10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق بومی سازی شد

به گزارش استدیو مرینا، پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان پیروز به بومی سازی 10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق شدند.

10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق بومی سازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان پیروز به بومی سازی 10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق شدند.

علی اسماعیلی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: با تلاش های چندین ساله تیم تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان و حمایت های مادی و معنوی پارک علم و فناوری کرمان پیروز شدیم 10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق را از طراحی تا ساخت بومی سازی (ایرانی سازی) و به بازار عرضه کنیم.

وی اضافه نمود: این محصولات شامل انواع فلومترهای الکترومغناطیسی (کنتورهای هوشمند)، انواع سطح سنج اولتراسنیک، باد سنج و تجهیزات ابزار دقیق جاده ای که قبلاً از کشورهای اروپایی نظیر سوئیس و آلمان با هزینه های بالا وارد کشور می شد.

علی اسماعیلی بیان داشت: محصولات دانش.بنیان تولید شده در این شرکت دانش بنیان با دارا بودن قیمت مناسب تر نسبت به نمونه خارجی، افزایش شاخصه های فنی است که مورد توجه صنایع داخلی قرار گرفت و به سرعت جایگزین محصولات وارداتی شد.

وی تاکید کرد: برخی از این نمونه ها مانند سنسورهای هوشمند تونل ها، برای اولین بار در ایران و خاورمیانه با کیفیت بهتر نسبت به نمونه های اروپایی تولید شده است.

علی اسماعیلی راز این پیروزیت را تیم تحقیق و توسعه قوی با پشتکار فراوان گفت و گفت: در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه این شرکت با هشت نفر از بهترین نخبگان استان در حوزه مکانیک، الکترونیک، نرم افزار و بازرگانی دارای مدارک تحصیلی از لیسانس تا دکتری هستند.

گفتنی است مهندسی ابزار دقیق به طور گسترده به طراحی و کنترل سیستم های صنعتی نظیر سنسورها، ترانسمیترها، دستگاه های اندازه گیری و کنترل کننده های دما و مواد درون مخازن، می پردازد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 466

به "10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 محصول فناورانه در حوزه ابزار دقیق بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید