کرونا در اروپا، از نگرانی لندن درباره شیوع ویروس هندی تا ابتلای بیش از 13 هزار واکسینه شده کامل در آلمان

به گزارش استدیو مرینا، نخست وزیر انگلیس درباره به خطر افتادن طرح های زمان بندی کاهش محدودیت ها در کشورش به دلیل شیوع ویروس هندی هشدار داده و بیش از 13 هزار نفر هم در آلمان با وجود تزریق دو دوز واکسن به کووید 19 مبتلا شده اند.

کرونا در اروپا، از نگرانی لندن درباره شیوع ویروس هندی تا ابتلای بیش از 13 هزار واکسینه شده کامل در آلمان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

بیش از 36 درصد شهفرایندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان حالا بیش از 30 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. به این ترتیب حدود 36.5 درصد مردم این کشور حداقل یک بار واکسینه شده اند. این خبر را ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام نمود. بیش از 9 میلیون نفر یعنی 10.9 درصد شهفرایندان هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

177 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود 7894 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 87.3 کاهش پیدا کرد. 177 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

آلمانی ها لغو محدودیت ها برای افراد واکسینه شده را غلط می دانند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی لغو محدودیت های کرونای برای افراد کاملا واکسینه شده در کشورشان را اقدامی غلط ارزیابی می نمایند.

نتایج نظرسنجی انستیتو یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده است نشان می دهد که 32 درصد شهفرایندان بر این عقیده اند که بعضی گروه های خاص نباید هیچ امتیازی را دریافت نمایند تا زمانی که برای هر کسی امکان واکسیناسیون فراهم نگردد. 21 درصد هم اعتقاد دارند که افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا نباید به گونه ای متفاوت از انسان های دیگر رفتار شوند. در مقابل تنها 39 درصد شهفرایندان کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده را اقدام درستی ارزیابی نموده اند. 8 درصد هم گفته اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس

در انگلیس این نگرانی افزایش پیدا نموده است که ویروس جهش یافته هندی که به صورت فزاینده ای در این کشور در حال شیوع است بر این کشور غلبه یابد.

تام ویندلیزر، از محققان بلژیکی که قبلا در تحقیقات درباره ویروس جهش یافته انگلیسی همکاری نزدیکی با دانشمندان انگلیسی داشت روز آدینه اعلام نمود که ویروس جهش یافته هندی می تواند تا 69 درصد انتقال پذیری بیشتری نسبت به ویروس های جهش یافته قبلی داشته باشد.

بعد از اینکه شمار آلودگی ها با ویروس جهش یافته هندی اخیرا در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است دولت این کشور می خواهد با کمپین واکسیناسیون گسترده در مناطق تحت تاثیر این ویروس آن را مهار کند. همچنین آزمایش های گسترده و ردیابی تماس های هدفمند افراد آلوده در شمال غربی انگلیس ولندن برای یاری به محدود کردن شیوع این ویروس مد نظر نهاده شده است.

یک متخصص اپیدمیولوژی از دانشگاه کوئین مری لندن در این باره گفه است که این ویروس می تواند در اواخر ماه می و یا اوایل ژوئن به ویروس غالب در این کشور تبدیل گردد. در انگلیس تا به حال بیش از 70 درصد شهفرایندان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده و 36 درصد هم کاملا واکسینه شده و هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند.

ویروس جهش یافته هندی تا به حال در بسیاری کشورهای جهان گسترش پیدا نموده است.

به گفته نهادهای بهداشتی انگلیس در سراسر این کشور بیش از 1700 مورد آلودگی به این ویرس شناسایی شده که سه برابر بیشتر از میزان آلودگی های ثبت شده در هفته گذشته است.

یکی از متخصصین دانشگاه کالج لندن هشدار داده که کاهش محدودیت ها برنامه ریزی شده توسط دولت می تواند به این آتش سوخت اضافه بدهد.

انگلیس مجددا در لیست کشورهای خطر کرونایی آلمان نهاده شد

آلمان هم به دلیل شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس این کشور را مجددا به لیست مناطق خطر کرونایی خود وارد نموده است. این در حالی است که آمار مبتلایان در انگلیس به دلیل سرعت بالای کمپین واکسیناسیون اخیرا کاهش چشمگیری داشته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز آدینه علت این تصمیم برلین که از روز یکشنبه اجرایی می گردد را ایجاد محدودیت برای شیوع ویروس جهش یافته هندی دانست.

ویروس جهش یافته هندی در این کشور منجر به شمار بالای مرگ و میرها و تعداد مبتلایان شده است. کشورهای همسایه هند یعنی نپال و سریلانکا هم از روز یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار می گیرند و محدودیت های گسترده ای علیه مسافران از این کشورها اعمال می گردد.

انگلیس از جمله معدود کشورهای اروپایی بود که به دلیل بهبود شرایط کرونایی کاملا از لیست مناطق خطر کرونایی آلمان حذف شده بود. نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 23 نفر رسیده است. آلمان کشورهایی را به عنوان منطقه خطر ارزیابی می نماید که این رقم به بالای 50 افزایش یابد.

انستیتو رابرت کخ آلمان در شرح طبقه بندی مجدد انگلیس در لیست کشورهای خطر کرونایی گفت: سازمان بهداشت جهانی ویروس هندی را به عنوان ویروسی بسیار نگران نماینده ارزیابی نموده است.

هشدار جانسون درباره به خطر افتادن طرح های زمان بندی برای کاهش محدودیت ها

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز گذشته از قابلیت سرایت بالای این ویروس سخن گفته و در عین حال گفت که هنوز معین نیست که این قابلیت سرایت تا چه اندازه بالاتر است. وی اعلام نمود که در بدترین حالت کشور با تصمیمات دشواری روبرو خواهد شد.

گروه کارشناسی موسوم به SAGE که به دولت انگلیس مشاوره می دهد این فرضیه را اعلام نموده که این ویروس تا 50 درصد مسری تر از گونه های قبلی آن باشد.

انگلیس به دلیل بهبود شرایط کرونایی در راستا کاهش محدودیت ها واقع شده است. مرحله بعدی کاهش محدودیت ها برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده است. جانسون تا به حال جدول زمانی کاهش محدودیت ها را در معرض خطر ندانسته و در عین حال هشدار داد که گسترش ویروس هندی می تواند لغو کلیه محدودیت ها که برای اواخر ژوئن برنامه ریزی شده است را دشوارتر کند.

حدود 13 هزار واکسینه شده کامل در آلمان به کرونا مبتلا شده اند

تست کرونای حدود 16 درصد از بیش از هشت میلیون نفری که در آلمان دومین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند مثبت شده است. به عبارت دیگر حدود 13هزار نفر در آلمان پس از دریافت هر دو دوز به کرونا مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت آلمان با اعلام این خبر اضافه نمود، اما هنوز روشن نیست که آیا این ابتلا بعد از مصونیت کامل (بعد از بیش از 14 روز پس از تزریق دومین دوز) اتفاق افتاده یا پیش از آن.

واکسیناسیون می تواند بیشتریت واکسینه شدگان را در برابر ابتلای مجدد به کرونا مصون کند، اما نه 100درصد آن ها را.

به علاوه، بدن بعد از دریافت دوز دوم دست کم 14 روز احتیاج دارد تا در خود مصونیت حدبیشتری ایجاد کند.

بنا بر داده های وزارت بهداشت آلمان، در میان کسانی که اولین دوز واکسن کرونا را تزریق نموده اند حدود 44هزار مورد مبتلا به بیماری کووید 19 شناسایی شده است.

به بیان دیگر، حدود 15 درصد از بیش از 28 میلیون و 500هزار نفری که اولین دوز این واکسن را تزریق نموده اند به کووید 19 مبتلا شده اند.

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس هم اعلام نموده که به دلیل شیوع ویروس هندی در این کشور می خواهد فاصله زمانی بین تزریق دو دوز واکسن را کاهش دهد. جانسون روز آدینه اعلام نمود که افراد بالای 50 سال می توانند دوز دوم واکسن خود را 8 هفته بعد از اولین دوز دریافت نمایند به جای اینکه مانند سابق دوازده هفته بعد این دوز دوم را دریافت نمایند.

لهستان برای تبلیغ واکسن کرونا ستاره ها را به میدان می آورد

دولت لهستان هم می خواهد تمایل مردم برای واکسیناسیون را با افراد مشهور افزایش دهد. قرار است ورزشکاران و ستاره های سینما واکسیناسیون علیه کرونا را در رسانه ها و روی پوسترها تبلیغ نمایند. بر اساس اطلاعات دولت قرار است تیم های ملی فوتبال و والیبال و راننده مسابقه فرمول یک این کشور در این کارزار تبلیغاتی که از روز آدینه شروع شده است مشارکت نمایند.

نخست وزیر این کشور واکسیناسیون را راهی برای غلبه بر این پاندمی ارزیابی نموده است.

وزیر بهداشت لهستان ابراز خوش بینی نموده که اگر مردم این کشور همبستگی خود را نشان دهند یک تابستان نرمال در پیش روی این کشور خواهد بود.

تصمیم مرکل برای مسافرت کمتر بعد از خاتمه بحران کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اعلام نموده که می خواهد بعد از بحران کرونا کم تر به سفر برود تا از آب و هوا حمایت کند.

بهبود شرایط کرونایی در ایتالیا

شرایط کرونایی در ایتالیا هم بهبود می یابد. بر اساس ارزیابی نهادهای بهداشتی این کشور نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 100 کاهش پیدا نموده است. نهادهای بهداشتی ایتالیا روز آدینه اعلام نمودند که در عرض یک هفته گذشته نرخ مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر به 96 کاهش پیدا کرد.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت ها

وزیر بهداشت آلمان هم درخواست نموده که در کاهش محدودیت ها جوانب احتیاط رعایت گردد.

وی در نامه ای به وزرای بهداشت ایالات مختلف آلمان با تاکید بر اینکه ظاهرا پیروز شده ایم موج سوم کرونا را بشکنیم در عین حال همچنان شمار مبتلایان را بالا ارزیابی نموده و هشدار داد که اگر به سرعت محدودیت ها کاهش یابد این خطر به شدت افزایش می یابد که آمار مبتلایان بالا برود.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در آلمان

جانسون داهمن، از کارشناسان بهداشت فراکسیون سبزها در مجلس آلمان هم درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در کشور هشدار داده و گفته است: هنوز سهم آلودگی به این ویروس در کشور ما حدود دو درصد موارد را شامل می گردد. اما اگر این درصد افزایش یابد همان گونه که در انگلیس و بعضی کشورهای دیگر رخ می دهد در این صورت ما نخواهیم توانست طرح های کاهش محدودیت ها را که حالا احتمال آن وجود دارد در پیش گیریم.

وی همچنین از احتمال زیر سول قرار دریافت پیروزیت هایی که تا به حال در فرایند مبارزه با این پاندمی شکل گرفته خبر داده و درباره وقوع موج چهارم کرونا در تابستان هشدار داد.

این سیاستمدار حزب سبز آلمان همچنین گفت: ارائه تضمین هایی درباره اینکه همه ایمن هستند و این پاندمی تمام شده است خیلی زود است.

خاتمه شرایط اضطراری کرونایی در اسلواکی

دولت اسلواکی هم خاتمه حالت اضطراری کرونایی در این کشور که از اوایل اکتبر شروع شده بود را اعلام نمود. این خبر را نخست وزیر محافظه کار این کشور در برابر خبرنگاران اعلام نمود.

در کشور اسلواکی با حدود 5.5 میلیون سکنه تا روز آدینه بیش از 12 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. تعداد مبتلایان جدید دراین کشور هم در ازای هر 100 هزار نفر در 14 روز گذشته به 105.8 رسیده است.

وزیر بهداشت آلمان با آسترازنکا واکسینه شد

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم روز آدینه علیه ویروس کرونا واکسینه شد. وی که 40 سال سن دارد با واکسن شرکت آسترازنکا واکسینه شد. سخنگوی وی اعلام نمود که اشپاهن از آنجایی که در پاییز به کرونا مبتلا شده است برای مصونیت کامل در برابر این ویروس تنها به یک دوز واکسن احتیاج دارد.

اشپاهن اعلام نمود که همه واکسن های تایید شده در کشور خوب و ایمن هستند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 7,025 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 173 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,193 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 17 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 7,567 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 182 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 6,347 نفر به کرونا مبتلا شده و 58 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,848,154 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 107,423هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,446,824 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,668هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,146,722 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 123,927 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,604,799 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,339 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,585,891 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 86,481 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1655

به "کرونا در اروپا، از نگرانی لندن درباره شیوع ویروس هندی تا ابتلای بیش از 13 هزار واکسینه شده کامل در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نگرانی لندن درباره شیوع ویروس هندی تا ابتلای بیش از 13 هزار واکسینه شده کامل در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید