لوکس ترین اقامتگاه های مالزی برای عاشقان محیط زیست!

به گزارش استدیو مرینا، امروز قصد داریم چند اقامتگاه لوکس مالزی را به شما معرفی کنیم. آیا تا به حال در حین مسافرت هایی که می روید به این مساله فکر نموده اید که چگونه می توان سفری را تجربه کرد که سازگاری زیادی با محیط زیست در آن اتفاق بیفتد؟ یکی از کارهایی که می توانید در طی سفر برای ثابت کردن دوستی تان با محیط زیست انجام دهید، نریختن زباله در طبیعت است.

لوکس ترین اقامتگاه های مالزی برای عاشقان محیط زیست!

متاسفانه بعضی از ایرانی ها عادت دارند زمانی که به یک منطقه کوهستانی و یا باستانی و غیره مراجعه می نمایند آثاری از خود به جای می گذارند تا به جهانیان نشان دهند که مدتی را در دل طبیعت می گذرانده اند. به جای گذاشتن زباله ها و نوشتن بر روی آثار باستانی دو مورد از شایع ترین اعمالی است که معمولا طبیعت گردان غیر حرفه ای مرتکب می شوند.

البته برای آنکه بتوانید رفتاری سازگار با محیط زیست در حین سفر داشته باشید، علاوه بر انجام ندادن کارهای فوق، می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید. مثلا یکی از این کارها، اقامت در هتل هایی است که کاملا سازگار با محیط زیست هستند.

اقامتگاه لوکس زیادی در سراسر جهان به همین دلیل در حال فعالیت بوده و این مورد خبر خوبی برای محیط زیست و طبیعت خواهد بود. یکی از کشورهایی که به خوبی در حوزه حفاظت و تشویق مردم به دوست شدن با طبیعت فعالیت دارد، کشور مالزی است.

اگر می خواهید با نام اقامتگاه های دوستدار طبیعت در کشور مالزی آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید و خواندن این متن را از دست ندهید. البته قبل از آنکه به معرفی این اقامتگاه ها بپردازیم، در خصوص نحوه سازگاری بین این اقامتگاه ها و محیط زیست توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

مفهوم اقامتگاه های سازگار با محیط زیست

فعالیت هایی که بشر در سال های گذشته انجام داده، باعث وارد آمدن آسیب های فراوانی به محیط زیست و کره زمین شده است. شاید کمی دیر باشد اما بشر وقتی دید که ادامه حیاتش بر روی کره زمین با همان روند قبلی و بی توجهی به محیط زیست، امکان پذیر نیست و حیات خود نیز در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است به فکر آن افتاد تا در راستای حفظ کره زمین و طبیعت کارهای مفیدی انجام دهد.

از جمله راهکارهایی که وی برگزیده است، ساخت هتل ها و اقامتگاه هایی هستند که بیشتر از سایرین، دوستدار کره زمین می باشند.

برای آنکه یک هتل و یا یک اقامتگاه به یک هتل سبز و یا هتل دوستدار محیط زیست تبدیل شود، می توان اقدامات متفاوتی از جمله اقدامات زیر را انجام داد:

استفاده از مواد شوینده و بدون مواد نگهدارنده در سرویس های بهداشتی هتل ها و ارائه آنها در ظرف هایی که قابلیت بازیافت دارند، یکی از کارهایی است که هتل های سازگار با محیط زیست انجام می دهند.

راه دیگر، راه اندازی و به کارگیری سیستم هایی است که به صورت اتوماتیک انرژی های موجود در هتل را مدیریت می نمایند. این روش، یاری می نماید تا هم مصرف انرژی به مقدار توجهی کاهش پیدا نموده و جو زمین با آلایندگی کمتری روبرو شود و هم تجربه کاربری بهتری برای مهمانان و گردشگران فراهم خواهد شد.

محصولاتی که سازگاری زیادی با محیط زیست دارند، در اقامتگاه های سازگار با محیط زیست به وفور مشاهده می شوند. از جمله این وسایل می توان به مبلمان های چوبی که از مواد بازیافتی فراوری شده اند، اشاره نمود. استفاده از صابون و یا حوله هایی که مواد سبز دارند نیز در همین گروه قرار دارند.

در فراهم کردن نور کافی برای اقامتگاه، تا حد امکان از نور طبیعی بهره برده می شود.

اقامتگاه لوکس مالزی | Time Capsule Retreat

Time Capsule Retreat، اقامتگاه لوکس و سازگار با محیط زیست در کشور مالزی است و اقامت در این هتل مزیت های زیادی برای مهمانان و گردشگران دارد. این هتل در کنار یک رودخانه زیبا و جنگلی سرسبز قرار گرفته و منظرهی منحصر به فرد و خاص در اختیار گردشگران قرار می دهد.

محیطی که این هتل در آن قرار گرفته است و فضایی که این هتل در آن ساخته شده است، کاملا خصوصی و شخصی است و مدیران هتل برای آنکه راحتی و آرامش زیادی برای مهمانان خود در اقامتگاه کپسول فراهم نمایند، این ابتکار را به خرج داده اند. دور بودن از آلودگی ها و شلوغی هایی که در شهرها وجود دارد و اقامت چند روزه ای که در نهایت آرامش و سکوت باشد، تنها بخشی از زیبایی هایی که با اقامت در این هتل به دست خواهید آورد.

Sekeping Serendah Retreats

Sekeping Serendah Retreats اقامتگاه لوکس دیگری است که در کشور مالزی ساخته شده و با شهر کوالالامپور حدود یک ساعت فاصله دارد. این هتل، با داشتن ده ساختمان در یک جنگل زیبا و با درختانی سبز و تنومند، برترین و ایده آل ترین شرایط و امکانات را برای اقامت مهمانان خود فراهم نموده است.

اگر می خواهید صبح ها با صدای آواز پرندگان و حرکت باد از میان شاخ و برگ درختان از خواب بیدار شوید، توصیه می کنیم حتما در این هتل، اتاقی رزرو نموده و به کشور مالزی سفر کنید. از جمله تفریحات و تفریح هایی که می توان در این هتل تجربه کرد پیاده روی، ماهیگیری، شنا در استخر و آبشارها، دوچرخه سواری و غیره است.

اقامتگاه لوکس مالزی | The Element Kaula Lumpur

اقامتگاه لوکس دیگر در کشور مالزی The Element Kaula Lumpur است. این هتل، با داشتن ارتفاعی برابر 275 متر، لقب بلندترین هتل سازگار و دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است. در این هتل 252 اتاق برای مهمانان آماده شده است.

برای آنکه محیطی لوکس و مجذوب کننده در این هتل فراهم شود، سعی شده از اصول و روش هایی که با محیط زیست سازگار هستند، استفاده شود. این هتل به علت فعالیت های شایان توجهی که در جهت حفظ طبیعت انجام داده، توانسته گواهینامه محیط زیستی نمای ساختمان سبز را به دست آورد.

طراحی مدرنی که در این هتل به چشم می خورد باعث افزایش مجذوب کنندهیت آن شده است. تمامی حمام های این هتل با سنگ مرمر و به صورتی کاملا مدرن و زیبا پوشانده شده اند و برترین خدمات و امکانات از جمله استخر و مراکز ورزشی و تناسب اندام برای رفاه حال مسافرین فراهم شده است.

The Dusan

اقامتگاه لوکس دیگری که در کشور مالزی ساخته شده و سعی نموده رابطه ای محبت آمیز با طبیعت و محیط زیست برقرار کند، The Dusan است. این هتل با شهر کوالالامپور حدود یک ربع فاصله دارد و در کوهپایه های یک کوه قرار گرفته است.

همین محل قرارگیری و ساخت این هتل، نشان می دهد که چه اتفاقات بی نظیر و مسرور نماینده ای در این هتل، انتظار شما را می کشد. این اقامتگاه، در زمینی به مساحت 12 هکتار ساخته شده و خوب است بدانید که بیشترین مساحت این هتل به ساخت باغ اختصاص پیدا نموده و فضایی بسیار زیبا و چشم نواز در محیط هتل به وجود آورده است.

The Dusan در سال 1984 ساخته شده و با پیشرفت های قابل ملاحظه و خوبی که در آن رخ داده، امروز به یکی از معروف ترین و مشهورترین هتل های هوادار محیط زیست معروفیت تبدیل شده است. بعضی کسانی که در این هتل اقامت نموده اند معتقدند که این هتل از نظر زیبایی و منظره، چیزی کمتر از بهشت ندارد.

اقامتگاه لوکس مالزی | Dustuntara Jungle Resort

شاید اقامت در یک اقامتگاه لوکس Dustuntara Jungle Resort، که حاصل کوشش و رویاپردازی یک زوج است، برایتان بسیار جالب و مجذوب کننده به نظر آید. سال ها پیش، این زوج برای آنکه از شهر و مزاحمت های آن دور شوند به محله سلنگور نقل مکان کردند.

این محله در نزدیک کوهپایه ارتفاعات کوه جنتینگ قرار گرفته است. این منطقه یک منطقه جنگلی و زیباست و اقامت در آن می تواند برای اغلب طبیعت دوستان، بسیار مجذوب کننده و خوشایند به نظر آید.

امروز اگر به این منطقه قدم بگذارید، می توانید چندین ساختمان که با محیط زیست سازگاری خوبی پیدا نموده اند را مشاهده کنید. نکته جالبی که در خصوص این هتل می توان مطرح نمود احاطه شدن آن با شاخ و برگ درخت های منطقه گرمسیری و باغ هایی است که در این قسمت وجود دارد.

جویبارهایی که در نزدیک این هتل قرار دارند نیز عامل دیگری برای افزایش زیبایی و مجذوب کنندهیت این هتل به شمار می روند. چنانچه علاقه دارید در محیطی کاملا متفاوت و مجذوب کننده اقامت نموده و گوش های خود را با زیباترین نواهایی که در این عالم شنیده می شود، آشنا کنید حتما به این هتل زیبا و خاص نیز سری بزنید.

هتل Dustuntara Jungle Resort، سه اتاق لوکس و پنج اتاق چوبی دارد و برای آنکه از شهر کوالالامپور، بتوانید خود را به آن برسانید باید حدود یک ساعت در راه باشید. دور شدن از شلوغی و ازدحامی که مردم در شهرهای بزرگ و صنعتی با آن درگیر هستند بزرگ ترین و شیرین ترین اتفاقی است که در این هتل برای شما خواهد افتاد و لذت سفر به کشور مالزی را دو چندان خواهد نمود.

Tanah Aina, Farrah Sorya

Tanah Aina, Farrah Sorya، یک اقامتگاه لوکس در کشور مالزی است و به عنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری از آن یاد می نمایند. اگر می خواهید با فردی که به او علاقه زیادی دارید به مسافرت بروید و یا اگر دوست دارید چند روزی را با خانواده و بچه ها خود در فضایی دنج و زیبا که سازگاری زیادی با محیط زیست پیدا نموده است، اقامت کنید، این هتل برترین گزینه و پیشنهاد به نظر خواهد آمد.

این هتل در منطقه ای عالی از نظر اقلیم و آب و هوا قرار گرفته است و به علت فاصله دوری که از شهر دارد، برای کسانی که در پی آرامش می گردند شرایط خوبی را به وجود آورده است. منظره زیبایی که کوه های اطراف برای مهمانان این اتاق تدارک دیده اند، از دیگر مجذوب کنندهیت هایی است که می توان در خصوص این هتل اشاره نمود.

اقامتگاه لوکس مالزی | Awanmulan

اقامتگاه لوکس Awanmulan، اقامتگاه دیگری است که در کشور مالزی ساخته شده و اتاق های بسیار راحت و ایده آلی برای اقامت گردشگران و جهانگرد ها فراهم نموده است. این هتل در منطقه ای قرار گرفته است که در بیشتر روزهای سال، ابرها اطراف آن را احاطه می نمایند. همین اتفاق طبیعی و خوشایند باعث انتخاب نام Awanmulan برای این هتل شده است؛ مردم محلی بومی به این ابرها، ابرهای مولان می گویند.

یکی از نکات بارزی که در این هتل به چشم می خورد، تشویق و ترغیب اقامت نمایندگان در هتل به رعایت اصول سبز دوستداران محیط زیست است. برای آنکه از اقامت در این هتل لذت بیشتری ببرید سعی کنید آب تنی در استخرهایی که منظرهی رو به جنگل دارند، پیاده روی بر روی تپه ها و بازدید از آبشاری که در این منطقه وجود دارد را از دست ندهید. بدون شک اقامت در این هتل، یکی از خاطره انگیزترین و به یادماندنی ترین خاطرات شما در طی سال های عمرتان خواهد بود.

Gtower Hotel

اقامتگاه لوکس دیگری که در کشور مالزی ساخته شده و اقامت در آن می توانند برای اغلب گرشگران، جهانگرد ها و مهمانان دوستدار طبیعت بسیار مجذوب کننده و شیرین به نظر آید، Gtower Hotel است.

هتل های سازگار با طبیعت زیادی در سراسر جهان ساخته شده اند اما همه آنها نتوانسته اند به مقدار این هتل، در فراوری کمتر کربن، پیروز عمل نمایند. نخستین هتلی که توانست عنوان رتبه سبز را در کشور مالزی به خود اختصاص دهد، همین هتل بود که این را نیز مدیون فعالیت آن در کاهش مقدار فراوری کربن می باشد.

مسئولین و مدیران این هتل سعی نموده اند با یاری روش های مختلف و تا جایی که به ارائه خدمات آسیبی وارد نمی شود، دوستی و عشق خود را به محیط زیست نشان دهند و مصرف انرژی خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

جالب اینجاست که این عمل، هیچ گونه خللی به ارائه خدمات در این هتل زیبا وارد ننموده و اغلب گردشگران و جهانگرد ها از اینکه در این هتل اقامت نموده اند، نهایت رضایت و خشنودی خود را اعلام داشته اند.

شاید جالب باشد که بدانید انرژی که از تهویه هوا به دست می آید، برای گرم کردن آب استخر، مورد استفاده قرار می گیرد و به این شکل در اثر فعالیت هایی که در هتل صورت می پذیرد، هیچ مساله ای، محیط زیست را تهدید نخواهد نمود.

استفاده از پنجره های شیشه ای الکتریکی برای استفاده از نور طبیعی خورشید و استفاده از مواد شیمیایی که با محیط زیست کاملا سازگار هستند، بعضی از کارهایی است که در این هتل برای حفظ زیست بوم این منطقه صورت گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2279

به "لوکس ترین اقامتگاه های مالزی برای عاشقان محیط زیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین اقامتگاه های مالزی برای عاشقان محیط زیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید