همه آنچه که درباره بلیط چارتری هواپیما باید بدانید!

به گزارش استدیو مرینا، سفر با هواپیما می تواند یک اتفاق فوق العاده و خاطره انگیز باشد. هواپیما به عنوان یک وسیله حمل و نقل سریع، امن و راحت، تمامی نیازهای شما را حین رفتن به مقصد مورد نظرتان و برگشت از آن برآورده می کند. این روزها دیگر خرید اینترنتی بلیط هواپیما یک کار سریع و راحت به نظر می آید، تنها کافی است به یک وب سایت مطمئن و با سابقه در حوزه گردشگری مراجعه کنید؛ اما هنوز اصطلاحاتی در این زمینه وجود دارد که آشنا شدن با آن ها می تواند به یک انتخاب بهتر منتهی شود. اگر اهل سفر هستید یا مقالات گردشگری را مطالعه می کنید، حتما با اصطلاح پرواز چارتری هم آشنا شده اید. با این حال، بسیاری از افراد با وجود این که این عبارت را به طور مکرر هم می شوند اما نمی دانند که این اصطلاح دقیقا به چه معنا است. در این مقاله، شما را با این اصطلاح آشنا می کنیم و به جزییات بلیط های هواپیما می پردازیم.

همه آنچه که درباره بلیط چارتری هواپیما باید بدانید!

بلیط های چارتری و هر آنچه باید بدانید

چارتر در لغت، به معنای دربست کرایه کردن است و باید گفت که این لفظ تنها در مورد هواپیما به کار نمی رود؛ بلکه در دیگر نقاط جهان استفاده از این لغت برای رزرو هتل و بلیط هواپیما چارتر نیز معمول است. در حقیقت، این نوع بلیط ها پیشتر توسط آژانس های هواپیمایی خریداری می شوند و از آن جا به طور عمده توسط این آژانس ها خریداری شده اند، قیمت بسیار مناسب تری نسبت به بلیط های سیستمی دارند. یکی از ویژگی های اصلی بلیط های چارتری هواپیما این است که قیمت آن ها معمولا با بلیط های معمولی تفاوت دارد. به این معنا که برخلاف بلیط های سیستمی معمولی که قیمت آن ها با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت آن ها افزایش پیدا می کند، بلیط های چارتری با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، با کاهش قیمت روبرو می شوند. این موضوع تا آن جا پیش می رود که به بلیط های چارتری، بلیط پروازهای لحظه آخری نیز گفته می شود. البته یکی از مواردی که درمورد بلیط های لحظه آخری صادق است، متغییر بودن قیمت ها است که نمی توان بر این اساس تخمین زد که چون به تاریخ پرواز نزدیک می شویم، پس الزاما قیمت بلیط ها کاهش پیدا می کنند. برای مثال، در مسیرهای پر رفت و آمدی مانند استانبول که در تمام طول سال مسافر دارد، تقریبا هیچ وقت بلیط چارتری ارائه نمی شود. بنابراین، خرید این نوع از بلیط ها به مقصد و زمان سفر بستگی دارد. اگر تصمیم بگیرید در زمان مناسب سفر به یک شهر خاص، بلیط چارتری تهیه کنید، به احتمال زیاد ناکام خواهید ماند. در مقابل، در بعضی از مسیرها که تردد کمتر انجام می شود و ممکن است فقط در ماه های خاصی مسافر وجود داشته باشد، ممکن است پرواز چارتر خالی بماند و در نتیجه آژانس چارتر کننده متحمل هزینه شود. این موارد، دلیل اصلی تغییر قیمت بلیط های چارتری است. همچنین اگر اصرار داشته باشید تا از این نوع بلیط ها برای پرواز به مقصد خاصی استفاده نمایید، امکان برنامه ریزی دقیق را نخواهید داشت؛ چراکه استفاده از این نوع از بلیط ها ممکن است به هر دلیل برنامه سفر شما را تغییر دهد و مهم ترین نکته این است که اگر بخواهید در زمانی نزدیک به پرواز، بلیط چارتری تهیه کنید تا شامل هزینه کمتری شوید، امکان به موقع رسیدن به هتل را از دست می دهید! بنابراین، چنین پروازهایی برای افرادی مناسب است که قرار کاری نداشته باشند یا وقفه زمانی در سفرشان اختلال ایجاد نکند.

بلیط های سیستمی، دقیق و مطمئن!

بلیط های سیستمی اما از فرآیند دقیق و برنامه ریزی شده ای پیروی می کنند. این نوع بلیط ها را می توان از ماه ها قبل تهیه کرد و برای جزء جزء سفر برنامه ریزی نمود. این نوع بلیط ها برای بزرگسالان یک قیمت خاص دارند و برای بچه ها نیمه قیمت حساب می شوند. اگر قصد داشته باشید تا بلیط هواپیمای سیستمی را خریداری کنید، هرچه به زمان پرواز نزدیک می شوید، هزینه بلیط ها افزایش پیدا می کند. در نتیجه، بهتر است این نوع از بلیط ها را از قبل تهیه کنید و خیالتان راحت باشد که تغییر قیمت چندانی در کار نخواهد بود. این قبیل بلیط های هواپیما با اینکه از نظر قیمت دچار تغییرات و نوسانات چندانی نمی شوند، از مزایای خاصی نیز برخوردارند که از جمله آن ها می توان به قابلیت استرداد بلیط خریداری شده اشاره کرد. به این معنا که در صورت خریداری بلیط، به هر دلیل که از سفر باز بمانید، تا بازه زمانی خاصی که بسته به هر ایرلاین متفاوت است می توانید بلیط خود را پس داده و با کسر مبلغی، باقی پول بلیط خود را پس بگیرید. از دیگر مزایای بلیط هواپیمای سیستمی همان طور که اشاره کردیم، متفاوت بودن قیمت بلیط بزرگسالان و بچه ها است. در مقابل اما، امکان استرداد بلیط هواپیمای چارتری وجود ندارد و در صورتی که به هر دلیل نتوانید به پرواز برسید یا بخواهید سفر خود را کنسل کنید، تمامی مبلغ بلیط را از دست خواهید داد. مضاف بر این، قیمت بلیط های چارتری برای تمامی رده های سنی به یک قیمت فروخته می شود. در نتیجه، اگر قصد دارید با خانواده ای به سفر بروید که در آن بچه ها هم حضور دارند، بهتر است تا بلیط هواپیمای سیستمی تهیه نمایید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: [email protected]

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

منبع: همگردی
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 766

به "همه آنچه که درباره بلیط چارتری هواپیما باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که درباره بلیط چارتری هواپیما باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید