انتها عملیات بازسازی پل تاریخی چالان چولان

به گزارش استدیو مرینا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، امروز شنبه 25 بهمن ماه 1399، سید امین قاسمی گفت: تاریخ آغاز کار این عملیات آذرماه امسال بوده و تا اواخر بهمن ماه امسال به اتمام خواهد رسید.

انتها عملیات بازسازی پل تاریخی چالان چولان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قاسمی اضافه کرد: پل تاریخی چالان چولان در سیل 98 دچار آسیب ها و صدماتی شد که آبشکن های پل به شدت آسیب دیده و تخریب شدند.

او به اشاره به وجود یکصد پل تاریخی در لرستان تاکید نمود: لرستان سرزمین پل های تاریخی و مملو از جاذبه هایی طبیعی و تاریخی گردشگری در اطراف همین پل هاست که باید به جد مورد حراست قرار گیرند و هر گوشه ای از پل ها بیانگر گوشه ای از تاریخ و هویت سرزمین ماست که نباید اجازه دهیم حتی یک آجر از آن دچار آسیب گردد .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به اینکه پل چالان چولان مربوط به دوره قاجار است، تشریح کرد: این پل در جاده بروجرد-خرم آباد مجاور پاسگاه انتظامی چالان چولان واقع شده است.پل چالان چولان 120 متر است و دارای شش طاق چشمه آجری است که پایه هایش تا ارتفاع یک متری از سنگ و بدنه از آجر ساخته شده است.

این اثر در تاریخ 16 آذر 1376 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1406

به "انتها عملیات بازسازی پل تاریخی چالان چولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها عملیات بازسازی پل تاریخی چالان چولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید