کاهش 1.6 میلیارد بشکه ای عرضه نفت دنیا با توافق آوریل 2020 اوپک پلاس

به گزارش استدیو مرینا، وزیر نفت گفت: توافق کشورهای تولیدنماینده عضو و غیرعضو اوپک در آوریل 2020 سبب کاهش یک میلیارد و 600 میلیون بشکه ای عرضه نفت در دنیا شد و با هدف حفظ ثبات نسبی به وجود آمده در بازار، اعضای ائتلاف اوپک پلاس مذاکره و تصمیم گیری می نمایند.

کاهش 1.6 میلیارد بشکه ای عرضه نفت دنیا با توافق آوریل 2020 اوپک پلاس

به گزارش شانا، بیژن زنگنه عصر امروز (پنجشنبه، 13 آذرماه) پیش از شروع رسمی دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو و غیرعضو اوپک، در گفت وگو با شبکه خبر سیما بیان کرد: در صدوهشتادمین نشست اوپک که سه شنبه شب (11 آذرماه) برگزار گردید، درباره تمدید توافق کاهش فراوری به اجماع رسیدیم، اما این جلسه به عنوان تنفس و به منظور مذاکره با اعضای اوپک پلاس تعطیل شد و امیدواریم در نشست امروز اوپک پلاس، مذاکرات به نتیجه برسد و نهایی گردد.

وی گفت: اصل بر این است که به منظور حفظ ثبات نسبی بازار، میزان کاهش فراوری بیشتر از مقدار 5.7 میلیون بشکه ای باشد که بر اساس توافق اوپک پلاس در آوریل 2020 قرار شده بود از ابتدای 2021 در دستور کار اعضا قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به تأثیرگذاری کرونا بر رشد مالی دنیا، ادامه داد: اگرچه تحلیل ها حاکی از آن است که رشد مالی که به دنبال شیوع کرونا به منفی 4 درصد رسید، در سال 2021 به مثبت 4 درصد افزایش یابد، اما اینها همه برآوردهاست و باید دید در واقعیت رشد مالی دنیا چه مسیری را طی خواهد نمود.

وی با بیان اینکه اصرار اوپک بر آن است که کاهش فراوری به ویژه در ماه های ابتدایی 2021 بیش از میزان توافق شده از قبل باشد، گفت: اگرچه بحث جبران از سوی بعضی اعضا که مطابق برنامه فراوری خود را کاهش ندادند مطرح است، اما به هر حال باید این نکته را نیز مدنظر داشت که از آوریل 2020 تا به امروز و به واسطه تصمیم اوپک پلاس، 1600 میلیون بشکه نفت کمتری در دنیا عرضه شده است.

زنگنه اضافه کرد: اگر امشب به نتیجه نرسیم، مذاکرات باز هم ادامه می یابد؛ کار دنیا را باید بر مبنای مذاکره و حوصله پیش برد.

بر اساس این گزارش، یکصدوهشتادمین نشست اوپک 11 آذرماه برگزار و در خاتمه، هرگونه تصمیم گیری درباره نحوه تمدید توافق کاهش فراوری نفت به جلسه با اعضای غیراوپک موکول شد؛ جلسه ای که دقایقی پیش به صورت ویدئوکنفرانس شروع به کار کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1317

به "کاهش 1.6 میلیارد بشکه ای عرضه نفت دنیا با توافق آوریل 2020 اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 1.6 میلیارد بشکه ای عرضه نفت دنیا با توافق آوریل 2020 اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید