ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد

به گزارش استدیو مرینا، تهران (پانا)- سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند از الحاق ناوگروه منتخب نیروی دریایی هندوستان به این رزمایش اطلاع داد.

ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی با اعلام الحاق ناوگان منتخب نیروی دریایی کشور هندوستان به رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، گفت: درحین انجام رزمایش دریایی ایران و روسیه درخواستی به وسیله نیروی دریایی کشور هندوستان برای شرکت در این رزمایش دریایی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.

وی ادامه داد: درخواست نیروی دریایی هندوستان برای شرکت در این رزمایش به وسیله سلسله مراتب به مجموعه ما ابلاغ شد و بنابر تصمیمات ابلاغی از سوی سلسله مراتب بر ما تکلیف شد که از این ناوگروه هندوستانی استقبال نموده و با آنها در فعالیت های عملیاتی و سریال های دریایی داشته باشیم و بخشی از وظایف عملیاتی در دریا را به صورت مشارکتی با این واحد هندی انجام دهیم.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند با بیان اینکه ناوشکنی که از نیروی دریایی هندوستان به رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، ملحق شده است ناو هندی میسور با شماره بدنه دلتا 60 است، اضافه نمود: شاید این سوال برای عده ای پیش بیاید، چگونه است که وسط یک رزمایش یک ناو گروه از کشور دیگر بتواند به این رزمایش اضافه گردد، در تمام جهان رزمایش هایی که به گونه No Contact یا Zero Touch برگزار می گردد به دلیل شرایط عملیات خاصی که در محیط رزمایش وجود دارد شیوه نامه های خود را دارد و رزمایشی که ما با روسیه در حال اجرا آن هستیم آن قدر انعطاف پذیری دارد که نه تنها یک کشور، بلکه چند کشور دیگر نیز اگر در ادامه کار بخواهند به این رزمایش بپیوندند، آنها را نیز به مشارکت بگیریم.

امیر طحانی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند گفت: جذابیت شمال اقیانوس هند به حدی بالاست که کشورها به هرگونه فعالیت جمعی در این زمینه عکس العمل مثبت نشان می دهند، به ویژه کشورهایی که در حاشیه این اقیانوس قرار دارند.

وی اضافه نمود: کشورهای حاشیه اقیانوس هند یک سمپوزیوم تحت عنوان اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) دارند و اجلاس هایی هر دو سال یکبار برگزار می گردد که میزبانش به طور چرخشی عوض می گردد، محور این گفت وگوها و همکاری ها انجام عملیات امداد و نجات در راستای ایجاد امنیت دریایی در اقیانوس هند است.

به گفته امیر طحانی در حال حاضر رییس اجلاس آیونز جمهوری اسلامی ایران است و همچنین یکی از کارگروه های مهم و تاثیرگذار در اجلاس آیونز کارگروه امنیت دریایی است که مسئول این کارگروه نیز ایران است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که این کارگروه امنیتی دنبال می نماید هم افزایی میان کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای انجام کارهای عملیاتی است که با ورود هند به رزمایش، داریم به سمت این همکاری ها می رویم البته نمی خواهیم اهمیت دو موضوع را تحت شعاع قرار دهیم اما انجام رزمایش دریایی در شمال اقیانوس هند آن قدر جذابیت داشته و دارد که کشورهای بیشتری برای الحاق و مشارکت در این رزمایش های مشترک اعلام آمادگی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1402

به "ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگروه نیروی دریایی هند به رزمایش مرکب امنیت دریایی ملحق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید