واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز وارد مدار تولید شد

به گزارش استدیو مرینا، تهران (پانا) - واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز پس از انجام تعمیرات سنگین نیمه اساسی، وارد مدار تولید شد.

واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز وارد مدار تولید شد

به گزارش وزارت نیرو، میزان تولید واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی از 280 مگاوات در ساعت به 340 مگاوات در ساعت افزایش یافت.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای آمادگی واحدهای تولیدی شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی، واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی با شبکه پارالل شد. همچنین در طول تعمیرات نیمه اساسی واحد یک، کلیدهای مربوط به کلیدخانه نیروگاه تعویض شد.

این گزارش می افزاید، کلیدخانه نیروگاه حرارتی تبریز چندی پیش دچار حریق شد و تعدادی از کلیدهای روغنی نیروگاه آسیب دیدند که در حین انجام تعمیرات نیمه اساسی، کلیدهای جدید که دارای سیستم خلا بوده و در آنها از بروزترین سیستم های حفاظتی استفاده شده است، جایگزین کلیدهای معیوب شد.

وحید نیاپاک، مدیر نیروگاه با اعلام این خبر گفت: نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مراکز مهم تولید برق در شمال غرب کشور است که نقش بسزایی در تامین برق منطقه دارد.

وی افزود: پیش بینی های صورت گرفته درخصوص میزان مصرف برق در تابستان 1400، شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی را برآن داشت تا برنامه ریزی های لازم برای تولید حداکثر برق را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک از جمله این برنامه ها بود که با موفقیت به سرانجام رسید.

مدیر نیروگاه حرارتی تبریز ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در تعمیرات نیمه اساسی واحد یک گفت: این واحد نیروگاهی پس از برنامه ریزی و اخذ مجوزهای لازم، در تاریخ 28 اسفنر سال گذشته جهت انجام تعمیرات نیمه اساسی از مدار تولید خارج شده و برای رسیدن به اهداف از پیش معین شده، کارهای تعمیرات حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز با جدیت دنبال شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از عملیات صورت گرفته در تعمیرات نیمه اساسی واحد یک گفت: در طول مدت تعمیرات نیمه اساسی، کارهای زیادی صورت گرفت که از جمله آن ها می توان به تعویض 82 عدد لوله در کف بویلر نشت یابی و رفع نشتی در قسمت های مختلف سوپرهیت به تعداد 6 مورد، اصلاح مسائل موجود در شرودرینگ های BLP، تعویض سیستم سیل بندی ژنراتور، سرویس چهار عدد از یاتاقانهای توربین، رفع اشکال و آماده سازی تعداد 18 عدد از فن های برج خنک و رفع اشکال بسکت های برج خنک کن، افشانک های آن و غیره اشاره کرد.

مدیر نیروگاه حرارتی تبریز با اشاره به موفقیت آمیز بودن تعمیرات نیمه اساسی گفت: واحد یک نیروگاه تبریز، قبل از انجام تعمیرات، توان تولید 280 مگاوات در هر ساعت را داشت که پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی، توان تولید آن به 340 مگاوات در ساعت افزایش یافت.

وی ادامه داد: میزان مصرف آب پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی 50 درصد کاهش و کارایی برج خنک کن چهار درجه سانتی گراد بهبود یافته است.

خاطرنشان می سازد، پس از انجام این تعمیرات، واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز در تابستان 1400 با تمام ظرفیت در مدار تولید باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است، واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز با به مدار آمدن واحد یک، برای انجام تعمیرات دوره ای از مدار خارج شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1617

به "واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز وارد مدار تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز وارد مدار تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید