مدیرعامل مترو تهران: فرسودگی قطارها جدی است

به گزارش استدیو مرینا، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه فرسودگی این ناوگان جدی و احتیاج به اقدام فوری دارد گفت این شرکت به بودجه سال آینده امید دارد و در صورت تصویب اتفاقات خوبی در راه است.

مدیرعامل مترو تهران: فرسودگی قطارها جدی است

به گزارش ایرنا، مهدی شایسته اصل روز شنبه در این باره گفت: تعمیرات اساسی و کمبود واگن از مسائل عمده شرکت بهره برداری مترو تهران است و بعلاوه به ارتقای بخشی از زیرساخت های این ناوگان احتیاجداریم.

وی اضافه نمود: شهردار تهران در لایحه بودجه سال آینده به این کمبودها توجه ویژه ای نموده که در صورت تصویب بودجه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران شاهد تحول در این ناوگان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه این ناوگان احتیاج به حمایت دولتمردان و سایر ارگان های وابسته نیز دارد اذعان داشت: با افزایش نرخ دلار و بالا رفتن هزینه های نگهداری و توسعه مترو، دیگر شهرداری به تنهایی نمی تواند از عهده این کار سنگین برآید.

وی با اشاره به اینکه خطوط 6 و 7 این ناوگان در حال توسعه است گفت: باید به این منظور واگن های بیشتری تامین گردد.

شایسته اصل با اشاره به افزایش مسافران این ناوگان نیز گفت: هم اکنون مقدار مسافران مترو روزانه بیش از یک میلیون نفر است و کوشش می کنیم با کاهش سرفاصله بعضی خطوط، از ازدحام در بعضی ایستگاه های تقاطعی بکاهیم.

وی با بیان اینکه میانگین حرکت قطارها در این ناوگان حدود چهار دقیقه است گفت: بیشترین حجم مسافران مترو در خطوط یک، 2، چهار و پنج است و باید با اعزام قطارهای فوق العاده، شلوغی در بعضی ایستگاه های این خطوط را مدیریت کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، در ساعات پیک شلوغی شاهد ازدحام در این ایستگاه ها هستیم اما کوشش داریم با همین ظرفیت خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت انجام گردد.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از 140 ایستگاه فعال است و روزانه بیش از یک میلیون مسافر به وسیله این ناوگان جابجا می شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1942

به "مدیرعامل مترو تهران: فرسودگی قطارها جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل مترو تهران: فرسودگی قطارها جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید