نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه های شیراز

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش نشانان، در عملیاتی 16 ساعته سه کوهنورد را که در یخبندان کوه سرخ در دو نقطه مختلف گرفتار شده بودند، نجات دادند.

نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه های شیراز

محمدهادی قانع شنبه دوم بهمن در جمع خبرنگاران در مورد عملیات نجات کوهپیمایان از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه سرخ، گفت: روز گذشته در پی از اطلاع رسانی دو شهروند به سامانه 125 مبنی بر ناآشنا بودن به راستا و گم کردن راه در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه 22 آتش نشانی شیراز ساعت 16 و 17 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: عملیات جستجو و دسترسی به افراد گمشده که 2 مرد 28 و 26 ساله بودند، 3 ساعت به طول انجامید و آتش نشانان پیروز شدند ساعت 19 به این دو فرد دسترسی پیدا نمایند.

قانع ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این دوکوهپیما و بازگرداندن قوای جسمی آنان، از مرکز 125 سازمان آتش نشانی شیراز حادثه ای دیگر مبنی بر گم شدن مردی 30 ساله در کوه مذکور به تیم عملیاتی اطلاع رسانی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به در دسترس نبودن شخص سوم و نا آگاهی از محل وی، گفت: با ملحق شدن تیم کمکی از ایستگاه 17، دو کوهپیمای جوان به پناهگاه امن منتقل و جست و جو جهت نفر سوم ادامه پیدا کرد.

او گفت: آتش نشانان در شرایط بسیار سخت، در میان برف و سرمای شدید در ساعت یک بامداد به مرد 30 ساله که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت رسیدند و با توجه به شرایط جسمانی وی، پس از انجام اقدامات اولیه و دادن آب و غذا، راستا خود را به پایین کوه ادامه دادند.

به گفته قانع، هر سه کوهپیما در عملیاتی 16 ساعته و سخت با توجه به تاریکی هوا و یخبندان، با همت و کوشش بی وقفه تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز ساعت 7:30 صبح امروز به سلامت به پایین کوه انتقال داده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1959

به "نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه های شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه های شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید