چرا حسین هدایتی مشمول مرخصی زندانیان نشد؟

به گزارش استدیو مرینا، وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: موکلم به دلایل قانونی به مرخصی نیامده است. وگرنه ممنوعیتی برای عدم اعطای مرخصی به موکلم وجود نداشت.

چرا حسین هدایتی مشمول مرخصی زندانیان نشد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سیامک مدیرخراسانی در پاسخ به این سوال که اخیراً کلیپی از حسین هدایتی در فضای مجازی منتشر شده است، آیا وی مشمول مرخصی های اخیر به دلیل شیوع کرونا شده است؟ گفت: هدایتی به مرخصی نیامده است و در زندان به سر می برد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه موضوع عدم تودیع وثیقه از سوی موکلم مطرح است، این فرد همچنین پرونده باز دارد و به این دلایل نمی تواند به مرخصی بیاید.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا هدایتی بدهی های خود را پرداخت کرده است، گفت: تلاش های زیادی در این رابطه کرده اما هنوز پیروز به پرداخت بدهی ها نشده است.

حسین هدایتی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق مال نامشروع به تحمل 20 سال حبس و محرومیت دائم از به کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل بیش از 488 میلیارد تومان و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود.

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات هدایتی، رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان پس از حضور در جلسه و کسب اجازه از ریاست دادگاه به قرائت کیفرخواست تنظیمی این پرونده پرداخت و گفت: در این پرونده که به پرونده هدایتی موسوم است آقای هدایتی دولابی در پوشش 8 شرکت اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و با گماردن افراد بی بضاعت و ناتوان در سمت های مدیریتی این شرکت ها توانسته است مبلغی به میزان 586 میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را در قالب تسهیلات و یا ضمانت نامه تحصیل کند.

وی گفت: همچنین نامبرده از طریق تبانی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته است مبلغی به میزان 66 میلیارد تومان تحصیل کند که آن پرونده مفتوح است.

نماینده دادستان بیان نمود: تبانی آقای هدایتی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اعتباری و با همکاری متهم دیگر این پرونده یعنی آقای موسوی نژاد بوده است که کار وی وثیقه تراشی از طریق گران نشان دادن آن وثیقه ها بوده است. به طوری که تا به امروز 4 سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته، اما هنوز این معوقات پرداخت نشده است.

به گفته قهرمانی، اصل بدهی هدایتی 586 میلیارد تومان بوده که با احتساب سود پول، در حال حاضر به هزار و پانصد میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده که این متهم فعلاً 15 میلیارد تومان را پس داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 892

به "چرا حسین هدایتی مشمول مرخصی زندانیان نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حسین هدایتی مشمول مرخصی زندانیان نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید