آیا یورو 2020 صنعت جهانگردی اروپا را احیا خواهد کرد؟

به گزارش استدیو مرینا، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این سوال مطرح می شود که آیا یورو 2020 صنعت جهانگردی اروپا را احیا خواهد کرد؟

آیا یورو 2020 صنعت جهانگردی اروپا را احیا خواهد کرد؟

مسابقات جام ملت های اروپا (یورو یوفا) یک رویداد مهم ورزشی است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود و تعداد زیادی از دوستداران فوتبال در سراسر جهان را به خود جذب می کند و این مسابقات سال جاری در شرایطی برگزار می شود که کشورهای اروپایی در حال کاهش محدویت سفر و بازگشایی مرزها بر روی گردشگران بین المللی هستند، پس این رویداد می تواند اولین گام بهبود صنعت گردشگری اروپا باشد. علاوه بر این با افزایش تقاضای سفر در سال جاری، به نظر می رسد که این مسابقات نسبت به مسابقات گذشته، نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشند.

از ویژگی های مهم یورو 2020 در سال جاری این است که میزبان واحد ندارد پس نسبت به دوره های قبل مسابقات بیشتری دارد؛ مسابقات در 11 ورزشگاه و 11 کشور مختلف برگزار می شود، بنابراین مسابقات قهرمانی یورو سال جاری می تواند گردشگری ورزشی را در 11 مقصد تقویت کند.

یورو 2020 چگونه می تواند به گردشگری اروپا کمک کند؟

مسابقات سال جاری از طریق موارد ذیل به گردشگری اروپا کمک خواهد کرد:

کمک به ساخت تصویر مقصد

با توجه به اینکه این مسابقات همانند سالهای گذشته در یک یا دو کشور خاص برگزار نمی شود، می تواند فرصتی مناسب برای تبلیغ تصویر مقاصد بسکمک از اروپا پس از توقف گردشگری در بیش از یک سال باشد. کشورهای اروپایی می توانند با استفاده از فرصت ورود هواداران به ورزشگاه برای تماشای زنده و تشویق مسابقات، ایمنی مقصد را پس از بیماری همه گیر تایید کنند. این مورد به مقاصد کمک خواهد کرد تا اعتماد گردشگران را نسبت به سفرهای آینده به اروپا افزایش دهند.

بازگشت ارزش های اقتصادی برای مقصد

در پانزدهمین قهرمانی یورو در سال 2016، به میزبانی کشور فرانسه با 2.4 میلیون هوادار (613 هزار هوادار خارجی)، 1.22 میلیارد یورو به اقتصاد فرانسه کمک شد که 625.8 میلیون یورو مرتبط با فعالیت های گردشگری بود. البته مسابقات سال جاری با انتظارات بالاتری برای تقویت اقتصاد و گردشگری اروپا خواهد بود.

با توجه به اجرای برنامه های واکسیناسیون و گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا برای سفر، بیشتر کشورهای اروپایی محدودیت ها را کاهش داده یا لغو کرده اند. البته با توجه به میزبانی 11 کشور و پراکندگی آن، ارزش اقتصادی حاصل از فعالیت های گردشگری یورو 2020 هنوز یک معماست و درآمد آن تنها از هواداران داخلی بدست خواهد آمد، زیرا گردشگران خارجی کمتر از مسابقات فصول قبلی خواهد بود.

مقاصد میزبان مسابقات می توانند از گردشگرانی که برای تماشای مسابقات آمده اند درآمد گردشگری خود را افزایش دهند و به بازدیدکنندگان فرصت دهند تا درک بهتری از فرهنگ و زندگی شهری خارج از ورزشگاه کسب کنند. البته کشورهای اروپایی با توجه به برنامه های واکسیناسیون گسترده برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری همه گیر، همچنان باید به کنترل شرایط توجه داشته باشند. حفظ موفقیت در مسابقات قهرمانی یورو 2020 اهرم بزرگی برای کشورهای منطقه و همچنین افزایش اعتماد گردشگران برای سفر به اروپا در آینده نزدیک خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1670

به "آیا یورو 2020 صنعت جهانگردی اروپا را احیا خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یورو 2020 صنعت جهانگردی اروپا را احیا خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید