آشنایی با 10 شهر مهم فرانسه

به گزارش استدیو مرینا، معرفی شهرهای فرانسه

وقتی در خصوص فرانسه صحبت می کنیم همه فورا به یاد شهر زیبای پاریس می افتند. اگرچه پاریس بدون شک مشهورترین شهر فرانسه و یکی از محبوب ترین پایتخت های دنیا است، اما باید بدانید که دیدنی های فرانسه در پاریس محدود نمی گردد و شهرهای مشهور و جذاب زیادی در فرانسه وجود دارند. هر یک از این شهرها با جاذبه ها و دیدنی های زیادی که دارند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند و در بین شهرهای محبوب و توریستی فرانسه جای دارند. در این مطلب قصد داریم 10 مورد از معروف ترین شهرهای فرانسه را به شما معرفی کنیم و شما را بیشتر با این شهرها آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با 10 شهر مهم فرانسه

1- پاریس | Paris

شهرت پاریس آن قدر زیاد است که واقعا جا دارد معرفی شهرهای فرانسه را با این شهر افسانه ای شروع کنیم. پاریس با جمعیت 2.2 میلیون نفر پایتخت و بزرگ ترین شهر فرانسه محسوب می شود و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. پاریس به وسیله تونل مانش با لندن مرتبط می شود و به واسطه فرودگاه بین المللی و مشهورش هم با باقی جهان در ارتباط است. سالیانه بیش از 16 میلیون نفر از پاریس دیدن می نمایند. جاذبه های دیدنی مشهور پاریس مثل برج ایفل، کلیسای نوتردام، محله لاتین در سمت چپ رود سن، خیابان مشهور شانزه لیزه و محله مونتمارتر از جمله دیدنی های جذاب این شهر هستند. علاوه بر این موزه های معتبر و معروفی در پاریس وجود دارند که موزه لوور بدون شک مشهورترین آن هاست و به گفته بسیاری پربازدیدترین موزه در جهان است.

2- لیون | Lyon

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای فرانسه شهر لیون است که در نزدیکی مرز سوئیس و در فاصله 500 کیلومتری از پاریس قرار گرفته است. این شهر با 500000 نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت در فرانسه است و در بین مردم محلی به شهر دوم فرانسه شهرت پیدا نموده است. اگر هوادار غذا و شکم گردی هستید باید بدانید که لیون به عنوان پایتخت غذایی فرانسه شناخته می شود و خیابان ها و میادین شهری مملو از رستوران ها و اغذیه فروشی های سیاری هستند که انواع غذاهای خوشمزه فرانسوی و بین المللی را به مشتریان ارائه می نمایند. علاوه بر اهمیت غذایی، لیون از نظر موقعیت جغرافیایی هم حائز اهمیت است و به عنوان قطب اصلی بین پاریس، جنوب فرانسه، کوهستان آلپ سوئیس، ایتالیا و اسپانیا شناخته می شود.

قدمت و تاریخ شهر لیون به دوران امپراتوری رم باستان بر می شود و در آن موقع لیون که Lugdunum نامیده می شد شهری بسیار مهم و بزرگ و مدرن بود. امروزه اگرچه آن شکوه و عظمت باستانی لیون از بین رفته، اما همچنان این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود و به دلایل تاریخی، فرهنگی، سیاسی و غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

3- نیس | Nice

شهر نیس پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است و از موقعیت مکانی فوق العاده ای در ساحل کوت دازور یا ریوریرای فرانسه برخوردار است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه است و در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و با چشم انداز بی نظیری که به ساحل مدیترانه دارد یکی از شهرهای تفریحی فرانسه به شمار می رود. آب و هوای گرم نیس و سواحل زیبا و نقره فام این شهر را به یکی محبوب ترین مقاصد در فرانسه تبدیل نموده است. در طول قرن هجدهم، نیس به تفرجگاه زمستانی محبوبی برای ثروتمندان انگلیسی تبدیل شد. در واقع، نام یکی از مشهورترین بلوارهای نیس که پیاده رو انگلیسی ها نام دارد یادآور آن دوران تاریخی است.

4- مارسی | Marseille

شهر مارسی یکی از قدیمی ترین شهرهای فرانسه و اروپای غربی به حساب می آید و تاریخ شکل گیری آن به 600 سال قبل از میلاد و یونانیان باستان بر می شود. موقعیت استراتژیک مارسی که در کناره دریای مدیترانه قرار گرفته باعث اهمیت زیادی این شهر و بندر مارسی از گذشته تا به امروز بوده است. موزه ها و بناهای تاریخی متعددی در سرتاسر مارسی وجود دارند که یادآور قدمت و تاریخ پر فراز و نشیب این شهر هستند. بندر قدیمی مارسی و منطقه قدیم شهر از جمله این دیدنی ها هستند که به خوبی تاریخ این شهر را به نمایش می گذارند. در حال حاضر، مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه و یکی از قطب های اصلی تجاری و تردد کشتی هاست و با 4 میلیون بازدید در سال یکی از مقاصد گردشگری محبوب هم به شمار می رود.

5- بوردو | Bordeaux

یکی دیگر از مهم ترین شهرهای فرانسه شهر بوردو است که در منطقه آکیتن قرار گرفته و بیش از هرچیز به خاطر تاکستان های انگورش شهرت پیدا نموده است. مراسم انگورچینی و کاشت و برداشت انگور با شور و شوق زیادی در این شهر برگزار می شود و نوشیدنی های متعددی با استفاده از این محصول تهیه می شود که در سرتاسر جهان مشهور است. علاوه بر این، بناهای تاریخی و رودخانه گارون باعث جذابیت این شهر شده اند و سفر شما به بوردو را به سفری خاطره انگیز و به یادماندنی تبدیل می نمایند. شهر بوردو ششمین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس، مارسی، لیون، تولوز و لیل است و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سرتاسر فرانسه محسوب می شود.

6- تولوز | Toulouse

تولوز در بین شهرهای فرانسه به La Ville Rose یا شهر صورتی معروف شده و دلیل این امر هم ساختمان های نمادین شهر است که با آجرهای قرمز روشن و صورتی معین شده اند. شهر تولوز در قرن 15 یکی از تولیدنمایندگان عمده رنگ طبیعی نیلی بود و در بین شهرهای ثروتمند و مرفه فرانسه قرار داشت. با این حال، با عرضه رنگ های جایگزین که ارزان تر بودند و از هند وارد می شدند شهر تولوز صندلی مهم و والایش را از دست داد.

شهر تولوز در قرن های بعد صندلی از دست رفته اش را به دست آورد و در قرن 18 مدرن سازی در این شهر شروع شد. این شهر که رقیب دیرینه شهر تولوز است خود را به عنوان پایتخت هوافضای اروپا مطرح نموده است و مقر شرکت های بزرگ و عمده هوافضا در این شهر قرار گرفته است.

7- استراسبورگ | Strasbourg

شهر زیبای استراسبورگ یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و شهرهای فرانسه است. با این حال، به دلیل نزدیکی به مرز آلمان، این شهر مراودات و تردد بیشتری از سمت کشور آلمان دارد و حتی بسیاری از مردم محلی فرانسوی را ته لهجه آلمانی صحبت می نمایند. میراث و تاثیر آلمانی هنوز هم در سرتاسر شهر مشهود است و بسیاری از تابلوهای خیابان ها به خط الرسم کلاسیک آلمانی نوشته شده اند و غذاها و آشپزی این شهر هم بیش از آن که فرانسوی باشد به آشپزی آلمانی و فرانکفورت شبیه است. یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر بازار کریسمس استراسبورگ است که قدیمی ترین و بزرگ ترین بازار کریسمس در اروپاست و با شور و شوق بالایی برگزار می شود.

8- مون پلیه | Montpellier

شهر مون پلیه هفتمین شهر بزرگ در فرانسه است و در جنوب فرانسه قرار گرفته است. این شهر تغییر و تحولات زیادی داشته و خود را فراتر از یک شهر بندری ساده در حاشیه مدیترانه تبدیل نموده است. یکی از دلایل محبوبیت و توسعه این شهر وجود دانشگاه های معتبر در این شهر و جمعیت رو به رشد دانشجویان است. جالب است بدانید که حدود یک سوم جمعیت کلی شهر مون پلیه را دانشجویان تشکیل می دهند و نیمی از جمعیت این شهر زیر 35 سال سن دارند. بنابراین با شهری بسیار جوان و دانشگاهی روبرو هستیم که جذابیت های خاص خود را دارد.

9- نانت | Nantes

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای فرانسه شهر نانت است که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر در طول قرن هفدهم بزرگ ترین شهر بندری در فرانسه و یکی از مراکز تجاری اصلی در منطقه است. امروزه شهر نانت در حدود 300000 نفر جمعیت دارد و به دلیل سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددش در بین توریستی ترین شهرهای فرانسه قرار می گیرد.

10- دیژون | Dijon

شهر دیژون در شرق فرانسه قرار گرفته و بیش از هرچیز به خاطر سس خردلش مشهور است! متاسفانه بخش عمده خردل هایی که به اسم خردل دیژون در سرتاسر فرانسه و اروپا فروخته می شود اصل نیستند و واقعا متعلق به این شهرنیستند. علاوه بر این، شهر نانت به خاطر تاکستان ها و همین طور نمایشگاه بین المللی غذایش هم شهرت دارد که یکی از مهم ترین نمایشگاه های غذا در سرتاسر فرانسه است.

منبع: thoughtco.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 118

به "آشنایی با 10 شهر مهم فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با 10 شهر مهم فرانسه" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 10 شهر مهم فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید