مدل های جدید جایگاه تاشو چوبی و فلزی با طراحی بسیار شیک

به گزارش استدیو مرینا، جایگاه های تاشو بسیار کاربردی اند، فرقی نمی نماید خانه تان عظیم باشد یا کوچک، همه طراحان داخلی توصیه می نمایند از جایگاه تاشو چوبی یا فلزی در منزل خود بهره ببرید. این جایگاه ها در اتاق های کوچک کاربردی چندگانه خواهند داشت که گاهی اوقات گره از مسائل ما باز می نماید. اما اگر برای خرید جایگاه های تاشو به بازار بروید احتمال اینکه با مدل های معمولی و مرسم روبرو شوید خیلی زیاد است، چنین مدل هایی اگر چه بد نیستند اما در دکوراسیون خانه چندان خودنمایی نخواهند کرد. در این پست مدل هایی را معرفی خواهم کرد که علاوه بر طراحی زیبا، بسیار کاربردی بوده و به زیبایی با دکوراسیون منزل های شیک و امروزی ست می شوند.

مدل های جدید جایگاه تاشو چوبی و فلزی با طراحی بسیار شیک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گاهی برای تغییر در دکوراسیون خانه باید دست به تغییرات اساسی زد و بسیاری از طرح ها را از ابتدا ساخت اما گاهی می توان با استفاده از وسایل بسیار زیبا و کاربردی مانند همین جایگاه تاشو چوبی دکوراسیون منزل را به خوبی دگرگون کرد، هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه تر از تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل خواهد بود. تنوع در طرح و رنگ، گوناگونی در اندازه و ابعاد، استفاده از متریال متنوع چوبی و البته فلزی در آن و دهها مزیت دیگر را می توان نام برد که در اینگونه جایگاه های چوبی تاشو و همچنین جایگاه فلزی تاشو وجود داشته و همین مزایا سبب محبوبیت و استفاده فراوان آنها شده است.

در مطالب پیشین پیرامون انواع جایگاه ها، از جایگاه ناهارخوری گرفته تا جایگاه های معلق در هوا و جایگاه بار آشپزخانه مطالب زیادی منتشر نموده ام. در حقیقت تعداد زیاد این مطالب نشان دهنده اهمیت موضوع جایگاه در دکوراسیون داخلی است. علی رغم اهمیت زیاد این جایگاه ها، توجه زیادی به آنها نمی گردد و به همین خاطر طرح های خلاقانه عموما از دید پنهان هستند. به تازگی طرح های جالبی در زمینه جایگاه ها از جلمه جایگاه تاشو چوبی و فلزی معرفی گردیده است که مناسب دیدم آنها در این پست به شما عزیزان معرفی کنم.

ابتدا با چند مدل جایگاه ساده الهام گرفته شده از طرح های کلاسیک جایگاه تاشو آغاز می کنیم. شکل اول طراحی خیلی ساده ای دارد، در حقیقت اولویت اصلی این جایگاه وزن پایین و تا شدن آسان آن است. کفی و پشتی جایگاه از جنس چوب طبیعی ساخته شده و فریم بدنه از جنس آلومینیوم است. شکل دوم یک جایگاه تاشو چوبی بسیار باکیفیت از محصولات شرکت ایکیا است که احتیاجی به معرفی ندارد. محصولات ایکیا از لحاظ رنگ بندی کامل بوده و می توانید برای جذابیت بیشتر از چند رنگ مختلف در یک مکان مثل آشپزخانه بهره ببرید.

سعی کنید الویت اول خریدتان در زمینه جایگاه های تاشو، فقط سادگی و راحتی آن باشد. شکل اول در پایین یکی از همین مدل های بسیار ساده را نشان می دهد، بخاطر طراحی ساده و جمع و جورش، وقتی جایگاه را تا کنید شبیه به یک تخته چوب باریک دیده می گردد اما وقتی هم باز می گردد کاملا محکم و راحت است. در حقیقت خاصیت اصلی جایگاه های مدرن همین سادگی و کارایی بالای آنهاست. جایگاه های تاشو عمدتا تمرکز اصلی شان بروی تا شدن است و بعضی مدل ها چندان به راحتی شخص هنگام نشستن اهمیت نمی دهند اما مدلی که در شکل دوم مشاهده می کنید دقیقا برعکس عمل می نماید، یعنی هم راحت است و هم طراحی ارگونومیک دارد.

درست است که در خرید هر وسیله ای اولین چیزی که اغلب برای تمامی ما مهم است ظاهر و طراحی ظاهری و زیبایی آنهاست اما در اینجا با جایگاه هایی روبرو هستیم که قرار است مدتی را برای استراحت، غذا خوردن و مصارف دیگر بر روی آنها بشینیم پس می باید اولین هدف و انتظار ما از آنها راحتی و مناسب بودن برای نشستن بوده و در مرحله بعد نسبت به زیبایی و جذابیت آن نیز حساسیت مناسب داشته باشیم. طرح دومی که در زیر به شما معرفی گردید یکی از مناسبترین مدل های جایگاه تاشو فلزی ست که می تواند هم راحتی در نشستن و هم زیبایی در استفاده کردن را برای شما به همراه داشته باشد.

از آنجایی که بیشتر جایگاه های تاشو موقع جمع شدن هیچ کارایی دیگری ندارند بعضی از طراحان خلاق به این فکر افتادند تا این جایگاه ها را حتی در حالت جمع شده نیز قابل استفاده نمایند. مدلی که در شکل اول مشاهده می کنید یک جایگاه تاشو چوبی است که پس از جمع شدن شبیه یک تابلو نقاشی دیده می گردد. بنابراین می توان هنگام جمع شدن جایگاه آنرا روی دیوار نصب کرد یا کنار دیوار تکیه داد. شکل دوم جایگاه دیگری است که قسمت پشتی آن بجای چوب از چرم استفاده شده اما بخاطر اینکه رنگش شبیه چوب است کل جایگاه یکپارچه دیده می گردد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

شکل اول در پایین یک طرح فوق العاده خلاقانه را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید شکل این جایگاه تاشو همانند یک چوب لباسی طراحی شده تا زمانی که به جایگاه ها احتیاجی نیست خیلی ساده آنها را داخل کمد لباس جاسازی کرد. آنهایی که حتی جا برای نگهداشتن جایگاه تاشو ندارند، با این ترفند خلاقانه مشکلشان به کل حل خواهد شد. جایگاه تاشو چوبی بخاطر وجود چوب طبیعی می تواند نقش یک عنصر دکوراتیو را بخوبی ایفا نماید. شکل دوم نوعی جایگاه تاشو را نشان می دهد که همراه یک هوک برای نصب شدن به دیوار عرضه می گردد. با این راه حل هم دیوار تزیین می گردد و هم فضایی اشغال نمی گردد.

جایگاه های تاشو را برای موقعیت های متفاوتی می توان استفاده کرد. همین موضوع است که کارایی آنها را بشدت افزایش می دهد. مثلا برای اتاق خوابی که خیلی کوچک است، جایگاه در کنار میز تحریر و کار فضای زیادی از اتاق اشغال می نماید. در چنین حالتی وقتی جایگاه تاشو انتخاب گردد، مواقعی که به جایگاه احتیاجی نیست آنرا جمع نموده و در یک گوشه قرار می دهید تا جلوی رفت و آمد آزادانه در اتاق گرفته گردد. علاوه بر محیط داخل، برای محیط بیرون مثل حیاط نیز چنین جایگاه هایی کاربرد بالایی خواهند داشت.

داخل حیاط و حتی برای آلاچیق های کوچک و یا عظیم هم بهترین گزینه می تواند در بسیاری موارد استفاده از انواع طرح های جایگاه تاشو چوبی و فلزی باشد. این جایگاه ها به سبب راحتی در استفاده و سرعت در جمع شدن می تواند در مواردی که احتیاج به جمع و جور کردن فوری جایگاه ها در حیاط دارید به شدت مناسب باشد.

به هر صورت می توان گفت: جایگاه تاشو چوبی و همچنین جایگاه فلزی تاشو را می توان در فضاهای محدود و کوچک و البته در فضاهایی عظیم و جادار به راحتی بکار برد و از آنها در شرایطی بسیار متنوع استفاده کرد.

منبع: اتاق
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1255

به "مدل های جدید جایگاه تاشو چوبی و فلزی با طراحی بسیار شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید جایگاه تاشو چوبی و فلزی با طراحی بسیار شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید