اختلاف 10 هزار تومانی جوجه یکروزه با نرخ مصوب

به گزارش استدیو مرینا، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با اصلاح نظام یارانه، قیمت جوجه به سبب نبود تقاضا با نرخ مصوب 10 هزار تومان اختلاف دارد.

اختلاف 10 هزار تومانی جوجه یکروزه با نرخ مصوب

آقای محمدرضا صدیق پور گفت: با اصلاح نظام یارانه و عدم کشش بازار مرغ، تمایل مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است و کار به جایی رسیده که فراورینمایندگان تقاضا کردند که تخم مرغ نطفه داری در دستگاه خوابیده نشود.

به گفته او، قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه از رایگان تا 2 هزار تومان است که با قیمت مصوب 10 هزار تومان اختلاف دارد.

صدیق پور می گوید: بنابر آمار فراوری جوجه یکروزه از 120 میلیون قطعه به 90 میلیون قطعه کاهش یافته است که استمرار فرایند کاهشی منجر به حذف گله های مولد می شود که جایگزینی مجدد یکسال تا یکسال و نیم زمان می برد.

دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف محصولات پروتئینی، توزیع کارت پروتئین موجب شده تا همه دهک ها مرغ مصرف نمایند که در این صورت بازار مرغ به شرایط عادی باز می شود.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه 10 هزار تومان اعلام شد که قیمت کنونی یک دهم نرخ مصوب است؛ بنابراین تسریع در اعلام کالابرگ یا کارت پروتئین در مورد هدفمند نمودن یارانه مصرف مرغ و صادرات جوجه امری لازم است تا فرایند امنیت غذایی دچار مخاطره نشود.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2077

به "اختلاف 10 هزار تومانی جوجه یکروزه با نرخ مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف 10 هزار تومانی جوجه یکروزه با نرخ مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید