مالزی یک نفتکش متهم به نقض تحریم های کره شمالی را توقیف کرد

به گزارش استدیو مرینا، دولت مالزی اظهار داشت یک نفتکش ویتنامی را که به نقض تحریم های کره شمالی متهم شده، در آب های خود توقیف نموده است.

مالزی یک نفتکش متهم به نقض تحریم های کره شمالی را توقیف کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آژانس دریانوردی مالزی روز پنج شنبه گفت یک نفتکش ویتنامی را که به نقض تحریم های کره شمالی متهم بوده، پس از ورود به آب های مالزی توقیف نموده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که این نفتکش اسفند ماه پارسال در حالی که 2000 تن گازوئیل حمل می نموده، در کره شمالی پهلو گرفته است. توقیف این نفتکش در حالی انجام شده که تعیین نیست این محموله به کره شمالی تحویل داده شده است یا نه.

بر اساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، محدودیت های شدیدی بر واردات نفت و تولیدات پتروشیمی از سوی کره شمالی اعمال شده است.

لحظه توقیف نفتکش ویتنامی

بنا بر اعلام آژانس دریانوردی مالزی، نیروهای این کشور روز یکشنبه بعد از اطلاع از اینکه این نفتکش در آب های مالزی لنگر انداخته، وارد عرشه شده و این کشتی را توقیف نموده اند. به گفته این آژانس، این نفتکش به تماس های رادیویی پاسخ نداده و این تصور وجود داشته که کشتی به حال خود رها شده است.

بر اساس بیانیه مالزی، بعد از توقیف کشتی، تعیین شده است که تنها یک مهندس 61 ساله ارشد نفتکش سوار بر آن بوده است. وی گفته است که کشتی از راستا اصلی خود منحرف شده و ناخواسته وارد آب های مالزی شده است.

مقام های ویتنامی و همچنین شرکت شرکت کشتی رانی ویت تراست که آخرین مالک ثبت شده کشتی ویت تین 01 است، به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

توقیف این نفتکش در حالی انجام شده است که کره شمالی نزدیک به دو سال است که با دولت آمریکا وارد مذاکره شده و بعضی از تأسیسات موشکی و اتمی خود را هم تخریب نموده است. با این حال، آمریکا از برطرف هرگونه تحریمی علیه این کشور خودداری نموده و کاهش تحریم ها را به خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی منوط نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 564

به "مالزی یک نفتکش متهم به نقض تحریم های کره شمالی را توقیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی یک نفتکش متهم به نقض تحریم های کره شمالی را توقیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید