مایکروسافت برای ارتش آمریکا تراشه های پیشرفته می سازد

به گزارش استدیو مرینا، شرکت مایکروسافت برای ارتش ایالات متحده تراشه های پیشرفته مربوط به فناوری های فضای ابری، هوش مصنوعی و اتوماتیک سازی مبتنی بر یادگیری ماشینی خواهد ساخت.

مایکروسافت برای ارتش آمریکا تراشه های پیشرفته می سازد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، شتاب دهنده فناوری امنیت ملی ایالات متحده(NSTXL) به شکل رسمی بیان کرد که شرکت مایکروسافت را برای ساخت تراشه های پیشرفته به منظور استفاده در ارتش ایالات متحده انتخاب نموده است.

تام کین از مدیران ارشد مایکروسافت گفت: از لحاظ تاریخی، الزامات امنیتی مرتبط با توسعه میکروالکترونیکی، توانایی وزارت دفاع ایالات متحده را برای استفاده از نوترین نوآوری ها محدود نموده است.

وی اضافه نمود: استفاده از برترین شیوه های تجاری برای یاری به سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه و ارائه طراحی میکروالکترونیک های پیشرفته و قابل اعتماد و ایمن که کاربردهای امنیتی خواهند داشت، هدف یک پروژه نو تحت حمایت وزارت دفاع آمریکا موسوم به نمونه های اولیه میکروالکترونیک های مطمئن و سریع(RAMP) با استفاده از قابلیت های تجاری پیشرفته است.

این اولین بار نیست که مایکروسافت و وزارت دفاع آمریکا با یکدیگر همکاری می نمایند. این دو نهاد سابقه همکاری 40 ساله برای ارائه نوآوری تجاری در امنیت ملی دارند.

مایکروسافت بعلاوه ائتلافی از شرکت ها را برای توسعه قابلیت های طراحی که بتواند به اولویت های ماموریتی وزارت دفاع یاری کند، رهبری می نماید و این اولین مرحله از این برنامه نو است.

در مرحله دوم، این شرکت ها تراشه های یکپارچه سفارشی و سیستم روی تراشه(SoC) را با مصرف انرژی کمتر، عملکرد بهبود یافته، کاهش مقدار فیزیکی و قابلیت اطمینان بهبود یافته برای کاربرد در سیستم های وزارت دفاع توسعه خواهند داد.

بیش از 15 شرکت در این ائتلاف جاه طلبانه حضور دارند که مشهورترین آنها عبارتند از شرکت های مایکروسافت، اینتل، زیمنس و بی اِی ای سیستمز.

با این حال تا به امروز جزئیات کمی در خصوص نحوه عملکرد این تراشه های نو و اینکه دقیقا از چه چیزی تشکیل خواهند شد، فاش شده است.

مایکروسافت اعلام نموده است که این تراشه های نو دارای برنامه های کاربردی حیاتی در فضای ابری، هوش مصنوعی و اتوماسیون، امنیت و اطمینان قابل سنجش با قابلیت یادگیری ماشینی هستند.

در عین حال تصور می گردد که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هر دو تمایل دارند از این تراشه ها استفاده نمایند که نشان می دهد کدام نهادهای دولتی بیشتر محتمل است از این تراشه های آینده نگرانه استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1863

به "مایکروسافت برای ارتش آمریکا تراشه های پیشرفته می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت برای ارتش آمریکا تراشه های پیشرفته می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید