گردانه سرنوشت آغاز خوبی را برای ایندیانا جونز رقم نزد (باکس آفیس هفته)

به گزارش استدیو مرینا، ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny) محصول دیزنی با کسب 60 میلیون دلار در هفته افتتاحیه، جایگاه اول جدول باکس آفیس داخلی را به خود اختصاص داد. این مبلغ مناسبی برای فیلمی است که مخاطبان مسن تر را هدف گرفته، اما ایندیانا جونز 5، یکی از گران ترین فیلم های تاریخ، 295 میلیون دلار هزینه داشت. این فیلم به یک دستاورد قهرمانانه احتیاج دارد، دستاوردی که حتی افسانه ای ماندگار مانند ایندیانا جونز را در بوته آزمایش قرار دهد تا پنجمین قسمت از این فرانچایز را با چند دهه قدمت به سود قابل توجهی برساند.

گردانه سرنوشت آغاز خوبی را برای ایندیانا جونز رقم نزد (باکس آفیس هفته)

ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت رقمی مشابه فیلم فلش (The Flash) برادران وارنر و دی سی بدست آورد که با 75 میلیون دلار در سطح بین المللی و 139 میلیون دلار در سطح دنیای افتتاح شد. انتظار می رود که هر دوی آن ها در اکران سینمایی خود ضرر نمایند. از نظر اولین نمایش داخلی، آخرین قسمت از فرنچایز ایندیانا جونز با قسمت قبلی خود یعنی قلمرو جمجمه بلورین (Kingdom of the Crystal Skull) محصول 2008 که 15 سال پیش با 100 میلیون دلار افتتاح شد، فاصله زیادی دارد. تماشاگران و منتقدان نسبت به گردانه سرنوشت که اولین اکران خود را در جشنواره کن سال جاری داشت برخورد گرمی نداشتند. این فیلم امتیاز B+ را در سینما اسکور کسب کرد و در راتن تومیتوز امتیاز 68 درصدی را به خود اختصاص داد.

پیش بینی می گردد که در تعطیلات ماه جولای، با تخمین 82 میلیون دلار در داخل و 152 میلیون دلار در سراسر دنیا برای یک بازه زمانی پنج روزه، فروش این فیلم کمی تقویت گردد. اما این اکشن ماجراجویی پیش از ماموریت: غیرممکن- روزشمار مرگ بخش اول (Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One) (12 جولای) و درام بمب اتمی کریستوفر نولان اپنهایمر (Oppenheimer) (21 چولای)، که دو فیلم مورد انتظار به شمار می روند، شانس چندانی ندارد. ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت به غیر از اولین نمایش 60 میلیون دلاری خود در آمریکای شمالی، بیشترین فروش را در بریتانیا (8.9 میلیون دلار)، فرانسه (5.9 میلیون دلار)، ژاپن (4.7 میلیون دلار)، کره (4.1 میلیون دلار) و آلمان (4.1 میلیون دلار) داشت.

دنیای عنکبوتی دومین فیلم باکس آفیس این هفته 340 میلیون دلار در بازار داخلی فروش داشته و از مرز 600 میلیون دلار فروش دنیای عبور نموده است. این انیمیشن که قبلا برنده اکران سینمایی شده بود، در آخر هفته 13.8 میلیون دلار از 63 بازار به دست آورد، که برای عبور این انیمیشن ماجراجویی از مرز 600 میلیون دلار در سطح دنیای کافی است. این دنباله پرطرفدار در خارج از کشور 267.4 میلیون دلار و در سراسر دنیا 607.3 میلیون دلار فروش داشته است. دنیای عنکبوتی در مقایسه با فلش که در سومین هفته اکرانش در سینماها 11.4 میلیون دلار از 78 بازار به فروش رساند، موفقیت بسیار بهتری در فروش بلیت داشته است.

رتبه سوم به بنیادین (Elemental) تعلق دارد که انتظارات پیکسار را برآورده ننموده است. این انیمیشن با 88 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 186 میلیون دلار در سراسر دنیا، موفقیت متوسطی کسب نموده است. به نظر می رسد این فیلم در طول تابستان نظر خانواده های بیشتری را به خود جلب کند، اما برای توجیه بودجه 200 میلیون دلاری خود به کوشش بیشتری احتیاج دارد.

کمدی هیچ مسئله ای نیست (No Hard Feelings) با بازی جنیفر لارنس با 7.5 میلیون دلار از 3208 سینما در جایگاه چهارم نهاده شد که نسبت به اولین نمایش خود 52 درصد کاهش داشت. فیلم سونی پیکچرز با 45 میلیون دلار هزینه در آمریکای شمالی 29 میلیون دلار و در باکس آفیس بین المللی 20 میلیون دلار فروخت.

تبدیل شوندگان: ظهور هیولاها (Transformers: Rise of the Beasts) محصول پارامونت بار دیگر با فروش 7 میلیون دلاری در 2852 سالن در چهارمین هفته اکران خود، به جمع پنج نفر برتر رسید. هفتمین قسمت تبدیل شوندگان تا به امروز 136 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و 381 میلیون دلار در سطح دنیای فروش داشت، این در حالی است که هزینه فراوری آن 200 میلیون دلار بود.

آخر هفته ناامیدنماینده ای در باکس آفیس بود چرا که انیمیشن روبی گیلمن، کراکن نوجوان (Ruby Gillman, Teenage Kraken) یک فیلم خانوادگی با بودجه 70 میلیون دلاری محصول دریم ورکس و یونیورسال در اولین اکران خود با 5.2 میلیون دلار در جایگاه ششم نهاده شد. روبی گیلمن (Ruby Gillman) 7.6 میلیون دلار در باکس آفیس بین المللی فروخت و مجموع فروش دنیای خود را به 12.8 میلیون دلار رساند. علیرغم حضور ضعیف، تماشاگران این فیلم را دوست داشتند و در سینما اسکور امتیاز A- کسب کرد. فیلم بر روی یک نوجوان خجالتی تمرکز دارد که متوجه می گردد عضوی از خاندان سلطنتی موجودات دریایی افسانه ای است. فروش برتر این انیمیشن در خارج از کشور به ترتیب به مکزیک (1.2 میلیون دلار)، بریتانیا و ایرلند (1.09 میلیون دلار) و اسپانیا (643000 دلار) تعلق دارد.

روبی گیلمن رقیب فیلم های جوان پسند مانند بنیادین پیکسار، مرد عنکبوتی: میان دنیای عنکبوتی و پری دریایی کوچولو سونی است. در این آخر هفته، آن فیلم ها هر کدام با وجود اکران های قبلی در سینماها، عایدی بیشتر، یا تقریبا برابر با کراکن نوجوان داشتند.

بعد از روبی گیلمن فیلم لایواکشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) در ششمین هفته اکران خود با فروش هفتگی 5.15 میلیون دلار و به طور کل تا این هفته با 280.99 میلیون دلار در جایگاه هفتم باکس آفیس نهاده شد. پری دریایی کوچولو در ششمین هفته اکران خود 7.2 میلیون دلار از 52 بازار کسب کرد. این بازسازی دیزنی تا کنون 523.8 میلیون دلار در سراسر دنیا به دست آورده است.

فلش، فیلم ماجراجویانه ابرقهرمانی دی سی در سومین هفته اکران خود با 5 میلیون دلار به رتبه هشتم رسید که یک افت شرم آور 67 درصدی دیگر بود. فلش هنوز در بازار داخلی از 100 میلیون دلار عبور ننموده و تا به امروز کل فروش آن 99.2 میلیون دلار بوده است.

در رتبه نهم باکس آفیس، درام کمدی استروید سیتی (Asteroid City) ساخته وس اندرسون در هفته سوم 3.8 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم پرستاره به رهبری اسکارلت جوهانسون و جیسون شوارتزمن تا به امروز 18.1 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 29 میلیون دلار در سراسر دنیا به دست آورده است. این نتیجه بدی برای یک فیلم مستقل در دوران پس از کووید نیست.

در نهایت نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) در نهمین هفته اکران خود همچنان در لیست 10 فیلم اول باکس آفیس واقع شده است. نگهبانان کهکشان این هفته 1.80 میلیون دلار و به طور کل تا کنون 354.87 میلیون دلار فروخته است. این فیلم با حضور ستارگان خود مثل کریس پرت و زویی سالدانا امتیاز 82 از 100 در راتن تومیتوز و 8.2 از 10 در IMDb کسب نموده است.

به طور کل پس از یک سری چالش های طاقت فرسا در آغاز تابستان و نتایج نه چندان خوب هفته های اخیر، صاحبان سالن های سینما به اکران های جولای مانند ماموریت: غیرممکن 7، اپنهایمر و باربی (Barbie) به کارگردانی گرتا گرویگ و پر شدن صندلی های سینما امیدوارند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت

Indiana Jones and the Dial of Destiny

160.0060.00
مرد عنکبوتی؛ میان دنیای عنکبوتی

Spider-Man: Across the Spider-Verse

511.50339.87
بنیادین

Elemental

311.3088.77
هیچ مسئله ای نیست

No Hard Feelings

27.5029.31
تبدیل شوندگان؛ ظهور جانوران

Transformers: Rise of the Beasts

47.00136.11
روبی گیلمن، کراکن نوجوان

Ruby Gillman, Teenage Kraken

15.205.20
پری دریایی کوچولو

The Little Mermaid

65.15280.99
فلش

The Flash

35.0099.25
استروید سیتی

Asteroid City

33.8018.14
نگهبانان کهکشان بخش 3

Guardians of the Galaxy Vol. 3

91.80354.87

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2222

به "گردانه سرنوشت آغاز خوبی را برای ایندیانا جونز رقم نزد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردانه سرنوشت آغاز خوبی را برای ایندیانا جونز رقم نزد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید