ماجرای دریافت سکه و دلار به وسیله بعضی پزشکان برای درمان چیست؟

به گزارش استدیو مرینا، رییس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به بعضی اظهارات مبنی بر دریافت سکه و دلار به جای هزینه درمانی از سوی بعضی پزشکان توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای دریافت سکه و دلار به وسیله بعضی پزشکان برای درمان چیست؟

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به بعضی اظهارات مبنی بر بعضی دریافت های خارج از تعرفه بعضی پزشکان و بعلاوه اظهاراتی مبنی بر درخواست غیرریالی بعضی مطب ها و مراکز درمانی و از جمله دریافت سکه یا دلار به ازای هزینه درمان، گفت: سازمان نظام پزشکی با این اقدامات مخالف است. در این زمینه گزارشی به سازمان نظام پزشکی واصل نشده است، اما قطعا اگر مواردی وجود داشته باشد، ما با چنین اقداماتی مخالفیم و اگر گزارشی در این زمینه به ما برسد، رسیدگی می کنیم.

وی اضافه نمود: قطعا درصد چنین تخلفاتی متفاوت از سایر صنوف جامعه نیست، اما همان حداقل هایش هم قطعا زیبنده جامعه پزشکی و هیچ قشری نیست. سازمان نظام پزشکی طبق قانون مصوب مجلس وظیفه رسیدگی به شکایات را دارد و اگر کسی در این زمینه ها شکایت کند، ما آنالیز می کنیم.

رییس زاده گفت: معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه نظارت دارند. هم ساختار و قانون آن را دارند و هم نیروی انسانی آن را در اختیار دارند. سازمان نظام پزشکی نه به لحاظ قانونی و نه به لحاظ لجستیکی، این وظیفه را برای نظارت و سرکشی ندارد، اما اگر شکایتی واصل گردد، حتما پیگیری می گردد.

وی اضافه نمود: سیر آنالیز دریافت های خارج از صورت حساب در بیمارستان های خصوصی هم به همین صورت است و نظارت بر عهده معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی است که با حضور نیرو های تعزیرات در کمیسیون ماده 11 آنالیز نموده و نهایتا شکایت و جمع بندی را به سازمان نظام پزشکی ارسال می نمایند و سازمان نظام پزشکی در هیات های انتظامی آنالیز و برخورد می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2052

به "ماجرای دریافت سکه و دلار به وسیله بعضی پزشکان برای درمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دریافت سکه و دلار به وسیله بعضی پزشکان برای درمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید