نخستین مستند نگاری جامع معبد آناهیتا تهیه شد

به گزارش استدیو مرینا، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا از اتمام ساخت مستند نگاری جامع این بنای سنگی و تهیه مدل سه بعدی به روش فتوگرامتری برای اولین با مقیاس واقعی اطلاع داد.

نخستین مستند نگاری جامع معبد آناهیتا تهیه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، صامت اجرایی مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با اعلام این خبر اظهار کرد: برداشت از طریق فتوگرامتری برد کوتاه به عنوان یک روش ثبت و ضبط داده در باستان شناسی با محبوبیت فراوانی روبرو شده است. در نقشه برداری فتوگرامتری با استفاده از تعدادی عکس از یک شیء یا عارضه، می توان به مدل دقیقی از هندسه آن دست یافت.

او با اشاره به خاتمه مستندنگاری معبد آناهیتا به روش فتوگرامتری در هفته جاری، اظهار کرد: با خاتمه مستند نگاری معبد آناهیتا مسلماً بستر پایش این بنای عظیم برای اولین بار مهیا شده است، همچنین مدل سه بعدی معبد در وضعیت موجود و با دقت بالا در اختیار همگان قرار می گیرد.

اجرایی در ادامه اضافه نمود: از مزایای بهره گیری از این سامانه در مستندنگاری یافته های باستان شناسی کاهش هزینه ها، عکس برداری با قدرت تفکیک بالا، آسیب شناسی، امکان اندازه گیری دقیق فواصل طولی و ارتفاعی، امکان استفاده در مناطق صعب العبور یا خطرناک، استفاده و فراوری تصاویر قائم و سه بعدی است.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در خاتمه اعلام کرد: بنای تاریخی موسوم به معبد آناهیتا به روش تلفیقی فتوگرامتری هوایی و برد کوتاه در سیستم مختصات جهانی و در مقیاس یک یکم تهیه شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 300

به "نخستین مستند نگاری جامع معبد آناهیتا تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مستند نگاری جامع معبد آناهیتا تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید