10 بازیگر که ممکن بود در فیلم های ایندیانا جونز بازی نمایند

به گزارش استدیو مرینا، از هریسون فورد تا شان کانری، سری فیلم های ایندیانا جونز بازیگران بسیار عالی داشت. اما به این معنی نیست که این ستاره ها اولین انتخاب برای نقش ها بوده اند. وقتی نوبت به بازیگرانی می رسد که کاملا برای یک نقش مناسب هستند، هریسون فورد برای نقش ایندیانا جونز در صدر است. اقتباس جورج لوکاس و استیون اسپیلبرگ از سریال های ماجراجویی دهه 30، بدون ایفای نقش عالی و جذاب فورد، به عنوان بهترین باستان شناس دنیا، به چنین موفقیتی نمی رسید.

10 بازیگر که ممکن بود در فیلم های ایندیانا جونز بازی نمایند

اما جای تعجب است که با وجود این که فورد قبلا با لوکاس در جنگ ستارگان کار نموده بود، اولین انتخاب تهیه کنندگان برای ایفای نقش ایندی نبود. در حقیقت، تعداد بسیار کمی از بازیگران فیلم های ایندیانا جونز اولین انتخاب برای آن شخصیت بوده اند، اما همگی برای بهترین بودن کوشش می کردند.

10 . جک نیکلسون در نقش ایندیانا جونز

هریسون فورد هرگز به این حقیقت که او اولین گزینه برای بازی در نقش ایندیانا جونز نبوده است، علاقه نشان نداد. قبل ازاین که این نقش به فورد پیشنهاد گردد، توسط بازیگر مشهور دیگری به نام جک نیکلسون رد شد. نیکلسون می توانست براساس نقش آفرینی های خود در محله چینی ها، درخشش و دیوانه ای از قفس پرید، ایندی جذاب تر و قوی تری نسبت به فورد خلق کند.

9. گریگوری پک در نقش هنری جونز پدر

شان کانری همواره اولین انتخاب استیون اسپیلبرگ برای بازی در نقش هنری جونز پدر بود چون این کارگردان از سری فیلم های باند برای ساخت فیلم های ایندی الهام گرفته است. اما درصورتی که کانری این نقش را نمی پذیرفت، تهیه کنندگان چند جایگزین داشتند. گریگوری پک، اسطوره بازیگری تعطیلات رمی و کشتن مرغ مقلد، یکی از این جایگزین ها بود.

8. دنی دوویتو در نقش سالا

جان ریس دیویس در نقش سالا، دوست ایندی، یکی از بازیگران فرعی در فیلم های اول و سوم ایندیانا جونز بود. در حالی که ریس دیویس این شخصیت را به یک نماد محبوب برای خود تبدیل نموده بود، گزینه اصلی تهیه کنندگان برای این نقش نبود.

در ابتدا، تهیه کنندگان دنی دوویتو را برای این نقش می خواستند، اما او مجبور شد به دلیل تعهداتش به فیلم برداری فیلم تاکسی، آن را رد کند. چند سال بعد دوویتو خاتمه در نقش یکی از شخصیت های شرور در فیلم ماجراجویی مشابهی به نام عشق بازی با سنگ، بازی کرد.

7. لارنس الیویه در نقش شوالیه گریل

در ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade)، والتر داناوان، ایندی را مجبور می نماید او را به معبد باستانی که در آن جام مقدس واقع شده است ببرد تا آن را برای خود کند. وقتی وارد معبد می شوند، با شوالیه شبح مانند جام مقدس روبرو می شوند.

لارنس الیویه، که به عنوان یکی از عظیم ترین بازیگران دنیا تکریم می گردد، برای این نقش درنظر گرفته شد، اما او بیش از حد بیمار بود که به این فیلم متعهد گردد و خاتمه اندکی پس از اکران در سال 1989 درگذشت.

6. دبرا وینگر در نقش ماریون ریون وود

بی شک کارن آلن گزینه مناسبی برای نقش اصلی، ماریون ریون وود، در فیلم مهاجمان صندوق گمشده بود. اما او اولین بازیگری نبود که برای این نقش در نظر گرفته شد.

ایمی اروینگ اولین انتخاب بود اما توسط شان یانگ از او تست بازیگری گرفته شد. به دلیل ناهماهنگی در برنامه زمانی، وینگر مجبور شد نقش را برعهده بگیرد.

5. جاناتان پرایس در نقش بلوک

صحنه آغازین مهاجمان کشتی گمشده که ماهرانه ساخته شده است فقط شخصیت ایندیانا جونز را نشان نمی دهد، بلکه کاملا ارتباط او را با نزدیک ترین رقیبش، بلوک ایجاد می نماید.

در نهایت نقش بلوک توسط پاول فریمن بازی شد، اما تهیه کنندگان قبل از انتخاب فریمن، جاناتان پرایس را برای این نقش در نظر داشتند.

4. آماندا ردمن در نقش السا اشنایدر

السا اشنایدر معشوقه ایندی در ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی است که معلوم می گردد برای آدم های بد کار می نماید.

قبل از انتخاب آلیسون دودی در این نقش، این نقش به آماندا ردمن پیشنهاد شد. با این حال، ردمن به دلیل ترس از موش های صحرایی آن را رد کرد، چون فیلم نامه شامل صحنه ای بود که موش ها روی سر او می خزیدند. او در این باره گفت: من واقعا نمی توانم موش ها را تحمل کنم، به همین دلیل این نقش را نپذیرفتم.

3. ویرجینیا مادسن در نقش ایرینا اسپالکو

ویرجینیا مادسن پس از تحت تاثیر قرار دادن هریسون فورد در فیلم هیجان انگیز دیوار آتش، به عنوان نقش اول زن در پادشاهی جمجه بلورین ظاهر شد.

فورد موافق انتخاب مادسن بود و گفت که درمورد این موضوع صحبت نموده اند و امیدوار است مادسن این نقش را بپذیرد، اما در نهایت این نقش توسط کیت بلانشت بازی شد.

2. شارون استون در نقش ویلی اسکات

قبل از انتخاب کیت کپشاو برای بازی در نقش ویلی اسکات، نقش اصلی ایندیانا جونز و معبد مرگ، شارون استون برای بازی در این نقش تست داد.

کپشاو در نهایت با اسپیلبرگ ازدواج کرد و آن ها از آن موقع با هم هستند.

1. تام سلک در نقش ایندیانا جونز

پس از طی فرایند طولانی تست بازیگری، خاتمه تهیه کنندگان به تام سلک برای بازی در ایندیانا جونز رضایت دادند. با این حال، هنگامی که سلک از فیلم برداری مگنوم P.I (Magnum, P.I.) محروم شد، مجبور شد این نقش را رد کند. با کنار رفتن سلک، تهیه کنندگان هریسون فورد را انتخاب کردند. لوکاس که قبلا با فورد همکاری نموده بود، تمایلی به انتخاب او نداشت چون نمی خواست ارتباط تنگاتنگی با بازیگران، مثل اسکورسیزی و دنیرو داشته باشد، اما از نظر اسپیلبرگ فورد برای این نقش بسیار مناسب بود.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1561

به "10 بازیگر که ممکن بود در فیلم های ایندیانا جونز بازی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازیگر که ممکن بود در فیلم های ایندیانا جونز بازی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید