آموزش بازیابی فایل های پاک شده اندروید

به گزارش استدیو مرینا، در این مقاله از مجله خبرنگاران به شما خواهیم گفت که دقیقا چگونه می توانید برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید خود اقدام کنید.

آموزش بازیابی فایل های پاک شده اندروید

بیشتر کاربران بر این باورند که برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید خود کار زیادی نمی توانند انجام دهند. اگر در مرحله ای متوجه شوید که به طور تصادفی فایل های مهم خود را حذف نموده اید چه کاری انجام می دهید؟

اگر اطلاعاتی که از دست داده اید در هیچ یک از نسخه های پشتیبان شما وجود ندارد باید در پی راهکارهایی برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید باشید. برای آشنایی با این راهکارها با خبرنگاران همراه باشید.

فایل ها در دستگاه های اندرویدی کجا ذخیره می شوند؟

قبل از اینکه به نحوه بازیابی فایل های پاک شده اندروید بپردازیم مهم است بدانیم که فایل ها در کجا ذخیره می شوند. دستگاه های اندرویدی می توانند فایل ها را به یکی از این دو روش ذخیره نمایند. حافظه داخلی یا حافظه خارجی که معمولاً به شکل کارت SD است.

1. حافظه داخلی گوشی

حافظه داخلی در واقع هارد دیسک دستگاه شما است. نمی توانید آن را حذف کنید و مجموعه ای کامل از داده ها از جمله برنامه ها، موسیقی، فیلم ها و تصاویر را ذخیره می نماید. هر دستگاه ظرفیت ذخیره سازی متفاوتی دارد که می توانید با رفتن به تنظیمات و فضای ذخیره سازی آن را آنالیز کنید.

2. حافظه خارجی گوشی

همانطور که اشاره کردیم حافظه خارجی معمولاً به شکل کارت SD است. این دستگاه ظرفیت ذخیره سازی اضافی برای ذخیره داده هایی مانند تصاویر، موسیقی، اسناد و بعضی برنامه ها را فراهم می نماید. البته برنامه هایی وجود دارند که نمی توان آنها را در کارت های SD ذخیره کرد.

قابلیت دستگاه ها برای بازیابی فایل های حذف شده در گوشی ها و تبلت های اندرویدی

بازیابی فایل های پاک شده اندروید امکان پذیر است؛ زیرا وقتی فایلی را حذف می کنید به طور کامل از دستگاه شما پاک نمی گردد. بلکه همچنان در حافظه داخلی دستگاه شما وجود دارد و به شما یا شخص دیگری اجازه می دهد فایل ها را با استفاده از نرم افزار بازیابی کنید.

علت اینکه این فایل ها پس از حذف کامل از حافظه دستگاه شما پاک نمی شوند بسیار ساده است. حذف نشانگر فایل و در دسترس قرار دادن فضای آن برای دستگاه شما بسیار آسان بوده و زمان کمتری می برد.

با این حال بازنویسی کامل داده ها برای دستگاه بسیار سخت و زمان بر است. بنابراین اندروید و سایر سیستم ها به جای حذف خود فایل، حذف آسان و سریع نشانگر فایل را انتخاب می نمایند. از این رو بازیابی فایل های پاک شده اندروید به راحتی قابل اجرا است.

به هر حال اگر به طور تصادفی فایلی را حذف نموده باشید جای نگرانی نیست زیرا با ابزار مناسب، می توانید به راحتی آن را برگردانید.

ویژگی برترین ابزارهای بازیابی فایل های پاک شده اندروید چیست؟

برترین نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید باید ایمن، قابل اعتماد، آسان و دارای پشتیبانی فنی قدرتمند باشد. حال چرا این ویژگی ها اینقدر اهمیت دارند؟ در ادامه اصول مهم ارزیابی ابزار بازیابی اطلاعات اندروید را شرح می دهیم.

1. امنیت

اولین معیاری که باید در نظر بگیرید این است که نرم افزار بازیابی فایل های پاک شده اندروید بدون ویروس و ایمن باشد. در غیر این صورت، فایل های دستگاه اندرویدی شما ممکن است آسیب ببینند یا حتی حریم خصوصی شما به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید : اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

2. انواع فایل های پشتیبانی شده

ابزار بازیابی فایل های پاک شده اندروید باید قابلیت بازیابی هر چه بیشتر انواع فایل، مانند عکس ها، پیغام ها، مخاطبین، فیلم ها، گزارش تماس ها، یادداشت ها، تقویم ها، پیغام های WhatsApp، تاریخچه چت خطی و غیره را داشته باشد.

3. پشتیبانی فنی

اگر در زمان استفاده از نرم افزار با سوالاتی روبرو شدید پشتیبانی فنی حرفه ای به خصوص برای نرم افزار PAID کاملا ضروری و مهم است.

نحوه بازیابی فایل های پاک شده از گوشی ها و تبلت های اندرویدی

همانطور که دیدیم فایل های حذف شده را می توانید با یاری ابزار تخصصی از دستگاه خود بازیابی کنید. یکی از برترین نرم افزارهای بازیابی فایل های پاک شده اندروید Dr.Fone - Data Recovery می تواند به شما یاری کند تا اطلاعات را از هر دستگاه اندرویدی به راحتی بازیابی کنید.

دو نرم افزار کاربردی دیگر برای بازیابی اطلاعات اندروید یعنی DroidKit و PhoneRescue را نیز در ادامه مورد آنالیز قرار می دهیم:

استفاده از (Dr.Fone - Data Recovery (Android برای بازیابی فایل های پاک شده از دستگاه اندرویدی

تنها چیزی که در خصوص Dr.Fone - Data Recovery (اندروید) متوجه خواهید شد این است که همان مقدار که استفاده از آن آسان است در بازیابی اطلاعات نیز کاملاً مؤثر عمل می نماید. در اینجا نحوه استفاده از این نرم افزار برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید را شرح می دهیم.

مرحله 1: Dr.Fone را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. Dr.Fone را راه اندازی کنید، از بین تمام عملنمودها، Data Recovery را انتخاب و سپس دستگاه خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

مرحله 2: دیباگ کردن یا اشکال زدایی USB را فعال کنید تا به Dr.Fone اجازه دهید دستگاه شما را تشخیص دهد. دستورالعمل های نحوه فعال کردن اشکال زدایی USB برای دستگاه خاص خود در پنجره بعدی نمایش داده می گردد.

مرحله 3: در مرحله بعدی بازیابی فایل های پاک شده اندروید برای صرفه جویی در زمان، Dr.Fone از شما می خواهد نوع فایلی که می خواهید اسکن گردد را انتخاب کنید. مثلا اگر عکس ها را گم نموده اید Photos را علامت بزنید و سپس برای ادامه روی Next کلیک کنید.

مرحله 4: پنجره ای ظاهر می گردد که از شما درخواست می نماید یک حالت اسکن را انتخاب کنید. هر دو حالت استاندارد و پیشرفته، فایل های حذف شده و موجود در دستگاه را اسکن می نمایند.

اما اگر می خواهید اسکن کامل تری داشته باشید حالت پیشرفته بازیابی فایل های پاک شده اندروید را انتخاب کنید. البته شاید بیشتر طول بکشد. برای ادامه روی Start کلیک کنید.

سرویس پیشنهادی خبرنگاران : تعمیر موبایل در منزل

مرحله 5: Dr.Fone دستگاه شما را برای فایل های حذف شده اسکن می نماید و همه فایل های حذف شده و موجود را در پنجره ای نمایش می دهد. گزینه Only Display deleted items را فعال کنید تا فقط فایل های حذف شده را ببینید.

در این قسمت می توانید فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب نموده و روی Recover کلیک کنید.

دفعه بعد که به طور تصادفی فایل های خود را حذف کردید نترسید. با استفاده از یکی از برترین ابزارهای بازیابی فایل های پاک شده اندروید می توانید به راحتی آنها را بازگردانید.

Dr.Fone - Data Recovery (اندروید) می تواند هر فایل از دست رفته را تحت هر شرایطی بازیابی کند. بعلاوه می تواند به شما یاری کند تا یک نسخه پشتیبان کامل از دستگاه خود ایجاد کنید تا از حوادث ناگوار بعدی جلوگیری نمایید.

مطلب برگزیده کاربران : راهنمای جامع ارتقا ویندوز 7 به 10

استفاده از DroidKit برای بازیابی فایل های پاک شده از دستگاه اندرویدی

DroidKit یک راهکار کامل برای نجات گوشی اندروید و یکی از برترین نرم افزارهای بازیابی فایل های پاک شده اندروید است. این نرم افزار راهکار های متعددی را برای بازیابی اطلاعات در گوشی ها ارائه می دهد.

اگر می خواهید فایل های پاک شده را در اندروید بازیابی کنید می توانید عملکرد Recover Lost Data را دریافت کنید. با Recover Lost Data می توانید به سرعت واتس اپ، عکس ها، مخاطبین و سایر موارد حذف شده را بدون روت در گوشی یا کامپیوتر خود بازیابی کنید.

حتی می توانید از حالت بازیابی کامل برای دریافت فایل های حذف شده با روت بهره ببرید. علاوه بر این، DroidKit از دریافت فایل ها از سامسونگ خراب هم پشتیبانی می نماید.

اگر گوشی شما خراب شد می توانید عملکرد Extract Needed Data را دریافت و اطلاعات آن را بازیابی کنید. این ابزار به شما امکان می دهد زمانی که گوشی شما روشن نمی گردد از حساب Google و سیم کارت خود بازیابی کنید.

بعلاوه می توانید عکس ها، ویدیوها، موسیقی های حذف شده و غیره را از کارت SD فرمت شده بازیابی نمایید. در ادامه چند مرحله ساده برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید را شرح می دهیم.

بازیابی اطلاعات حذف شده از اندروید بدون روت

مرحله 1: بعد از نصب DroidKit مراحل زیر را انجام دهید؛

  • روی Recover Lost Data کلیک کنید.
  • Quick Recovery from Device را انتخاب کنید. در اینجا می توانید گزینه های دیگری از جمله بازیابی کامل از دستگاه، بازیابی واتس اپ و بازیابی اطلاعات از کارت SD را مشاهده کنید.

مرحله 2: دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کنید. سپس نوع داده ای که برای بازیابی احتیاج دارید را انتخاب کنید و ادامه دهید.

مرحله 3: در مرحله بعد برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید می توانید پیش نمایش همه داده های خود، از جمله فایل های حذف شده را مشاهده کنید. موارد خاص را انتخاب کنید یا همه را انتخاب کنید. روی گزینه To Device یا To PC کلیک کنید.

بازیابی اطلاعات از حساب Google

برای بازیابی اطلاعات مراحل زیر را اجرا کنید؛

  • DroidKit را راه اندازی کنید.
  • داده های مورد احتیاج را استخراج نمایید.
  • از حساب Google وارد شوید.
  • نوع داده ای که می خواهید پیدا کنید را انتخاب و ادامه دهید.
  • اکنون می توانید آخرین نسخه DroidKit را دریافت کنید و عملکردی خاص را انتخاب کنید تا با توجه به احتیاجتان به شما یاری کند.

برای تعمیر موبایل از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

PhoneRescue برای اندروید

نرم افزار PhoneRescue مورد اعتماد میلیون ها کاربر گوشی های هوشمند برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید است که از سوی بعضی از مقالات فناوری با کیفیت بالا مانند Geekflare پیشنهاد شده است.

سه نکته برجسته PhoneRescue را از بسیاری از ابزارهای بازیابی موجود در بازار متمایز می نماید. بالاترین مقدار موفقیت در دنیا، گسترده ترین پوشش فایل ها و ساده ترین روش عملیات.

مزایای بکارگیری PhoneRescue برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید

  1. پشتیبانی از بازیابی حدبیشتر 31 نوع فایل از حافظه داخلی. PhoneRescue تنها نرم افزاری است که این کار را انجام می دهد از جمله عکس های حذف شده، پیغام ها، داده های برنامه، مخاطبین، فیلم ها، WhatsApp، Line و غیره.
  2. پشتیبانی از بازیابی به تلفن و رایانه. PhoneRescue تنها نرم افزاری است که از بازیابی فایل های حذف شده به طور مستقیم به تلفن و تبلت برای استفاده فوری پشتیبانی می نماید.
  3. همه دستگاه های اندرویدی پشتیبانی می شوند. PhoneRescue از تمام سیستم های اندرویدی پشتیبانی می نماید از جمله Samsung Galaxy/Note/Tab، Huawei، LG، ZTE، تلفن گوگل و غیره.
  4. سریع ترین سرعت بازیابی. PhoneRescue برترین فناوری ها را به کار می برد تا سریع ترین اسکن، پیش نمایش فوری و بازیابی را به شما ارائه دهد.
  5. بدون احتیاج به دانش فنی. این ابزار کاربردی بازیابی اطلاعات پیچیده را با 3 کلیک ساده می نماید.
  6. مقدار موفقیت برتر و 100% ایمن. PhoneRescue به 5,700,000 کاربر اندروید یاری نموده تا با موفقیت اطلاعات حذف شده یا از دست رفته خود را بازیابی نمایند.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

چگونه فایل های حذف شده اندروید را با PhoneRescue بازیابی کنیم؟

حالا بیایید نگاهی به نحوه بازیابی فایل های پاک شده اندروید خود به وسیله PhoneRescue بیاندازیم.

مرحله 1. دانلود PhoneRescue و اتصال گوشی

ابزار PhoneRescue را برای Android در رایانه Windows یا Mac خود بصورت رایگان دانلود کنید. آن را راه اندازی کنید. سپس تلفن Android خود را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

مرحله 2. اسکن فایل های حذف شده در دستگاه

دسته بندی فایل هایی که می خواهید از گوشی اندروید خود بازیابی کنید را انتخاب نمایید. روی دکمه Next در سمت راست کلیک کنید تا فایل های حذف شده اسکن شوند. اگر فقط می خواهید انواع خاصی از داده ها را بازیابی کنید، تیک دیگر دسته های فایل را بردارید.

مطلب پیشنهادی:برترین کیبوردهای گیمینگ مالی

مرحله 3. انتخاب فایل هایی برای بازیابی

  • پس از اسکن، تمام داده های حذف شده شما لیست می شوند.
  • پیش نمایش داده می گردد و داده هایی را که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب می کنید.
  • روی دکمه To Device یا To Computer در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید تا آنها را بازیابی کنید.
  • در این مرحله از بازیابی فایل های پاک شده اندروید اگر To Device را انتخاب کنید فایل ها مستقیماً در حافظه داخلی بازیابی می شوند.

مطلب پیشنهادی : آموزش استفاده از موبایل به عنوان وبکم

جمع بندی

چند نرم افزار بازیابی فایل های پاک شده اندروید که در این مقاله ذکر شده اند می توانند در بازیابی فایل ها به شما یاری نمایند.

مهم نیست چه نوع فایلی را از دست داده اید یا از چه دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، نرم افزار بازیابی فایل های پاک شده در اندروید کارآمد، ایمن و سریع برای بازگرداندن آنها ارائه می دهد.

توصیه کارشناس خبرنگاران:

به محض اینکه متوجه گم شدن بعضی از فایل ها شدید، هیچ فایل جدیدی را تا قبل از بازیابی فایل پاک شده، در دستگاه خود ذخیره نکنید. با این کار فایل های حذف شده بازنویسی نمی شوند.

منبع: آچاره
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2259

به "آموزش بازیابی فایل های پاک شده اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بازیابی فایل های پاک شده اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید