کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/فارس رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فارس گفت: از امروز دوشنبه 13 دیماه، هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی بیش از 50 درصد کاهش می یابد.

کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو

علی آراد دوشنبه 13 دی در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده در مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن این قانون از امروز شاهد کاهش بیش از 50 درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.

او اضافه کرد: مطابق با ماده 29 و ماده 30 قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده که در 2 خرداد 1400 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره 40364 14 تیرماه سال جاری به وسیله رییس جمهور ابلاغ و از امروز لازم الاجرا است و ادارات هدایت و رانندگی موظفند در زمان تعویض پلاک خودرو مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول نمایند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فارس در ادامه سخنان خود اعلام کرد: با توجه به این ماده قانونی از این پس دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به وصول مالیات نقل و انتقال و عوارض در وکالت فروش وسائل نقلیه و بعلاوه اسناد قطعی وسائل نقلیه ای که از تاریخ 13 دیماه جاری تعویض پلاک می گردد، ندارند.

آراد ادامه داد: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 500 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می نمایند که به دلیل پراکندگی جغرافیایی مناسب و در دسترس بودن، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی با سهولت و آسانی انجام می گردد و خدمات دفاتر اسناد رسمی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

او مطرح نمود: بعلاوه با توجه به بخشنامه اخیر معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با عدم احتیاج به تائیدیه نقل و انتقال خودرو صادره از مراکز تعویض پلاک و الکترونیکی و آنلاین بودن خدمات ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی امکان تنظیم اسناد به ویژه سند خودرو در کمترین زمان ممکن و حداکثر در 15 دقیقه میسر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1918

به "کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید