چگونه پوست خود به خود کبود می گردد؟

به گزارش استدیو مرینا، بسیاری از مسائل ژنتیکی می توانند کاری نمایند که خون به آرامی لخته گردد یا به هیچ وجه لخته نگردد.

چگونه پوست خود به خود کبود می گردد؟

به گزارش ، کبودی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی ریز آسیب ببیند و درنتیجه خون زیر قسمتی از پوست گیر بیفتد. افتادن، ضربه خوردن یا هر عامل دیگری که فشار ناگهانی و زیادی به قسمتی از پوست وارد کند، می تواند باعث شکل گیری کبودی گردد. البته ضربه های خیلی محکم می تواند به استخوان ها نیز آسیب برساند و در ادامه باعث خون ریزی عمیق گردد که برای ترمیم و بازسازی به چند هفته زمان احتیاج دارد.

5 علت کبودی

بسیاری از افراد همراه با افزایش سن متوجه می شوند راحت تر و سریع تر از گذشته دچار کبودی می شوند.

دارو های رقیق نماینده خون ممکن است باعث خون ریزی و کبودی بیشتر شوند.

بسیاری از مسائل ژنتیکی می توانند کاری نمایند که خون به آرامی لخته گردد یا به هیچ وجه لخته نگردد. وقتی اختلالات خون ریزی باعث کبودی سریع می گردد، ممکن است بیمار با مشکل خون ریزی بیش از حد روبرو گردد یا حتی جانش به خطر بیفتد.

واسکولیت به گروهی از بیماری ها گفته می گردد که باعث التهاب رگ های خونی می شوند. در واسکولیت علاوه بر افزایش خون ریزی و کبودی، ممکن است بیمار با علایمی مانند تنگی نفس، بی حسی اندام ها، برآمدگی های پوستی یا شکل گیری لکه های بنفش روی پوست روبرو گردد.

افزایش ناگهانی خون ریزی و شکل گیری کبودی به ندرت می تواند از نشانه های ابتلا به سرطان باشد. سرطان هایی که خون و مغز استخوان را درگیر می نمایند مانند لوسمی می توانند با شکل گیری کبودی نیز همراه باشند. خون ریزی لثه هم معمولا در این موارد اتفاق می افتد.

اگر کبودی سریع و راحت و واقعا عظیم و گسترده باشد و طوری به نظر برسد که انگار خون ریزی زیر پوست دایم ادامه دارد، قطعا شرایط اورژانسی پزشکی محسوب می گردد. آسیب دیدگی اعضای بدن نیز شرایط را اورژانسی می نماید. پس اگر کسی دچار ضربات یا جراحات شدید در ناحیه کمر، قفسه سینه یا شکم شد و کبودی بسیار دردناک بود یا اگر کبودی به طور غیرعادی سیاه یا متورم شد، باید سریع خود را به نزدیک ترین مرکز اورژانس پزشکی برساند، اما اگر مشکل تا این حد شدید نبود، منتظر ماندن برای ترمیم و التیام خودبه خودی کبودی خطری ندارد و باید این فرایند سپری گردد.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1078

به "چگونه پوست خود به خود کبود می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پوست خود به خود کبود می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید