یک هزار و پنجاه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اردبیل اختصاص یافت

به گزارش استدیو مرینا، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، یک هزار و پنجاه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اردبیل اختصاص یافت.

یک هزار و پنجاه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اردبیل اختصاص یافت

عزت الله ضرغامی گفت: 500 میلیارد ریال از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری استان اختصاص یافته و 550 میلیارد ریال نیز در بخشهای دیگر حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان ظرفیت های استثنایی گردشگری استان اردبیل افزود: شرایط فعلی گردشگری به هیچ وجه در خور جایگاه این استان نیست. منظر طبیعی بویژه در بخش گردشگری سلامت و چشمه های آب گرم اردبیل استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 100 آبگرم طبیعی شناسایی و سرمایه گذاری برای ایجاد جاذبه های تکمیلی در آنها در حال انجام است، بیان نمود: با این حال هیچکدام از آنها قابل مقایسه با مجموعه آب های معدنی شهر سرعین استان اردبیل نیستند.

به گفته وی، با وجود این جاذبه استثنایی در بخش گردشگری سلامت نبود زیرساخت مناسب باعث شده که گردشگران نتوانند خدمات مناسب حتی در زمینه دسترسی راحت و توام با آسایش به آبگرم های معدنی در سرعین داشته باشند و اغلب از شرایط موجود ناراضی بوده و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

ضرغامی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری کشور استقبال برای سرمایه گذاری بسیار بیشتر شده، اظهار کرد: بسیاری از صاحبان سرمایه برای انتقال نقدینگی خود به سمت گردشگری آمادگی دارند و باید در این راستا مسائل ریشه دار و عجیب و غریب بروکراسی موجود را از سر راه آنها برداریم.

وی تاکید کرد که هم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم در دیگر ارکان کشور بروکراسی و نگاه منفی وجود دارد و یکی از مهمترین وظیفه های ما کاهش این بروکراسی منفی و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران و تسهیل امور آنهاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل که در بقعه شیح صفی الدین اردبیلی با خبرنگاران گفت و گو می کرد، گفت: این مجموعه بی نظیر دنیای متعلق و افتخار تمام مردم دنیا است و با توجه به اینکه همه خوبیها را در خود دارد، می بایست بیشتر مورد حفاظت و حراست قرار گیرد.

ضرغامی با اشاره به نقش صفویه در ایجاد و توسعه تمدن ایرانی بیان نمود: شیخ صفی الدین اردبیلی نقش پدری و جایگاه ارزنده برای صفویه داشته و بقعه وی نیز از نظر مدنیت، هنر، فرهنگ و معماری اثری فوق العاده است. در این مجموعه در واقع از صنایع مختلف هنری بکار گرفته شده و باید بیشتر از این، مورد توجه قرار گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1831

به "یک هزار و پنجاه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اردبیل اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار و پنجاه میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اردبیل اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید