معرفی فرودگاه گرانادا در اسپانیا

به گزارش استدیو مرینا، فرودگاه گرانادا

گرانادا شهری با تاریخ طولانی و معماری باشکوه است، شهری که تاریخچه برخی از آثارش به دوره رومی و البته دوره موروها می رسد. در این شهر به هر کجا که نگاه کنید ردپایی از فرهنگ موروها را به خوبی احساس می کنید چون فرهنگ این شهر ترکیبی از سنت های اروپا و آفریقای جنوبی ست. گردشگران زیادی هر سال برای تماشای آثار گردشگری راهی شهر گرانادا می شوند و در اولین قدم به فرودگاه گرانادا می رسند، فرودگاهی که در فاصله 15 کیلومتری شهر قرار گرفته است و دروازه ورود گردشگران زیادی به گرانادا ست. می خواهیم درباره فرودگاه گرانادا حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراه کنید.

معرفی فرودگاه گرانادا در اسپانیا

فرودگاه گرانادا

درباره فرودگاه

فرودگاه گرانادا با اسم اصلی فدریکو گارسیا لورکا گرانادا (Federico García Lorca Granada-Jaén Airport) فرودگاهی ست که خدمات سفرهای هوایی استان و شهر گرانادا در اسپانیا را انجام می دهد. فرودگاه گرانادا در ناحیه آندلس دروازه ارزشمندی را به سمت شهر گرانادا و مناطق اطراف فراهم نموده و با قرارگیری در 15 کیلومتری غرب گرانادا تا مرکز شهر فاصله چندانی ندارد.

توریست ها و تجار حرفه ای زیادی هر روزه از این فرودگاه استفاده می نمایند برای همین به امکانات خوبی مجهز شده است. با اینکه این فرودگاه تا شهر Jaen فاصله زیادی دارد (حدود 100 کیلومتر) اما اسم این شهر در نام اصلی فرودگاه آورده شده تا اهمیت این شهر از نظر گردشگری بین المللی بیشتر گردد.

این فرودگاه بیشتر پروازهای داخلی به سمت مادرید و بارسلونا دارد اما در سال های اخیر پروازهای بین المللی هم با ایرلاین های ارزان قیمت انجام می دهد.

فرودگاه فقط یک باند به طول 2900 و عرض 45 متر دارد. این فرودگاه در سال 2016 حدود 753 هزار مسافر را جابجا نموده و در سال 2017، در اوج ماه های گردشگری، حدود 1 میلیون 500 هزار جابجایی داشته است. ایلاین هایی مثل ایر اروپا، ایزی جت، ایبریا ((شرکت هواپیمایی اسپانیایی))، بریتیش ایرویز، و ایر نوستروم (شرکت هواپیمایی اسپانیایی) به (از) این فرودگاه پرواز مستقیم دارند.

اطلاعات کلی فرودگاه گرانادا

اطلاعات کلی فرودگاه

نام فرودگاه: Federico García Lorca Granada-Jaén Airport

کد یاتا: GRX

کد ایکائو: LEGR

ارتفاع از سطح دریا: 567 متر

نوع فرودگاه: همگانی

ترمینال ها: 1 ترمینال

وب سایت رسمی فرودگاه: aena.es

تاریخچه فرودگاه

شروع ساخت و ساز فرودگاه گرانادا در سال 1970 بود و پس از تکمیل به نام فرودگاه گرانادا نامگذاری شد اما اسم آن در سال 2006 به طور رسمی به فدریکو گارسیا لورکا شاعر برجسته ای که در نزدیکی گرانادا متولد شده تغییر نام پیدا کرد.

تاریخچه فرودگاه

شروع ساخت و ساز فرودگاه گرانادا در سال 1970 بود و پس از تکمیل به نام فرودگاه گرانادا نامگذاری شد اما اسم آن در سال 2006 به طور رسمی به فدریکو گارسیا لورکا شاعر برجسته ای که در نزدیکی گرانادا متولد شده تغییر نام پیدا کرد.

ترمینال های فرودگاه

ترمینال فرودگاه در سال 1972 ساخته شد و با 5116 متر مربع مساحت از خروجی ها و ورودی های زیادی تشکیل شده است. در داخل این ترمینال چندین فروشگاه و غذاخوری وجود دارد.

امکانات فرودگاه

فرودگاه گرانادا برای راحتی حال مسافران به امکانات خوبی مجهز شده و فرودگاهی مدرن و مناسب است. در ترمینال این فرودگاه امکاناتی مثل کافه، رستوران، شرکت کرایه اتومبیل ، عابربانک، نگهداری از بچه ها، محوطه بازی بچه ها، خدمات درمانی و وای فای رایگان و نامحدود وجود دارد.

هتل های فرودگاه

  • هتل Capitulaciones: این هتل تا فرودگاه 7 دقیقه فاصله دارد و دارای امکات خوبی می باشد.
  • هتل Casa del Trigo: فاصله این هتل تا فرودگاه 10 دقیقه است.
  • هتل Camino de Granada: این هتل تا فرودگاه 13 دقیقه فاصله دارد .

در روستای سانتافه که در 4 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته است هم هتل های خوبی پیدا می گردد.

رفت و آمد از فرودگاه گرانادا

دسترسی به فرودگاه

جاده اصلی گرانادا جهت A-92 است که به سمت غرب کشیده شده و تا سویل ادامه دارد. برای رفت و آمد به فرودگاه راه های دسترسی زیادی هست:

  • اتوبوس: به راحتی می توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی به این فرودگاه برسید چون اتوبوس های زیادی در فواصل زمانی معین بین جهت فرودگاه تا مرکز شهر در رفت و آمد هستند و امکان سفری راحت و ارزان را فراهم می نمایند. حدود 10 اتوبوس هر روز به مقصد مرکز شهر، فرودگاه گرانادا را ترک می نمایند. مدت زمان سفر با این اتوبوس ها معمولا 45 دقیقه و کرایه آن ها 3 یورو است. جهتبرگشت اتوبوس ها به سمت فرودگاه از Paseo del Violón است.
  • تاکسی: با بیرون آمدن از فرودگاه تاکسی های زیادی را می بینید که با آن ها سفر راحت تری نسبت به اتوبوس ها دارید. تاکسی های زیادی در بیرون فرودگاه منتظر مسافران هستند؛ کرایه تاکسی تا مرکز شهر 17 یورو و تا الحمراء 25 یورو است البته این کرایه ها در آخر هفته ها و تعطیلات عمومی کمی بالاتر است. تمام تاکسی ها مجهز به تاکسی متر هستند و امکان رزرو ندارند.

تاکسی های فرودگاه

  • کرایه اتومبیل: کرایه اتومبیل یکی از بهترین راه ها برای رفتن به مرکز شهر و گشت و گذار در اطراف است. در طبقه همکف ترمینال، شرکت های کرایه اتومبیلی مثل آویس (Avis) به چشم می خورند.

گرانادا یکی از شهرهای اسپانیا با چشم اندازهای جذاب است که در دامنه های رشته کوه نوادا قرار گرفته و گردشگران بیشتر آن را به نام الحمراء می شناسند اما آن ها همین که پا به این شهر می گذارند تازه می فهمند که گرانادا چه گنجینه ای ست! قطعا کاخ الحمراء یکی از مهمترین جاذبه های این شهر است، کاخی با معماری جالب و دیدنی که گاهی تا 6 هزار نفر بازدید نماینده دارد.

منبع: andalucia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 283

به "معرفی فرودگاه گرانادا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه گرانادا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید