ارتباط کاهش شنوایی با افسردگی در میانسالان

به گزارش استدیو مرینا، آنالیز ها نشان می دهد از دست دادن قدرت شنوایی می تواند با بروز افسردگی در دوران میانسالی مرتبط باشد.

ارتباط کاهش شنوایی با افسردگی در میانسالان

به گزارش خبرنگاران، کاهش قدرت شنوایی در افراد بزرگسال همیشه تشخیص داده نمی گردد و تحت درمان قرار نمی گیرد اما درصورت تشخیص می تواند به پیشگیری از افسردگی در سال های بعدی زندگی یاری کند.

به گفته پزشکان آمریکایی میانسالانی که از کاهش قدرت شنوایی رنج می برند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند و هر چه میزان قدرت شنوایی در آنان کمتر گردد احتمال ابتلا به افسردگی در این افراد بیشتر می گردد.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: بیشتر افراد بالای 70 سال تا حدودی قدرت شنوایی خود را از دست می دهند که این مشکل در نسبت پایینی از این افراد تشخیص داده می گردد. تشخیص و درمان کاهش قدرت شنوایی امر آسانی است و در صورتیکه بتواند به پیشگیری از افسردگی در این افراد یاری کند بیشتر اهمیت پیدا می نماید.

در این مطالعه محققان به جمع آوری اطلاعات بیش از 5200 بزرگسال بالای 50 سال پرداختند. از تمامی این افراد تست شنوایی گرفته شد و وضعیت افسردگی در این بیماران مورد آنالیز نهاده شد.

پزشکان دریافتند در افرادی که تا حدودی قدرت شنوایی خود را از دست داده بودند، احتمال ابتلا به افسردگی حدود دو برابر بیشتر بوده است. همچنین در افرادی که میزان کاهش قدرت شنوایی شدید بوده احتمال افسردگی در آنان چهار برابر افزایش داشته است.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته پزشکان آمریکایی در این مطالعه این موضوع که از دست دادن قدرت شنوایی موجب افسردگی می گردد مورد تایید قرار نگرفته است اما نشان می دهد که چگونه کاهش قدرت شنوایی به بروز علائم افسردگی یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 109

به "ارتباط کاهش شنوایی با افسردگی در میانسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط کاهش شنوایی با افسردگی در میانسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید