بازسازی آپارتمان: از بازسازی اسپلینتر سل چه می خواهیم؟

به گزارش استدیو مرینا، چند روز پیش یوبی سافت به صورت رسمی گفت که مجموعه بازی اسپلینتر سل بازخواهد گشت. با این حال، یوبی سافت در عوض آنکه برای توسعه دنباله Splinter Cell Blacklist چراغ سبز نشان دهد، تصمیم گرفت که اولین قسمت اسپلینتر سل را با موتور بازی سازی شعبه تورنتو یوبی سافت یعنی موتور بازی سازی اسنودراپ بازسازی کند. اکنون سال های زیادی از آخرین قسمت رسمی سری بازی اسپلینتر سل سپری شده است، شما به عنوان یک هوادار سری اسپلینتر سل از بازسازی این اثر که به وسیله یوبی سافت تورنتو ساخته خواهد شد، چه می خواهید؟

بازسازی آپارتمان: از بازسازی اسپلینتر سل چه می خواهیم؟

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جدا از تعهد به پایبندی به اصول گیم پلی بازی اصلی مانند مخفی کاری متفکرانه و هدفمند و عدم استفاده از یک مدل دنیا -آزاد، یوبی سافت اطلاعات کمی را درباره اینکه این بازسازی چگونه خواهد بود، به اشتراک گذاشته است. در واقع، از آنجایی که ظاهراً بازی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود واقع شده است، به نظر می رسد که توسعه دهندگان هنوز در حال کشف بعضی از سیستم های بازی هستند. با این حال، به عنوان هوادار قدیمی اسپلینتر سل، من آرزوهایی برای بازسازی اسپلینتر سل در فکر دارم زیرا این سری برای من مهم است و من در حال حاضر به یک برد در رابطه با آن احتیاج دارم.

مایکل آیرون ساید را برگردانید

واضح ترین پیشنهاد را بگذارید همین ابتدا بیان کنیم و آن را از سر راه برداریم. مایکل آیرون ساید (Michael Ironside) باید صداپیشه سم فیشر (Sam Fisher) در بازسازی اسپلینتر سل باشد. حتی اگر بحث بازسازی بازی اصلی مطرح نبود، این نکته پابرجا بود، صدای زیر و مجذوب نمایندهیت طعنه آمیز صدای او چیزی است که سم فیشر را به شخصیتی مجذوب نماینده تبدیل نموده است. اسپلینتر سل بلک فهرست از این مزیت بهره مند نبود چراکه یوبی سافت تورنتو به صورت کامل به سراغ فناوری موشن کپچر رفته بود و مهم تر از آن آیرون ساید در آن موقع با بیماری سرطان دست وپنجه نرم می کرد که به نظر می رسد علت اصلی تغییر صداپیشه بازی هم همین موضوع بوده است. خوشبختانه، آیرون ساید بهبود یافت و توانست در دو رویداد ویژه مخصوص اسپلینتر سل در بازی های گوست ریکان هم حضور داشته باشد. بنابراین، شنیدن دوباره صدای او در یک بازی اسپلینتر سل می تواند شگفت انگیز باشد. آیا چنین خواهد شد؟ نمی دانم.

با این حال، در کنار آیرون ساید، چند صداپیشه دیگر نیز وجود دارند که توانسته اند نقش های خود را در بازی نمادین نمایند. دون جردن و کلودیا بسو نیز افراد مهمی بودند که در موفقیت بازی و شخصیت های آن نقش داشتند. آن ها در تمام بازی های سری تا Conviction، به استثنای Pandora Tomorrow، نقش های ایروینگ لمبرت و آنا گریمسوتیر را بازی کردند. بسو در Blacklist جایگزین شد و اگرچه جایگزین او کار تحسین برانگیزی انجام داد، اما شوخ طبعی اصلی او بود که او را در طول مکالمات در مأموریت های بازی بسیار باورپذیر نموده بود.

آنچه را که در قسمت های بعد اتفاق می افتد، نادیده نگیرید

سه بازی اول Splinter Cell بازی های مخفی کاری بسیار سختی بودند و در عین حال، مخفی کاری را به صورت خالص پیاده سازی می کردند. اگر زنگ هشدار درون بازی به صدا درمی آمد، تقریباً به معنای آن بود که باید خود را آماده شکست کنید. این فلسفه هنوز در سال 2021 منطقی است اما نحوه اجرای آن می تواند متفاوت باشد. برای مثال، در Chaos Theory یک سیستم هشدار تدریجی اتخاذ شد که به شکست ختم نمی شد، بلکه در عوض همه چیز را بسیار دشوارتر می کرد. دشمنان زره بیشتری می پوشیدند و به طور کلی زندگی سم را به جهنم تبدیل می کردند.

آیا اجرای نوآوری های این چنینی به این معنی است که یوبی سافت باید بازی و مکانیک هایش را به طور کامل تغییر دهد؟ اصلاً این طور نیست و توسعه دهندگان لزوماً مجبور نیستند چیزی مانند سیستم علامت گذاری و کشتن (Mark & Execute) را هم تغییر دهند اما مطمئناً فضای بسیاری برای امروزی تر کردن بازی وجود دارد. سیستم کاورگیری دو بازی گذشته، مکانیک هدف گیری سیال تر آن ها و بعضی نکات دیگر همگی به خوبی پیاده سازی شده بودند که می تواند در اینجا از آن الگو گرفته گردد. با توجه به اینکه بازی تازه در موتور اسنودراپ ساخته می گردد که قبلاً بازی The Division هم با آن ساخته شده است، ممکن است ما با بعضی از مکانیک های مشابه آن را ببینیم.

قابلیت هک کردن و باز کردن قفل درها

ویژگی هک کردن در واقع تا بازی Splinter Cell: Chaos Theory به این سری اضافه نشده بود اما یکی از برترین بخش های آن بازی بود و فقدان آن در بازی های Conviction و Blacklist به شدت حس می شد. سم باید با استفاده از چندین خط کد سبزرنگ شبیه به ماتریس، رشته هایی از اعداد را به دقت شناسایی می کرد و آن ها را برای مدت کوتاهی ثابت نگه می داشت تا بتواند قفل سیستم موردنظر خود را بشکند. این فرآیند ساده ای بود اما به مقدار ای چالش را ارائه می کرد که هک کردن، لذت بیشتری نسبت به فقط نگه داشتن یک دکمه و چند ثانیه منتظر ماندن، داشته باشد. این اتفاق برای فرآیند باز کردن قفل هم رخ داد. این مکانیک هم در بازی ها Conviction و Blacklist دیده نمی شد، علی رغم اینکه راهی بسیار هوشمندانه و ظریف برای باز کردن قفل درهای بسته به حساب می آمد. با استفاده از آنالوگ ها و بازخورد لمسی، می توانید تشخیص دهید که چه زمانی دستگیره را به درستی قرار داده اید، و این کمی حس موفقیت باز کردن درها را به شما می دهد.

بخش چند نفره بازی

زمانی که اسپلینتر سل برای اولین بار راه اندازی شد، این حالت چند نفره بخشی از این سری بازی نبود، اما اکنون بخش Spies vs. Mercs قسمت جداناپذیری از اسپلینتر سل است که همه امروزه آن را می شناسیم. در ادامه، فقط Conviction فاقد این بخش بود. اگر یوبی سافت امید دارد که این سری را به شکل شایسته ای احیا کند تا بتواند برای طیف تازهی از مخاطبان هم لذت بخش باشد، اضافه کردن این حالت به بازی اول می تواند شیوه ای بسیار هیجان انگیز و قابل توجه باشد. البته، درست است، این بخش به تعادل بسیار بهتری احتیاج دارد که میان دو گروه مبارزه ای عادلانه تر برقرار کند اما به هر حال وجود آن می تواند بعد تازه ای را به بازی اول بدهد.

پرهیز از سیاست های اخیر یوبی سافت

با وجود اینکه یوبی سافت تورنتو در حال حاضر بیان نموده که بازسازی اسپلینتر سل قرار نیست یک بازی دنیا -آزاد باشد، خوشبختانه لازم نیست که نگران باشیم که این اثر هم کلیشه های تکراری بسیاری از بازی های امروزی یوبی سافت را در خود داشته باشد و از طراحی مراحل آن ها الگو گرفته باشد. با این حال، یوبی سافت سال 2021 با یوبی سافتی که در سال 2002 اولین بازی اسپلینتر سل را منتشر کرد، یکسان نیست. پرداخت های درون برنامه ای تقریباً در تمامی بازی های آن ها اتفاق مرسومی است و حال یوبی سافت پا را فراتر گذشته و حتی در حال آزمایش تجارت مبتنی بر NFT است و آن را در بازی گوست ریکان بریک پوینت انجام داده است. اتفاقی که بعید نیست در این بازسازی هم ببینیم. این در حالی است که برای اسپلینتر سل ما فقط به NVG (عینک دید در شب) احتیاج داریم، نه NFT (رمز غیرقابل معاوضه).

منبع: Gamespot - نویسنده Gabe Gurwin

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1878

به "بازسازی آپارتمان: از بازسازی اسپلینتر سل چه می خواهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: از بازسازی اسپلینتر سل چه می خواهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید