آژانس بین المللی انرژی اتمی: تعاملات با ایران همچنان ادامه دارد

به گزارش استدیو مرینا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی سفر مدیرکل موقت خود به تهران طی بیانیه ای تأکید کرد که تعاملات این نهاد با ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی اتمی: تعاملات با ایران همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی سفر کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، پایگاه اطلاع رسانی این نهاد بین المللی طی بیانیه ای با اشاره به دیدارهای کورنل فروتا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه تعاملات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: گفتگوها [بین فروتا و مقامات ایرانی] درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران بود و بر تعاملات جاری بین آژانس و ایران در ارتباط با اجرای توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی تأکید شد. فروتا مدیرکل موقت آژانس تأکید کرد که این تعاملات مستلزم همکاری های کامل و به موقع ایران است. وی گفت فعالیت های پادمانی آژانس به صورت بی طرفانه، مستقل، عینی و مطابق با شیوه های پادمانی انجام می شود.

پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه این بیانیه می افزاید: گفتگوها همچنین مسئله راستی آزمانیی و نظارت آژانس بر تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام را نیز شامل شد. آقای فروتا در جریان فعالیت های اعلام شده ایران در ارتباط با تحقیق و توسعه سانتریفیوژها قرار گرفت. وی گفت این فعالیت ها را به شورای حکام آژانس گزارش خواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 306

به "آژانس بین المللی انرژی اتمی: تعاملات با ایران همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس بین المللی انرژی اتمی: تعاملات با ایران همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید