اتفاقی عجیب در یک پرواز ، خلبانان خواب شان برد؛ هواپیما از مقصد گذشت! ، ماجرا چگونه به سرانجام رسید؟

به گزارش استدیو مرینا، برای افرادی که با پرواز ET343 سفر می کردند، پانزدهم اوت 2022 را هرگز فراموش نخواهند کرد.

اتفاقی عجیب در یک پرواز ، خلبانان خواب شان برد؛ هواپیما از مقصد گذشت! ، ماجرا چگونه به سرانجام رسید؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آویشن هرالد، این تجربه ای بد دلخراش و هم معجزه آسا بود. خلبانان پرواز که از خارطوم به آدیس آبابا در حرکت بود ظاهرا در ارتفاع 37000 فوتی در هوا به خواب رفته و یادشان رفت فرود بیایند!

هواپیمای بوئینگ 800-737 خطوط هوایی اتیوپی از مقصد برنامه ریزی شده خود عبور کرد و حتی به فرودگاه بین المللی آدیس آبابا و باند فرود آن نزدیک هم نشد! در این میان کوشش های متعدد، کنترل ترافیک هوایی هم نتوانست چاره کار باشد.

هنگامی که هواپیما از روی مقصد عبور کرد، حالت خلبان اتوماتیک خاموش شد و هشداردهنده قطع ارتباط، خلبانان را از خواب بیدار کرد! سپس حدود 25 دقیقه بعد این هواپیما توانست به سلامت فرود بیاید.

اندکی پس از این حادثه، الکس ماچراس، یک تحلیلگر هوانوردی، در توییتر ناراحتی خود را از این حادثه عمیقا نگران کننده ابراز کرد و گفت که ممکن است خستگی خلبان علت اصلی باشد.

بیشتر بخوانید:

  • چاپ قطعات هواپیما | پرینترهای 3 بعدی در خدمت توسعه فراوری قرار می گیرند

به گزارش سی ان ان، این حادثه تنها چند ماه پس از هشدار انجمن خلبانان خطوط هوایی ساوت وست (SWAPA) رخ داد که گفته بود خستگی، به تهدید شماره یک ایمنی خطوط هوایی ساوت وست تبدیل شده است.

در ایالات متحده، در سال 2021، حدود 60 گزارش از اشتباهات یا سایر حوادث مرتبط با خستگی به وسیله خلبانان همه شرکت های هواپیمایی به سیستم گزارش دهی ایمنی هوانوردی فدرال ارسال شد. بعضی ادعا کردند که به علت کمبود پرسنل، روسای خطوط هوایی از آنها خواسته اند که تعداد بیشتری پرواز در برنامه شان داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2081

به "اتفاقی عجیب در یک پرواز ، خلبانان خواب شان برد؛ هواپیما از مقصد گذشت! ، ماجرا چگونه به سرانجام رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی عجیب در یک پرواز ، خلبانان خواب شان برد؛ هواپیما از مقصد گذشت! ، ماجرا چگونه به سرانجام رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید