انواع مدل های الماری لباس[کشویی،مدرن و چوبی]

به گزارش استدیو مرینا، آیا می توانید اتاق خواب و یا اتاق های دیگرتان را بدون کمد یا الماری لباس تصور کنید؟ الماری لباس را می توان جز آن دسته هایی دانست که زیبایی و طراحی اتاق شما را دوچندان می کند.

انواع مدل های الماری لباس[کشویی،مدرن و چوبی]

علاوه بر این، الماری لباس اتاق شما را مرتب، منظم و سازمان یافته می کنند. بدین معنی که با استفاده از الماری لباس می توانید ژاکت ها، شلوارها، شلوارک ها، پیراهن ها، کفش ها و … خود در آن به راحتی جا دهید. در ادامه این متن از ما با ما همراه باشید تا با انواع کمدهای لباس آشنا شوید.

الماری لباس

انتخاب و هم چنین خرید کمد یا الماری لباس از اهمیت بالایی برخوردارست. در اتاق خواب، پس از تخت، بیشترین استفاده از کمد یا الماری لباس می شود. با توجه به استفاده مکرر از این کمد، باید نوع و طرحی از آن را خریداری کنید که با نیازهای شما متناسب باشد. در ادامه به معرفی انواع مختلف الماری لباس خواهیم پرداخت:

الماری لباس ایستاده

این نوع کمدهای لباس برای افرادی که به دلایل شغلی و کاری و یا به دلیل اجاره نشینی مجبور به جا به جایی مکرر هستند، انتخاب مناسبی است. الماری های ایستاده علاوه بر فضای داخلی، در بالای کمد نیز فضای ذخیره اضافی دارند. بدین ترتیب کاربر می تواند به راحتی از فضای عمودی اتاق هم به بهترین نحو استفاده کند.

این نوع کمدها از لحاظ جنس، نوع درب، رنگ و … نیز انعطاف پذیری بالایی داشته و به همین دلیل هم از محبوبیت خاصی برخوردارست. اگر اتاق شما کوچک است و یا نمی توانید یک کمد بزرگ را درون آن جای دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که این نوع الماری را تهیه کنید.

انواع الماری لباس براساس نوع درب

  • الماری لباس درب لولایی

این نوع الماری لباس سالیان سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع کمد، درب ها توسط یک لولا به کمد متصل می شوند، به همین دلیل به این نوع کمدها، کمد لباس درب لولایی می گویند.

از مزیت های این نوع الماری می توان به باز شدن 90 درجه آن به سمت بیرون اشاره نمود. این زاویه به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی به تمام کمد خود دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این در این نوع کمدها می توان برخی از چیزهای باریک مثل کروات، روسری و کمربند را به کمک قلاب به درب کمد متصل کرد و از آن نهایت استفاده را برد.

از دیگر مزایای این کمدها نیز می توان به نصب کشو برای لوازم مختلف هم اشاره نمود. از معایب این کمد لباس هم می توان به این موضوع اشاره نمود که هنگام باز شدن درب کمد، فضایی از اتاق اشغال می شود که این موضوع برای اتاق های کوچک کارآمد نیست.

  • الماری لباس درب کشویی

امروزه انواع جدیدتری از الماری های لباسی به بازر عرضه می شوند که درب های کشویی دارند. این نوع الماری از قیمت بالاتری نسبت به الماری های لولایی برخوردار است و ظاهری زیباتر و شکیل تر دارد. اگر به دنبال کمد ساده و مینیمال برای اتاق مدرن خود هستید، الماری لباس با درب کشویی می تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما محسوب شود.

انواع الماری لباس براساس جنس

  • الماری لباس چوبی

الماری های چوبی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به دلیل استفاده از چوب باکیفیت در ساخت آن ها، معمولا از قیمت بالاتری نیز نسبت به نمونه هایی که با چوب های مصنوعی مانند ام دی اف، نئوپان، پی وی سی و هایگلاس، ساخته شده اند، برخوردار می باشند.

الماری های چوبی در انواع سبک ها از جمله سبک مدرن، کلاسیک و سلطنتی ساخته می شوند و می توانید با توجه به سلیقه و میزان بودجه خود، نمونه ای مناسب را خریداری نمایید.

  • الماری لباس ام دی اف

اگر به کمدهای چوبی علاقه دارید اما بودجه کافی برای خریدن آن ها ندارید، بهتر است به فکر خرید الماری لباس از جنس ام دی اف باشید. الماری های ام دی اف دارای مزایای زیادی می باشند از جمله:

  • کمدهای ام دی اف سطح صاف و یکنواختی دارند.
  • در برابر قارچ و رطوبت مقاومت بالایی دارند.
  • دارای رنگ بندی بسیار متنوعی می باشند.
  • نسبت به چوب طبیعی قیمت مناسب تری دارند.

الماری لباس ام دی اف از نظر نوع درب و باز شدن به دو مدل ریلی و لولایی در بازار ساخته می شود.

  • الماری لباس هایگلاس

جدیدترین انواع الماری ها و کمدهای ساخته شده، امروزه از جنس هایگلاس می باشند. هایگلاس روکشی براق و درخشان است که بر روی ورق ام دی اف قرار می گیرد. اگر سبک اتاق شما مدرن یا مینیمال است، استفاده از الماری لباس با درب هایگلاس را به شما معرفی می کنیم.

  • الماری لباس پی وی سی

پی وی سی نوعی پلاستیک است که استفاده از آن امروزه در ساخت متریال های گوناگون زیاد شده است. از مزایای کمدهای ساخته شده با جنس پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • الماری های پی وی سی قیمت بسیار کمتری نسبت به الماری های چوبی، ام دی اف و هایگلاس دارند.
  • پی وی سی متریالی مقاوم در برابر رطوبت و قارچ ها می باشد.
  • کمدهای پی وی سی از وزن کمی برخوردار می باشند که باعث می شود به سهولت آن ها از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

انواع الماری لباس براساس سبک طراحی

  • الماری لباس به سبک مینیمالیسم

الماری های مینیمال نیز همانند تمام المان هایی که در این سبک طراحی می شوند، از دیزاین و مدل های ساده ساخته شده است. شما می توانید الماری های مینیمال را با درب کشویی، بدون دستگیره، از جنس هایگلاس و معمولا به رنگ های خنثی انتخاب و خریداری نمایید.

  • الماری لباس به سبک مدرن

سبک مدرن از جمله سبک هایی است که سادگی در عین شکیل بودن در آن به وفور به چشم می خورد. شما می توانید نمونه های الماری لباس مدرن را در منابع آنلاین یا مجلات دکوراسیون داخلی مشاهده کنید.

امروزه الماری های مدرن بدون درب ساخته می شوند و نمای بسیار زیبایی دارند. از مسائل این نوع الماری این است که همیشه لباس های داخل کمد لباسی باید مرتب باشند تا ظاهر کمد نیز مرتب به نظر برسد.

  • الماری لباس به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک از ظریف کاری های محدودی به منظور تزئین المان ها استفاده می شود. شما می توانید الماری لباس خود را از جنس چوب طبیعی یا ام دی اف سفارش دهید و از تولیدکننده بخواهید تا بر روی چوب کمد، از کنده کاری و حکاکی های زیبا استفاده نماید.

  • الماری لباس به سبک سلطنتی

چنانچه اتاقی با زرق و برق زیاد دارید که به سبک سلطنتی و بسیار باشکوه طراحی شده است، استفاده از الماری ساده می تواند کمی نازیبا به نظر آید. به همین دلیل بهتر است از الماری لباسی که در آن از ظریف کاری های زیادی در تاج و پایه های آن استفاده شده است، استفاده نمایید. طلایی رنگ اصلی در سبک سلطنتی می باشد، پس بهتر است کمد خریداری شده دارای رگه های طلایی نیز باشد تا جلوه آن را دوچندان کند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ما به بررسی انواع الماری لباس در سبک ها، مدل ها و طرح های گوناگون پرداختیم. امیدواریم مطالعه این نوشته به شما در رسیدن به اطلاعات کافی در مورد الماری لباس کمد بسکمک کرده باشد. در صورت تمایل نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

انواع الماری لباس بر چه اساسی تقسیم بندی می شوند؟

براساس نوع درب و شکل ظاهری، سبک طراحی و جنس الماری

انواع الماری لباس براساس نوع درب کدام اند؟

الماری لباسی با درب لولایی و الماری لباسی با درب کشویی

انواع الماری لباس براساس سبک طراحی کدام اند؟

الماری لباس مینیمال، الماری لباس مدرن، الماری لباس کلاسیک و الماری لباس سلطنتی

الماری و کمد لباس از چه متریالی ساخته می شوند؟

چوب طبیعی، ام دی اف، پی وی سی، هایگلاس و …

منبع: ساختمانچی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1641

به "انواع مدل های الماری لباس[کشویی،مدرن و چوبی]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل های الماری لباس[کشویی،مدرن و چوبی]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید