پیشرفت 75 درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 75 درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز اطلاع داد.

پیشرفت 75 درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مرتضی آبدار گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان، صیانت و حفاظت میراث تاریخی و فرهنگی است، به همین دلیل با فراهم سازی شرایطی مناسب جهت حفظ، مرمت و احیا آثار تاریخی و همچنین معرفی جامع آن ها سعی در تکمیل رسالت خود در این جهت دارد.

وی با اشاره به کثرت خانه های تاریخی در تبریز، این ظرفیت را یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی تبریز مطرح نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه در دوران قاجار تبریز شهری ولیعهد نشین بود، به همین سبب بناها و خانه هایی زیبا با معماری شاخص دوران قاجار در بافت تاریخی و مرکزی شهر به وفور دیده می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرمت خانه معبودی تبریز از اسفند سال گذشته آغازشده و اکنون با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی همراه است، ادامه داد: مرمت خانه معبودی با اختصاص اعتباری قریب به چهار میلیارد و 300 میلیون ریال آغازشده و مراحل مرمتی آن با اقداماتی نظیر قاب بندی دیوارهای جانبی حیاط، اجرای پی سنگی زیر قاب بندی، اجرای کف سازی با سنگ اسپراخون در حال تداوم است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، آبدار گفت: اقداماتی مانند اجرای حوض داخل حیاط، برداشت و طراحی حیاط خانه و اجرای سرویس بهداشتی زنانه و مردانه نیز در مراحل مرمتی این خانه تاریخی اجراشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 542

به "پیشرفت 75 درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 75 درصدی مرمت خانه تاریخی معبودی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید