کلنگ احداث اولین شهرک تولید ماهی زینتی کشور در محلات بر زمین نشست

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، آئین کلنگ احداث اولین شهرک تولید ماهیان زینتی کشور بعد از ظهر دوشنبه با حضور استاندار مرکزی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و همچنین جمعی از مسئولان شهرستان محلات برگزار شد.

کلنگ احداث اولین شهرک تولید ماهی زینتی کشور در محلات بر زمین نشست

این شهرک در فضایی به مساحت 13 هکتار احداث خواهد شد که شامل 5.5 هکتار برای تاسیس واحدهای تولیدی و 7.5 هکتار برای ساختمان اداری شامل پارکینگ، استخر تفریحی، آکواریوم عمومی، آزمایشگاه مرکزی، گمرک و سایر بخش ها است.

تعداد واحدهای تولید ماهی در نظر گرفته شده برای این شهرک 21 واحد است که شامل 10 واحد 100 هزار قطعه ای، شش واحد 500 هزار قطعه ای، سه واحد دو میلیون قطعه ای در مجموع به ظرفیت تولید 10 میلیون قطعه ماهی زینتی در سال است و همچنین یک واحد تولید غذای ماهی زنده و یک واحد تولیدی گیاهان آبزی مقرر است در آن احداث شود.

همچنین با احداث و آغاز فعالیت این شهرک برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد و آب مورد نیاز برای واحدهای تولیدی این شهرک 2.1 لیتر برثانیه است.

اعتبار لازم برای ساخت تاسیسات زیربنایی واحدهای این شهرک 35 میلیارد ریال بوده و این میزان اعتبار برای تاسیسات زیربنایی سایر قسمت ها 44 میلیارد ریال است که در حال حاضر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 و شش میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شیلات کشور برای تاسیس این شهرک اختصاص یافته است.

متقاضیان تاسیس واحد پرورش ماهی زینتی در این شهرک با 20 درصد آورده و 80 درصد تسهیلات بانکی می توانند در این مجموعه به پرورش ماهیان زینتی بپردازند.

پیش بینی می شود تا انتها سال 95 کار آماده سازی تاسیسات زیربنایی این شهرک انجام شده و تا انتها سال 96 بهره برداری از واحدهای تولیدی در این شهرک آغاز شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 780

به "کلنگ احداث اولین شهرک تولید ماهی زینتی کشور در محلات بر زمین نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ احداث اولین شهرک تولید ماهی زینتی کشور در محلات بر زمین نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید