومی داریم، بنابراین اگر شمشیربازی بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا مثلا پنجم گردد یعنی نزدیک به مدال است. این عملکرد شرایط را برای اعزام مهیا می نماید.

رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: در هر صورت کوشش فدراسیون این است که طی ماه های آینده حداکثر اعزام ممکن را برای شمشیربازان داشته باشد تا آمادگی آنها برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به برترین سطح برسد و بتوانیم مجوز اعزام حداکثری شمشیربازان به بازی های آسیایی را بگیریم.

وی بعلاوه با یادآوری اینکه اسلحه سابر ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به وسیله علی پاکدامن به مدال برنز انفرادی رسید و در بخش تیمی هم با شکست برابر کره جنوبی به مدال نقره بسنده کرد، ابراز امیدواری کرد که در هانگژو رنگ مدال های اسلحه سابر در هر دو اسلحه کیفیت بهتری بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1923

به "عملکرد آسیایی شمشیربازان پنج اسلحه مبنای اعزام آنها به هانگژو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد آسیایی شمشیربازان پنج اسلحه مبنای اعزام آنها به هانگژو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید