همه چیز درباره چشم لندن !

به گزارش استدیو مرینا، چشم لندن چیست؟ شاید بارها اسم چشم لندن را شنیده باشید اما از هویت آن بی اطلاع باشید. چشم لندن به چرخ و فلک بزرگ 135 متری که در بخش جنوبی رودخانه تایمز قرار گرفته است، گفته می شود. چشم لندن ، بزرگترین چرخ و فلک اروپا است و در حال حاضر، نماد ملی انگلیس به حساب می آید.

همه چیز درباره چشم لندن !

چرا به این چرخ و فلک، چشم لندن می گویند؟

به نظر می رسد که دو دلیل قانع کننده پشت این نامگذاری باشد. اول این که این چرخ و فلک از مناطق مختلف لندن به چشم می خورد و همچون قرنیه چشمی است که تمام شهر را زیر نظر دارد. دلیل دیگر هم این است که افرادی که سوار بر این چرخ و فلک بزرگ می شوند، وقتی به نقطه اوج ارتفاع می رسند، تمام شهر را می توانند نظاره کنند. درواقع از بالای این چرخ و فلک، می توانید لندن را به چشم ببینید.

ایده ساخت چشم لندن یا London Eye

چشم لندن که امروزه بزرگ ترین چرخ و فلک در اروپا است و روزانه بیش از 15000 بازدید کننده دارد، از ایده های یک زن و شوهر جوان ساخته شده است. جولیا بارفیلد و دیوید مارکس در یکی از مسابقات طراحی آزاد در سال 1993 شرکت کردند. در این مسابقه طرح هایی به مناسبت جشن هزاره که در سال 2000 قرار بود برگزار شود، ارائه شد. این زن و شوهر، طرح ساخت بزرگترین چرخ و فلک را ارائه دادند اما این طرح، در این مسابقه رد شد. پس از اتمام مسابقه، این زن و شوهر تصمیم گرفتند تا شرکت خودشان را تاسیس کنند و طرح خود را نهایی کنند. زمانی که این موضوع عمومی شد، شرکت بریتریش ایرویز، تصمیم گرفت در این راستا، به این دو نفر کمک کند تا کار این پروژه در سال 1999 یعنی، قبل از شروع سال 2000 به انتها برسد.

برای ساخت این چرخ و فلک، بیش از 1700 نیروی متخصص گرد هم آمدند و بی وقفه کار کردند تا بتوانند چشم لندن را در بالای رود تایمز، بنا کنند.

بعد از این که بریتیش ایرویز اسپانسر این پروژه شد، نام این چرخ و فلک با عنوان هزاره بریتیش ایرویز بر سر زبان ها افتاد. تا این که، امروزه، کوکاکولا حامی این وسیله بزرگ شده است. افرادی که در مسابقه این طرح را رد کرده اند، بی شک بسیار پشیمان هستند چرا که این طرح، به دلیل نقش موثری که در صنعت گردشگری داشته است و از نظر معماری، جزو برجسته ترین دیدنی های لندن شده است، بیش از 40 جایزه را از آنِ خود کرده است.

جایگاه چشم لندن

در چشم لندن 32 محفظه کپسول مانند را می بینید که از شماره 1 تا 33 نامگذاری شده اند. عدد 13 در این محفظه ها حذف شده است به همین دلیل عدد 33 را خواهید دید. این 32 جایگاه به 32 محله لندن اشاره می کند.

هر محفظه کپسول مانند که در چشم لندن وجود دارد، به گونه ای طراحی شده است که اصلا احساس لغزش و لرزش در کابین را نخواهید داشت. افراد می توانند با خیالی آسوده بایستند و چشم انداز 360 درجه ای از این شهر را مشاهده کنند. در هر محفظه، سیستم گرمایشی و سرمایشی مخصوصی وجود دارد که استفاده از این چرخ و فلک را در تمامی ساعت ها و فصل های سال، ممکن می کند. زمانی که سوار چشم لندن می شوید، 30 دقیقه طول می کشد که یک دور حرکت کنید. حرکت چشم لندن بسیار آهسته است و تقریبا سرعتی معادل 0.9 کیلومتر در ساعت دارد.

چشم لندن پر بازدیدترین جاذبه گردشگری لندن

جاذبه چشم لندن، پر بازدیدترین جاذبه گردشگری در لندن است که سالانه 3.5 میلیون بازدید کننده دارد. البته بازدید از موزه بریتانیا هم بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است اما موزه بریتانیا، به علت رایگان بودنش، بازدیدکنندگان بیشتری دارد در حالی که چشم لندن، پربازدیدترین جاذبه پولی در این شهر است. شاید تعجب کنید که چشم لندن، سالانه بیشتر از تاج محل، بازدید کننده دارد. این سازه ای که تنها چند سال است ساخته شده است، حسابی در میان گردشگران جای باز کرده است. چرخ و فلک لندن در هر بار گردش خود، 800 نفر را بر فراز آسمان ها می برد.

علاقه شدید کیت ماس به چشم لندن

چرخ و فلک لندن، جزو علاقه مندی های کیت ماس یکی از سوپرمدل های معروف است. او به حدی به این چرخ و فلک علاقه دارد که بالغ بر 25 مرتبه، سوار آن شده است. هر بار سوار شدن بر این سازه بلند، باعث می شود که احساس آرامش و هیجان را به طور همزمان داشته باشید. حتی تماشای این چرخ و فلک از کنار روخانه تایمز، جذاب است، چه برسد که سوار بر این سازه 135 متری شوید و چشم انداز 40 کیلومتری اطراف را مشاهده کنید. چرخ و فلک لندن در طول روز، توقف ندارد. بلکه سرعت آن به حدی کم است که هر کسی راحت می تواند سوار آن شود و یا از آن پیاده شود.

https://credit-n.ru/zaymyi-next.html

منبع: سفرمی
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1024

به "همه چیز درباره چشم لندن !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره چشم لندن !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید