فریمان میراث دار معماری مدرن است

به گزارش استدیو مرینا، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان گفت: شهر فریمان به واسطه ایجاد اولین سازه های معماری مدرن در این شهر میراث دار معماری مدرن است. بافت شهری فریمان می تواند از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت جهانی آن نامزد شود.

فریمان میراث دار معماری مدرن است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسن گیاهی رئی اداره میراث فرهنگی فریمان، امروز یکشنبه 27 آبانماه با بیان این مطلب گفت: بیش از 100 بنای تاریخی در چارچوب پارادایم مدرنیسم و معماری صنعتی و سبک بین الملل در فریمان بنیان گذاشته شده است که مجموعه این بناها به همراه معابر و میادین بافت تاریخی این شهر را تشکیل می دهد.

او افزود: این ساختمان ها با بیش از 90 سال قدمت همراه با ساختمان های تراز اول کشور چون دانشگاه تهران،کتابخانه ملی تهران،ساختمان راه آهن و... جزو اولین سازه های بتنی و مدرن ایران محسوب می شود که از شرایط آب و هوایی منطقه تاثیر پذیرفته و ترکیبی است از معماری مدرنیسم و ایران باستان است.

گیاهی گفت: هم اکنون انجمن جهانی میراث معماری مدرن که با عنوان دوکومومو (DOCOMOMO) در زمینه شناسنایی و ثبت جهانی آثارفعال است بنابراین بافت شهری فریمان می تواند از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت جهانی آن نامزد شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 253

به "فریمان میراث دار معماری مدرن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریمان میراث دار معماری مدرن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید