85 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها صرف وام قرض الحسنه شد

به گزارش استدیو مرینا، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: بیش از 85 درصد منابع قرض الحسنه بانک های دولتی به صورت وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

85 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها صرف وام قرض الحسنه شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طبق قانون، بانک ها باید 80 درصد سپرده های قرض الحسنه جاری و 95 درصد سپرده های قرض الحسنه پس انداز خود را وام قرض الحسنه بدهند. در این بین ادعایی مطرح شد که در سال 97 با اینکه منابع قرض الحسنه جاری و پس انداز بانک ها 287 هزار میلیارد تومان بوده است، فقط 78 هزار میلیارد تومان آن را وام داده اند.

در همین خصوص عباس معمار نژاد، ضمن واکنش به این مطلب تاکید نمود، در بانکهای دولتی حدود 85 تا 90 درصد منابع قرض الحسنه دریافت شده از سوی مردم به صورت قرض الحسنه وام داده شده است.

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد تاکید نموده، در هفته های اخیر در مجامع بانکهای دولتی شرکت نموده ام و گزارشهای تفضیلی بانکهای نشان می داد برخلاف ادعاهای مطرح شده عملکرد مناسبی در مورد پرداخت وام قرض الحسنه بانکهای دولتی وجود داشته است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت اقتصاد، طی 4 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان تسهیلات دهی بانک ها 25 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، گفت: سهم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از تسهیلات قرض الحسنه با افزایش 61 همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 399

به "85 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها صرف وام قرض الحسنه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد منابع قرض الحسنه بانک ها صرف وام قرض الحسنه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید