فرماندار: آران و بیدگل می تواند به قطب گردشگری فرهنگی اصفهان تبدیل گردد

به گزارش استدیو مرینا، فرماندار آران و بیدگل بر تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری فرهنگی در شمال استان اصفهان تأکید کرد.

فرماندار: آران و بیدگل می تواند به قطب گردشگری فرهنگی اصفهان تبدیل گردد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اصفهان، اسماعیل بایبوردی روز شنبه 10 خرداد ماه در ملاقات با رئیس اداره شهرستان گفت: بر اساس آنالیز های علمی به عمل آمده، پیشینه حیات اجتماعی انسان در محدوده آران و بیدگل به بیش از 40 هزار سال قبل می رسد، کشف منطقه چهل حصاران با قدمتی طولانی مؤید این نکته است.

او اضافه نمود: باستان شناسان با کشف منطقه باستانی ویگل، قدمت حیات متمدنانه انسان در این بخش از فلات مرکزی ایران را به بیش از شش هزار سال قبل می دانند، لذا وجود آثار ارزشمند تاریخی متعدد متعلق به ادوار مختلف تاریخی در کنار جاذبه های متنوع طبیعی، این شهرستان را به یکی از پرجاذبه ترین شهرستان های استان در راستای توسعه پایدار برمبنای صنعت جهانگردی تبدیل نموده است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه این نشست با اشاره به استقبال جهانگردان از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان گفت: آنالیز آمارها حاکی از آن است که طی سال 1398 و پیش از شیوع بیماری کرونا (تا ابتدای اسفندماه) بیش از 310 هزار جهانگرد داخلی و خارجی از جاذبه های تاریخی و همچنین جاذبه های منحصربه فرد کویری این شهرستان بازدید نموده اند. آنالیز آمارها نشان از رشد 20 درصدی بازدید جهانگردان از جاذبه های جهانگردی شهرستان در مقایسه با مدت مشابه از ابتدای سال تا اسفندماه 1397 دارد.

بایبوردی در ادامه با اشاره به توان بالقوه این شهرستان در حوزه آثار تاریخی بیان کرد: آران و بیدگل یکی از کهن ترین مناطق مسکونی فلات مرکزی ایران به شمار می رود، این شهرستان در کنار آثار تاریخی، دارای بافت تاریخی منحصربه فردی است که می توان با برنامه ریزی برای محافظت از این بافت و حمایت از تبدیل خانه های تاریخی به تأسیسات جهانگردی، این شهرستان را به قطب جهانگردی فرهنگی در محور شمالی استان تبدیل کرد.

آران و بیدگل، شمالی ترین منطقه اصفهان است که با پیشینه حیات تمدنی شش هزارساله، بیش از یک هزار اثر تاریخی را در خود جای داده است. این شهرستان در هفت کیلومتری شمال کاشان واقع شده و به نوعی دروازه کویر مرکزی ایران از محور شمال به شمار می رود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 991

به "فرماندار: آران و بیدگل می تواند به قطب گردشگری فرهنگی اصفهان تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: آران و بیدگل می تواند به قطب گردشگری فرهنگی اصفهان تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید